hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke mål har du for det nye året?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvilke mål har du for det nye året?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ida KR

» VIP

Skrevet - 01/01/2004 :  01:58:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke mål har du for det nye året?
Og da mener jeg selvsagt på hestefronten!

Mine viktigste mål:
Mål nr. 1: Å øke kunnskapsnivået så mye hodet mitt er i stand til..
Mål nr. 2: Å gjøre Astor til en suveren ridehest såklart! Ut å starte?
...og selvsagt forbedre egne rideferdigheter - men det er da alltid et mål, likens som med 'mål nr. 1'..

Ellers har jeg ingen 'tradisjonelle nyttårsforsetter', og det bruker jeg heller ikke å ha, da jeg allikevel aldri greier å holde dem..

Måtte bare legge ut denne topicen - den første fra meg i år

Redigert av - Ida KR den 01/01/2004 23:47:27

xxxx

Skrevet - 01/01/2004 :  04:37:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan,og godt nyttår!!

Mitt første mål er å holde ut flyturen ned til Arizona (Usa)førstkommende mandag......!! 14 timer i trangt flysete passer ikke meg....,men er jo verdt det når en er framme da.

Forhåpentligvis blir jeg litt mer inspirert til å sette i gang hesten , etter og ha vært litt blant "cowboyer",kaktuser og Al Dunning igjen,(World Champ.Reining-rytter).Akkurat nå er jeg drittlei kulde,ingen snø, og 1 stk.ubrukelig ridebane...

Mitt 2 mål er å få ridd inn hesten ferdig....offf, hesten har mer eller mindre hatt ferie siden august,da salen ble ødelagt,og den nye må lages fra bunn av og leveringstiden er over 2 mnd.forsinket!!! Sukk..men har derfor fått trent MYE fra bakken da..

Neste mål,er da og ha hesten startklar i Mai/Juni.
Utover det får jeg ta en dag av gangen,og håpe hesten holder seg frisk og at det er fremgang og samarbeidsvilje.

Hun blir 4 år denne sesongen,så jeg har bare som mål og konkurrere her "hjemme på berget" denne sommeren.Selv om nivået ikke er høyt her hjemme,er mønstrene og momentene like vansklige å ri for det....he,he. Må blt.kunne galoppbytte,ellers synes ihvertfall jeg,at det er liten vits i å være med.

Ellers skal JEG, bli flinkere til å gå til tannlegen å sånt, trene, ikke kjøpe så mange dekken..eh.,og jakker...,"redusere" mitt sigarettforbruk, slippe opp litt på gasspedalen og prøve å nærme meg fartsgrensene, og fortsette å huske på å være 100% konsekvent i all min håndtering av hest,da går jo alt såååå mye bedre.

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 01/01/2004 :  06:28:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hvert halvaar lager jeg nye maal. Det er utrolig effesktivt! Foorst var det aa roe ned Nick saapass at vi kunne delta paa ett dressur stevne der vi gjennomfoorte dressur program uten aa bli eliminert. Dette gikk:D Saa til jul hadde jeg aa kunne hoppe nick 60-80 cm rolig og fint smaa baner. Det gikk og! Naa tror jeg maalet mitt til sommeren vil bli aa starte nick i sprang. En ting jeg vil jobbe med er aa ri nick bedre frem og faa han til aa trives bedre.

Jeg tror trikset med nyttaarsforsetter er aa gjoore dem rimelige (ikke:"Jeg skal vinne alle stevnene jeg skal delta paa", men jeg skal gjennomfoore saa godt jeg kan), og aa vaere presis(ikke jeg skal proove aa ri dressur bedre, men jeg skal gjennomfoore ett dressur program med bedre prosent enn ett tidligere ett). Saa maa man planlegge hvordan man skal gaa fram, og virkelig sette seg inn i det. Om det er ett spesielt stevne som er involvert, boor man pugge program leeeenge foor, og oove paa sine feil.

Planen min for aa starte Nick til sommeren er:
-Se hver dag etter om det er noen stevner i naerheten som har klasser paa rimelig nivaa.
-Spoorr trener hva han synes, om vi er klar, og eventuelt meld deg paa.
- Naar jeg har funnet ett godt stevne, maa jeg undersooke, og planlegge ned til hver minste detalje. Skal oove programmer og sprang baner lenge foor, og jobbe og jobbe for aa faa hesten og megselv i form. Skal ogsaa ta ekstra ridetimer.
- Naar stevnet kommer, skal jeg ikke faa panikk fordi jeg har undersookt og planlagt saa nooye at jeg har situasjonen under kontrol. Er det noe jeg ikke er sikker paa, skal jeg spoorre!
- Naar det blir min tur, skal jeg proove saa godt jeg kan aa ikke gjoore noe annerledes enn hjemme. Skal ikke dra hesten i munnen om jeg blir nervoos, og skal gjoore pusteoovelser naar jeg rir igjennom. Programmene/banene kan jeg allerede saa godt at de tenker jeg ikke paa.
-Etter min tur gjoor det ikke noe hvordan det gikk, hesten faar en klapp, og jeg vet hva jeg maa oove paa til neste gang.
-Setter ogsaa lave forventninger, da slipper jeg aa bli lei meg. Foorste sprang stevnet til en x-galopp hest skal man vel egentlig ikke vinne, heller kommer vi paa siste plass, noe som er greit nok, bare vi ikke blir eliminert fordi jeg glemmer banen. Og klarer vi det, saa blir jeg jo super glad!

Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden

ElleM

Skrevet - 01/01/2004 :  11:21:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt store mål er å starte Labrina i 5års Breeders i dressur. Men for å klare det, må jeg få rompa i gear og få satt igang treningen ordentlig.

Derfor er delmålene;

1) Slutte å være sånn en pingle, og ri Labrina mer på tur.

2) Få igang en avtale med berideren på Tune, som skal hoppe Labrina en gang i uken.

3) Bestille gummisand slik at jeg slipper å reise i ridehall!

Utenom mine hestlige mål, skal jeg spise sunnere, slutte å kaste bort tid på mennesker jeg ikke vil omgås og ting jeg ikke har lyst til å gjøre.

Jeg begynner faktisk dagen idag med å rydde i huset, kaste en masse ting som samler seg opp til stadighet. Rydde er det beste jeg vet!

Godt nyttår, folkens!
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  13:03:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Huff og huff.... prosjekter på gang!

1. Wienna har hatt "tenkepause" siden oktober, skal settes i gang over jul. Målet for sesongen for oss må vel være Thorsø Cup'en.
2. Mål 2 er å få ridd inn Rose før beitet.
3. Mål 3 er bestemme seg for hvem som må selges av de to. Rekker neppe med begge fra høsten av. Avhengig av ridehallen, og det er ikke så ofte den er ledig. Blir stritt å tilpasse tiden med to hester i trening, jobb og barn.

Målet for meg selv er å lære å ri bedre. Instruktøren jeg skal ri for har fått sine instrukser - plukk meg i små biter, og forsøk å sett dem rett på plass. Har min porsjon uvaner, og akter å plassere meg selv på nybegynner nivå over jul!

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  13:31:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vell ikke så veldig mange mål, de jeg har er sikkert ganske små for andre men ganske store for meg

1) Roe ned Kjersti såpass at vi kanskje kan være med på noen ride kurs? Ellers kanskje prøve litt hopping og håpe og trene masse på å gå rolig og kanskje litt dressur

2) Dra på et kjørekurs jeg har fått tibud om og NH kurs

3) Prøve å trosse kulda oftere

4) Lære mere

Litt sånne saker

Godt nyttår alle sammen!

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  14:18:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ikke hest (ennå), men får ei 4 år gammel kl.b. hoppe om et par dager (yey!!!!). målene med henne er å:

1. bli lederen hennes, så kanskje jeg får litt bukt med staheten hennes (streiker ganske ofte).

2. lære henne skikkelig galoppsjenkel (hun "kan" det, men er veldig tung).

3. hoppe henne inn.

4. venne henne på lave drag, så jeg kan kjøre slede med henne.

mål til meg:

bli en bedre rytter, og bli mindre pysete på hesteryggen. som vanlig

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  17:38:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Egentlig hadde jeg bare et mål.
- Å utvikle meg som rytter.
Men siden dette gjorde jeg allerede i dag, (red en super-duper hest, og eieren instruerte meg) tenkte jeg at jeg trengte litt flere mål.
Så her er målene mine (innen hestefronten da)
- Utvikle meg mye som rytter.
- Hoppe meter'n igjen (savner det)
- Bli mindre pysete når jeg rir
- Ta grønt kort

Ha et godt nytt år!

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Redigert av - colombus den 04/01/2004 14:42:44 Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  17:53:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine mål for dette året er
-bedre dressuren til hesten, hun er litt svak i høyre side
-starte flere stevner
-satse KANSKJE på NM i Fjorhest

Vel, hesten er veldig flink og lærer fort. Håper vi kommer igjennom dette...
Mens jeg må prøve å trene mer og spise sunt.
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 01/01/2004 :  18:42:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har så mange mål at jeg vet ikke hvor jeg skal starte, men her er noen av dem....

Romanca skal være tilvendt rytter og i gang med grunntreningen ut året.
Starte El Ninjo mer...i både sprang og dressur.
Satse litt mer på kurs og få fart i utviklingen min som rytter.
Fornye ridebanen med sand og gjerder.
Bygge mellom to og fire nye bokser.
Skifte tak på ene stallen (jippi), altid like gøy å sitte på toppen av et tak

Og selvfølglig typiske ting som jeg ikke klarer, som å spise mindre søtsaker
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  19:22:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Mine mål:

1. Få Storm kjørt inn og prøve å få han LITT mer ned på landjorden.
2. Bli flinkere å ri ut uansett vær
3. Få tatt Grønt Kort så kansje vi får kvalifisert oss(med Miriam så klart) til sprangen i FjordhestNM 2004.
4. Pusse opp stasvogna som har stått i garasjen en stund nå

Ellers har jeg forsetter som å feks IKKE slutte å røyke, for det må være det eneste jeg klarer å holde av sånne vanlige tradisjonelle forsett

Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  21:38:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nytt år og nye muligheter! Like skremmende hvert år!

Uansett så skal jeg:

*Bli myyyye flinkere å ri!, ikke bare skippe unna , men trene megselv oxo!
*Lære meg å ri skikkelig på Trine (fjordinger er mye annerledes å ri)
*Ta grønnt kort (det er et must å ha) så jeg kan være med på fjordhest nm!
*Være nøyere med utstyret!
*Ta flere ridetimer

Ellers:
*Få bedre karakterer på skolen
*Komme i bedre form
OG
*Spse mindre snop

Gode nyttårshilsener fra May-Linn, Trine og Reggen

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  21:38:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nytt år og nye muligheter! Like skremmende hvert år!

Uansett så skal jeg:

*Bli myyyye flinkere å ri!, ikke bare skippe unna , men trene megselv oxo!
*Lære meg å ri skikkelig på Trine (fjordinger er mye annerledes å ri)
*Ta grønnt kort (det er et must å ha) så jeg kan være med på fjordhest nm!
*Være nøyere med utstyret!
*Ta flere ridetimer

Ellers:
*Få bedre karakterer på skolen
*Komme i bedre form
OG
*Spse mindre snop

Gode nyttårsønsker fra May-Linn, Trine og Reggen

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  22:37:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Synest egentlig at det med nyttårsforsetter er litt dumt... Viss man absolutt skal forbedre seg eller sette seg nye mål, så kan man gjøre det når som helst, ikke nødvendigvis rundt nyttår. Jeg har alltid egne mål for meg selv. Så det er jo på en måte nyttårsforsetter da. Men det er viktig å ha realistiske mål som man med jobbing kan klare å nå. Og når man målet, f.eks i september en gang, så trenger man ikke vente til nyttårsaften igjen med å legge nye planer og nye mål.

Har noen "små" mål da....
- trene så mye som mulig sammen med hestene våre
- få borren til å bli mer balansert i dressur (spesielt i galoppen! puh...)
- lære mest mulig
- psyke meg opp til å begynne å starte noe annet enn klubbstevner med Borren
- starte åpne klasser på NM Fjordhest
- ...og først og fremst; KOSE MEG MED HESTENE!!!

Det ble ikke så få "løfter" likevel... Klarer jeg å holde halvparten, så blir jeg glad...Godt nyttår;)
Gå til toppen av siden

Arwen88
» VIP

Skrevet - 04/01/2004 :  11:20:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine mål med ponnien er vel:

-starte mye lands/elite stevner i dressur
-Prøve å ikke stresse meg ihjel før jeg skal starte
-forbedre sitsen min!! kan alltid bli bedre.
-Trene mot å evntuelt bli tatt ut til nordisk:)
-Få ponnien til å slappe av og være mer avslappet på stevneplassen

Ellers utenom hestene må d være å bruke mer tid på skole arbeid(ser ikke så veldig bra ut for tiden d nei..) :)

Mvh
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  19:23:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Tja, for å snu det hele litt på hodet:

I år skal jeg forsøke å ha med meg lærevillighet, tålmodighet, interesse for utvikling, entusiasme, målrettethet, glede, pasjon, velvilje, arbeidslyst mm også UTEFOR stallen
Med ny, spennende og krevende hest merker jeg at tobente utenfor stallen, og tildels også jobben, har fått lide litt... Og har dårlig samvittighet der.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.