hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Form -Ny bildetråd!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Form -Ny bildetråd!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Lopke

Norway

Skrevet - 14/06/2008 :  01:09:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
FIIIIIN hest... hvilken rase er det?? Den hadde en kraftig hals til å være 4. Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2008 :  17:06:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fortsetter bare på den tråden her da selv om den er gammel
VELDIG fin hest du har Caeles! Skikkelig vakker!

Legger ut noen bilder av kaldblodsmerra mi... Kommenter gjerne folkens...

(treneren min som rir, ikke jeg)

(ikke jeg som rir her heller)

Hehe litt stressa Er meg som rir på de to siste

Redigert for å endre småfeil

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10
Redigert av - sPikE den 14/06/2008 18:38:32 Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 17/06/2008 :  18:19:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
"Bradley Beach" er det egentlige navnet til Ompe, som er en SWB men hannoveraner i noen og tretti generasjoner... Han er hingst, så det er nok derfor han har ganske stor nakke. (I tillegg er han også flettet litt puffy for at den skal se større ut...)
Jeg hadde ventet det var noen som skulle synes han går i for høy/samlet form. Når det er sagt, er han ikke presset i denne formen, men går med stor balanse og selvbæring.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 17/06/2008 :  23:12:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Hei Kjersti!
Jeg fikk ikke opp bildene første gang jeg kikket, og kunne derfor ikke kommentere noe. Jeg synes hesten ser noe spent ut på det første bildet, selv om den er fint nok med bak. Jeg liker bedre formen på bilde 3 og 4, der bilde 4 nok er en god løsgjørende trenings-form etter min mening. Det er nok noen som vil mene det er på grensen til hyperfleksjon, men jeg synes personlig det er greit å ri hesten lang og dyp (gjerne litt bak lodd) så lenge man ikke tvinger/drar den snever.

stitall

» VIP

Skrevet - 07/07/2008 :  17:29:16  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei. Slenger meg med jeg også. Utrolig bra tråd. Dette er min fem år gamle Frieser- vallak. Frieserens fordel er også Frieserens største belast. Det å ha lett for å samle seg, er ikke alltid bare bare. Ofte blir de for høye og gjerne i en "snurp" med haken i bringen. Har hatt dette problemet selv, men nå begynner han å komme på plass med rett kontakt i hånden og mot loddrett plan. Det med å få hesten til å gå i riktig form er hardt arbeid, og til tider ganske frustrerende arbeid for rytteren. Det gjelder å jobbe riktig hele veien, og begynne tidlig, slik at man ikke får trekk for dette når hesten er høyere utdannet, og det blir vanskeligere å få det rettet opp. Har selv økter hvor jeg bare rir han dyp i alle gangarter.

Stine
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/07/2008 :  17:48:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den var nydelig!! Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 07/07/2008 :  23:07:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg synes den ser fin ut i formen for en 5-års! Den ser også ut til å komme ok over ryggen, noe som jo godt kan være et problem hos friesere.... Men gøy å se en som er riktig fin! Grattis!

stitall

» VIP

Skrevet - 07/07/2008 :  23:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Ja, det er nok desverre en del Friesere med ryggproblemer på sikt. Er veldig viktig i dressur(ikke gangarts/show/Frieser-dressur) å få brukt energien deres riktig. Ofte blir energien lagt i Frieserbena foran, også jobber de ikke ordentlig bak, og ryggen kommer heller ikke opp. Med tanke på formen deres også, så er det jo en klar sammenheng mellom bakben, rygg, kontakt og bæring. Man må jo se på helheten. Ikke alltid like lett, men det må alltid jobbes mot.

Stine
Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.