hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Form -Ny bildetråd!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Form -Ny bildetråd!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

stinej_87

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2007 :  01:34:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis den stikker tunga ut, må du kjøpe en nesereim som kan strammes ekstremt mye!! på en "riktig" måte! da får den ingen mulighet til å stikke den ut og kanskje den stopper helt etterhvert...

Opprinnelig postet av wilas

grøss! det hun burde gjøre er å la være å tvinge hesten bak lodd, men heller la den gå i en lang og lav form, hvor den faktisk klarer å bære seg over ryggen. bare prøv, så tipper jeg tunga finner veien inn igjen.

en hest som gaper mye bunner ofte ut i at rytteren gjør grove feil med hendene sine.

forøvrig synes jeg hestene på fryktelig mange av bildene her går bak lodd. det er ikke samling. så lenge hesten ikke er sterk nok til å bære seg i en så høy form som enkelte tydeligvis vil tvinge den inn i, har det ikke noe for seg å ri hesten der. lang og lav, og bøy og tøy, er mitt råd. da vil hesten bruke musklene i ryggen, i stedet for kun å knekke i nakken. etterhvert som ryggen er sterkere, kan man kreve høyere og høyere samling.
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2007 :  19:29:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Vi har en hest på stallen og han går konstant ute med tunga. Til og med i luftegård. Er bare søtt da :) Ikke noe problem egentlig. Annet enn at man får trekk for det i dressur da.. Ikke noe galt med tennene og du ser at den ikke gjør det fordi det er ubehagelig. Teorien vår er at han er litt gla i tunga si ;)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 06/08/2007 :  12:08:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går jo an å prøve med tungefeils bitt? Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 06/08/2007 :  15:20:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville nok også prøvd et tungefeilsbitt! Ikke det forslaget med å stramme nesereimen ekstremt mye... syntes det hørtes helt feil ut, men så har ikke jeg peiling på dressur heller da... Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2007 :  11:53:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Her er kaldblodsen min på 9 år. Ikke jeg som rir :)

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 09/08/2007 11:54:15 Gå til toppen av siden

Mari-Herkules

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2007 :  10:49:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMari-Herkules  Svar med kopi av melding
Dette er bilder av meg og min hest på 5 år, som bare er blitt ridd på i mindre enn et år :)
Vil gjerne ha kommentarer ! :)

Alt kan gå <3
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  13:53:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen bilder av oss :) Prøvd å forminske, så håper de ikke er for store nå >< Hadde vært fint om noen ville kommentere ? Sier takk til både positivt og negativt ! :) (Hest som ikke er i treningsform, dette var nemlig på sommerbeitet) Komenter sitsen også ? Jeg vet jeg sliter veldig med å dette bak når jeg konser .. Ogog , bare så det er sagt ! : SLEIT sånn med å holde føttene på plass pågrunn av at den ene støvvelen måtte stiftes sammen .. ikke flere unnskyldninger nå !

Kort galopp på liten voldte, det er tungt det !

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  13:53:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen bilder av oss :) Prøvd å forminske, så håper de ikke er for store nå >< Hadde vært fint om noen ville kommentere ? Sier takk til både positivt og negativt ! :) (Hest som ikke er i treningsform, dette var nemlig på sommerbeitet) Komenter sitsen også ? Jeg vet jeg sliter veldig med å dette bak når jeg konser .. Ogog , bare så det er sagt ! : SLEIT sånn med å holde føttene på plass pågrunn av at den ene støvvelen måtte stiftes sammen .. ikke flere unnskyldninger nå !

Kort galopp på liten voldte, det er tungt det !

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  15:37:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Når man lener seg bakover virker brått alt mye mer behagelig:P
Men beina faller frem og man holder ikke hesten med setet og ryggen.
Man skal være rak i ryggen og brystet frem.

Noe annet som er verdt å prøve er å reise seg litt i salen og "still"e hoftene innover.
Da faller beina natulig litt bakover og man får en linje fra skulder til hofte og mot hæl.
Det er ikke et triks, men bare en måte å finne den rette stillingen på.

Synes hesten går i en fin og dyp form og den strekker seg litt fram.
Det er foreløpig greit på en såpass utrent hest som synes det enda er tungt å galoppere på volte men etterhvert som den blir sterkere så bør du prøve å samle den litt og korte den i formen.

evt gjøre dette i en liten periode ( et par runder samlet) og så la den slippe litt.
Korte intervaller av gangen.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/08/2007 :  00:10:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er meg på vår 5 år gamle Kaldblods. Er traver av "yrke" men hun blir lei av for mye kjøring, så hun ris til daglig, og kjører på banen bare en gang annenhver uke.
Hesten går bra, men jeg sliter med det irriterende blikket mitt, MÅÅÅ liksom se ned hele tiden... =)

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  01:15:49  Vis profil  Svar med kopi av melding

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 16/08/2007 01:16:40 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  01:42:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke 4 år

foto: Torhild

Redigert av - Lopke den 16/08/2007 02:20:37 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/08/2007 :  11:00:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om som dere ser er jeg og Marianne (Lopke) venner, da begge sliter med blikket... *ler*
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  11:40:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
ha ha ha.... må holde øye med klokka vet du.. Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  13:33:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Mange fine bilder her, og de som gjør mer eller mindre "feil" vet det visst selv...

Så jeg slenger bare inn et par bilder fra NM 2007 og et par av millionen og meg... for av en eller annen grunn har jeg ikke fått tatt bilder av meg selv som rir...

Anniken og ponnien Kimberly ble nr.3 i NM Dressur for Ponni kat.1

Catharina og Oma's Thara ble den heldige bronsevinner i Junior NM

Andrea og Bozz vant Juinor NM 2007

Amillion og jeg trente hardt mot NM i håp om Medalje.. Dessverre har dette turbulente året skapt litt problemer i treningen, og med en ekstra dårlig forberedelse uken frem mot NM, måtte jeg "ta til takke" med 4.pl igjen. Men jeg er veldig fornøyd allikevel...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.98 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.