hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor gammel var hesten din da den ble innridd?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor gammel var hesten din da den ble innridd?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Maylene2

» VIP

Skrevet - 05/04/2007 :  16:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor gammel var hesten din da den ble innridd? Hvilken rase?

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  18:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
6-7 år han er islandshest
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  19:18:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Har enda ikke innridd.. (født April 05) Han skal sittes på som 3 åring og rides på tur - i begynnelsen av året, så etter sommerbeite skal han etterhvert rides veldig lett på bane. Men noe mer enn det kommer nok ikke før 4 års alderen. Vi har ingen hastverk med dette, så tar alt rolig og tar det som det kommer

leif

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 05/04/2007 19:19:39 Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  19:59:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har så vidt sittet på min 3års fjording hingst. Jeg vil nå før beite sesongen ta små skritte turer. Etter at han kommer igjen fra beitet på høsten, vil vi forsiktig begynne å arbeide litt mer også vil jeg nok sende han til innridning før våren 08. Han er godt innkjørt så han har fått arbeidet opp endel muskler å blitt sterk i ryggen, men jeg har ikke så mye hast verk med å få han innridd. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  20:42:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Rir alltid inn hestene når de er over 3, helst 4 og eldre. Sommeren og utover når de er 4 år er en fin alder. Fjordhester og Welsh jeg driver på med.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  21:25:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Når Janico ble innridd er jeg ikke sikker på. Men han ble sent innridd.
Muddy rei jeg inn som 6åring.

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 06/04/2007 :  00:04:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
"Klumpen" var 2,5 da han ble innridd. Hannoveraner hingst. Han ble tatt inn fra løsdrift i november og satt i gang med det samme. Han fyller 3 i midten av mai.
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/04/2007 :  02:42:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Satt på mi hoppe eit par ganger sommaren når ho var fylt 3 år. Rei litt små skritteturer når ho var 3,5 år men ikkje så mykje siden ho gjekk drektig den høsten. Begynte ri henne når ho var fylt 4 år og det var akkuat passe. etter 2mnd ridning gjekk ho lc til over 60 % så ho lærte veldi fort. Første halvåret eg rei henne rei eg mak 30 min pr dag.

Min er da fjording

Redigert av - Lucinda: den 06/04/2007 02:47:00 Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 06/04/2007 :  10:53:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Begynt med innridningen nå, og hun fyller 3 i juni..
Norsk varmblods

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 06/04/2007 :  13:18:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sannsynligvis sittet inn sent på høsten som åring (født i mars så ved 18-19 mnd alder) - fullblodshest. Gå til toppen av siden

Camilla:P

» VIP

Skrevet - 07/04/2007 :  18:24:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min ble innridd når hun var 4 eller noe ;)
Men hun hadde vært trent litt som traver før det .. =)
Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2007 :  19:39:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
3 år. fjording
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2007 :  19:39:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
3 år. fjording
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

sarakinge

» VIP

Skrevet - 07/04/2007 :  20:56:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med døl bør du vente til den er ca 3 år. Har ridd inn mange døl, og det er vanlig å begynne FOR tidlig med dem dessverre. De siste to begynte jeg å sitte på 2-3 mnd før de fyllte 3 år. Dansken min ble sittet inn i slutten av mars og han er født midten av mai. Vent heller litt for lenge enn å gjøre det for tidlig, og øk belastningen saaaakte når du først er igang.
Lykke til
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2007 :  14:40:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
begynte med å longere i leie min hest når han var 3 år, satt ikke på han før han var 3.5 år ca.. Han er tinker
Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  10:45:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Norlandhesten min ble ridd inn da han var 2 år gammel (Alltfor tidlig!!), Jeg fikk han da han var 3år, de sa han var 4 men vi fant ut på tenner og i papirer at han bare var 3, så da red jeg bare ennen hver dag og kun korte turer.

Araberhoppa mi ble innridd da hun var 3år gammel, egentlig litt fortidlig etter mitt syn, ville egentlig vente til hun var 4år, men å ri henne skikkelig. Satt bare på henne innimellom da hun var 3. Men så byttet jeg stall og da hadde jeg ikke kontrollen over min egen hest lenger og hvis jeg ikke red henne oftere så lot de instruktøren der gjøre det, og det ville jeg ikke så da red jeg henne heller annen hver dag i 10-15min selv. Instruktøren der red meget spesielt satt fremover lent med armene ned mot knærne for å få hesten på tøylen. Sånn ville ikke jeg at hesten min skulle ris.

Sportsponnien ble ridd inn når hun var mellom 3 og 4. Ble ridd veldig rolig på da.

Hannoveraneren, Welshen og Shettisen aner jeg ikke når ble ridd inn.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.