hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva syns dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hva syns dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 18/03/2007 :  23:21:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva syns dere om dølehesten min? Jeg syns han er helt nydelig, tenk om han ikke hadde vært klapphingst..

Her er det bilde(r) av han: http://pic2.piczo.com/--marthe567--/?g=23058651

Redigert av - +Marthe+ den 18/03/2007 23:22:42

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  16:11:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Søt, i alle fall:) Gammel?
Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 19/03/2007 :  21:52:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, han er tre snart.. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  23:07:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
pen hest.
skulle til og si han hadde litt lite muskler, men er han bare tre så er ikke det så rart

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 20/03/2007 :  16:33:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem er foreldrene til hesten din? Han var en liten søting:) Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  17:39:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Kjempesøt^^
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  22:09:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Moren heter Smestad Silje Og faren heter Ristvedt Grane..=)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/03/2007 :  00:57:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her kommer "politiet": Er han lovlig avlet? For hvis han er klapphingst, så må Avlslaget få vite om det, da dette er en arvelig "lidelse", som man ønsker å kartlegge avlsmessig - enten det kommer fra mor eller far.

Og en klapphingst MÅ kastreres, selv om det er en mer omfattende og kostbar operasjon. For han er nemlig fremdeles fruktbar, men MÅ ikke brukes i avl.

Det er også viktig å få ut begge "steinene", både den utenpå og den inni buken. Hvis steinen inni buken blir værende, kan det medføre en god del problemer, både fysisk og psykisk for hesten - for ikke å snakke om for eieren!

Jeg vet ikke selv om det er sant, men jeg har hørt at en klapphingst er en "verre" hingst enn en som er "normal hingst". Hingster som ikke har fått ned begge steiner før 3-års-alder, bør opereres så snart som mulig - ifølge alle utsagn jeg har hørt.

Nå har jeg ikke så mye erfaring med Dølehest/Kaldblods, men i nl-rasen har man mye fokus på dette med klapphingst og arvbarhest av dette - og vi PRØVER å kartlegge det, for å hindre det i å bli et større problem innen rasen.

Hesten er kjempesøt, har "gode øyne". Jeg håper du forstår at dette var et velment råd - for din hest og for rasen hans. Lykke til videre med ham!
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  10:40:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
den var søt:)
er han hingstete?
grunnen til at klapphingster kan bli ekstra hingstete og styrete er at steinen ligger inni buken, og blir varmere en den skal være, og da produseres det ofte mye mere testosteron enn hva som er vanlig...
det er jo en grunn til at ballene henger under buken, istede for å ligge trygt inni... :P
tror også en dyrlege sa at det kan bli dårlig kvalitet på babyfrøene når de ligger inni buken...

var et føll som ble født som "hoppe" på en stall jeg var på før, dvs han hadde begge balla oppi og penis"holderen" dyttet opp i buken... så hver dag måtte vi legge ned føllet, vaske med dyrlege-greier og dra ned holderen og tissen hans... og massere buken der ballene var, for å myke opp området, så ballene kom ned til slutt... litt utenfor tema kansje, menmen:P

men hesten din var søt:)

edit for leifer:P

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."

Redigert av - LineWara den 21/03/2007 10:41:58 Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 21/03/2007 :  15:48:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jada, han er kastrert.. Det ble han før jeg fikk ham.. Han er ikke hingstete så lenge jeg har hatt han, men han er jo vallakk også da:P Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  02:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, da kan du bare nyte tilværelsen med din søte og snille hest!

"Tante Politi" ønsker deg lykke til videre!
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  23:06:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
hehe, da så;)
liker vallaker best jeg og din var kjempesøt:)
trodde du mente han var klapphingst jeg:P
lykke til videre med gogutten:)

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 23/03/2007 :  16:10:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg mente var at han egentlig skulle blitt brukt i avl.. Men han var jo klapphingst:P Men nå er han selvfølgelig kastrert..

Bare fortsett og skriv her

Redigert av - +Marthe+ den 31/03/2007 23:44:23 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.