hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Du som kan litt om alt hjelp meg please
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Du som kan litt om alt hjelp meg please
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  01:06:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Øynene hennes viser en enorm glede over og bli tatt hånd om igjen.

hun dropper og spise om jeg sitter uten for boksen hennes
og så står hun og lager artige grimaser med ørene toppet

og står stadig og kikker etter meg når jeg driver med andre ting stallen.

hu er så nydelig!

om 10 dager ca er eieren tilbake

eller blir jo neste lørdag
og da får vi se

men skal holde dere oppdatert hva vi gjør med hesten denne uka.

kl 11 lørdag har vi bestilt massasje til henne.
for og glede henne litt,

og mamma børstet henne en time i dag,.

og så fikk jeg forrytteren til og spraya aloe vera og aloe vera krem på såret hennes i ryggen.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 18/03/2007 :  16:11:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Er som noen sier, visse folk burde ikke ha hest!!! Når jeg drar bort, eller stalleier ser noe er galt med hesten min skal han få kontakte dyrlege snarest, om hesten har skadet seg så alvorlig så får han også ta kontakt med dyrlege og i samråd med denne avgjøre skjebnen, men om jeg er hjemme så ville jeg da vært i stallen med en gang noe hadde skjedd, jeg saumfarer hesten min hver dag, så ser fra dag til dag hvordan den forandrer seg, sår osv

Men hva om mattilsynet tar over hesten da, er håpeløse tilfeller spm blir bra i gjen, så håper denne jenta her slipper å bøte med livet=/

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 18/03/2007 :  20:19:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Nå har vi fått enn annen bekymring.

Om mattilsynet kommer, så blir det ikke hyggelig og være oss.
Ei i stallen som sa det.

For vi har for mange hester i stallen i forholdt til regler, dvs vi har ikke fått innstalert inn varm vann og har ikke plass til vaske spilt.

Kommer mattilsyntet til og stenge stallen vår da, bare for at vi er intressert i at en hest får det bra.

Huff.

Spendas

» VIP

Skrevet - 18/03/2007 :  20:36:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mange hester har dere på stallen da?
Er stallen ellers i orden i forhold til forskriftene?

Tror nok ikke dere trenger å bekymre dere for at mattilsynet kommer og setter kroken på døra på dagen bare pga vaskespilt, altså.
Mulig dere får beskjed om å ordne det, bare, blir nok neppe verre enn som så.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 18/03/2007 :  22:55:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja enig med Spendas, stallen skal være i rimelig dårlig forfatning for at de stenger ned stallen sånn uten videre. Er det noe å utsette så får dere heller en advarsel og en frist på å utbedre feil.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  00:18:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
er ikke sikker på alle reglene.

står 11 hester der.

men de er for det meste ute 12-14 timer i døgnet på kjempe beiter.
og om sommeren er de bare ute.

10 islandshester og en døla hest.

håper ikke stallen må stenge da har vi ingen steder og gjøre av oss

Spendas

» VIP

Skrevet - 19/03/2007 :  01:54:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, ta nå ikke helt av her!
Dersom stallen ellers er i bra forfatning, så kommer de vel aldri til å kicke noe verre for noe sånt!
Uansett er det jo ikke sånn at dere må fjerne hestene mens de står og venter, for at de så spikrer dørene igjen! Hvis det er noe som mangler, så vil de jo bare komme til å PÅPEKE det, og så får dere evt beskjed om å utbedre det innen en viss tid.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  11:05:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Det var bra.

Men håper mattilsynet ikke kommer i det hele tatt og at hestens eier begynner og bry seg og tar oppfordingen fra dyrlegen seriøst

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  20:26:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Er dette faktisk mulig?

Flere mennesker har sett på denne hesten, og kommet med sine diagnoser.
Men er det faktsik mulig hun kan ha alle sammen?

diganosne er:

Balleskjevhet

belastinings skader av knær

belastnings skader av bøye sener

Betennelse i beina

sur stråle

feil skoing

begynnelse på forfangehet

belastning av koder

skjevhet i muskalturen

varmgang øverst i begynnelsen av hver skulder.

Svetting etter bare og ha gått på beite

røyting som uteblir (alle de andre hestene på stallen røyter)

Disse tingene er det forskjellige folk som har trodd kan være problemet

Hovslager

Dyrlege

2 barfot trimmere

Dyrlegen ville ikke si mer en at hun synes det var bedrøvelig og at den må sjekkes med rønken osv, men hun mente det var en betennlese på gang i flere bein.

Hovslageren mente hesten var ferdig pga alle belastingene og skjevheter i beina

Huff
er ille at den vakre snille gode hesten skal ha det sånn!

Hun er så snill og god jente og hun formelig gløder når noen steller med henne, og lar være og spise bare man sitter ved boksen hennes.

Stakkar liten.

Hun får dette av for:

6-8 kg silo men spiser aldri alt.

3dl kraftfor 1 gang om dagen med

Cortaflex
Easy mover
Hvitløk
flytene urter for hovene
noni
gulerøtter.

Kraftfor får hun kun for at de andre får og at hun skal få i seg urtene.

Hun blir ikke ridd (sier seg vel selv)
men hun får gå ute hele dagen og røre seg som hun vil.

Nå kommer eieren hjem på mandag

rusket

Skrevet - 20/03/2007 :  21:11:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
De ovennevnte tingene som feiler henne henger nok i såfall i sammen med hverandre, det er ganske vanlig en ting som ikke blir behandlet gjerne forplanter seg.

Blir spennende å se på mandag!

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  21:14:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
JA huff kan jo være hun kommer i stallen søndag, men kjenner jeg henne rett, er det onsdag.
Men skal skrive av brevet fra vet her ass.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  23:52:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil gjerne se brevet fra vet. Og etter hva du sier at hovslager har sagt, så må man jo spørre seg: Hva slags LIV skal denne hesten ha? - I hvor mange år? Hva tror du skjer når eier kommer? Vil hun SKJØNNE hvor ille det er? Hva vil det koste henne - i penger, altså? Har hun råd til å betale det det vil koste å KANSKJE få dette søte, snille - OG stakkars - lille dyret tilbake til en meningsfull og forhåpentlig smertefri tilværelse?

Nå virker det som dere har gitt henne litt "lys i tilværelsen" og god omsorg - i eiers fravær.

Tenk om eier flytter henne vekk og IKKE tar hensyn til alle hennes plager... Huff, tør ikke tenke tanken.....

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  00:41:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Eieren kan ikke flytte hesten, pga noe penge greier.
OG vetrinæren vil sjekk at time blir bestilt og blir den ikke det så har hun tatt valget, at hun ikke vil ha hesten sin mer.

Men blir ikke artig når hu kommer hjem nei, hoho vi kommer til og få så øra flagrer fordi vet har sett på hesten.

Regner med det blir banning og hyling og grining og smelling med dører og ikke helt snille blikk fra eierens side.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  00:46:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vil gjerne se brevet fra vet. Og etter hva du sier at hovslager har sagt, så må man jo spørre seg: Hva slags LIV skal denne hesten ha? - I hvor mange år? Hva tror du skjer når eier kommer? Vil hun SKJØNNE hvor ille det er? Hva vil det koste henne - i penger, altså? Har hun råd til å betale det det vil koste å KANSKJE få dette søte, snille - OG stakkars - lille dyret tilbake til en meningsfull og forhåpentlig smertefri tilværelse?

Nå virker det som dere har gitt henne litt "lys i tilværelsen" og god omsorg - i eiers fravær.

Tenk om eier flytter henne vekk og IKKE tar hensyn til alle hennes plager... Huff, tør ikke tenke tanken.....

Opprinnelig postet av T. Boysen

Du kjenner jo sikkert litt til belastnings skader, i og med du jobber som fysioterapaut.

Tror du en hest som er 16-17 år noen gang kan bli bedre av belastings skader?

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  15:17:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hei

nå har jeg film av hesten også,

legg meg til msn de som vil se den .

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.