hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Du som kan litt om alt hjelp meg please
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Du som kan litt om alt hjelp meg please
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Spendas

» VIP

Skrevet - 21/03/2007 :  16:56:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men skal skrive av brevet fra vet her ass.

Kopi av melding:
nå har jeg film av hesten også,

legg meg til msn de som vil se den
.

Er det ikke greit å holde dette på et litt mer privat nivå av hensyn til hestens eier?? (Nei, muligens ikke den som fortjener det mest, men man har nå engang lover og regler mot sånt...)

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  20:39:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Men skal skrive av brevet fra vet her ass.

Kopi av melding:
nå har jeg film av hesten også,

legg meg til msn de som vil se den
.

Er det ikke greit å holde dette på et litt mer privat nivå av hensyn til hestens eier?? (Nei, muligens ikke den som fortjener det mest, men man har nå engang lover og regler mot sånt...)

Opprinnelig postet av Spendas

skriver bare av det som er viktig.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  01:20:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull.
Veeel - jeg behøver ikke se verken vet-skrift eller noe annet - og har vel - uten å si det - sagt min mening.......

Hvis du vil, kan vi ta dette videre med private mailer - så kan du skirve mer "fritt". Som fysioterapeut har jeg taushetsplikt.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  08:52:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hva er mailen din da.

Vil bare si at jeg tok film, ikke for og henge ut verken eier eller noen andre, men i tilfelle folk ikke trodde det er så ille som det jeg faktisk har beskrevet.

Og den ene hesten på beite er sikkelig søt mot henne nå da, han skjønner at hun har vondt og går i ring rundt henne og passer på at hun får være i fred, ekke det bra?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/03/2007 :  02:36:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo da, Tigull, det er bra at hun har fått seg en beskytter, og at hun har det sånn noenlunde bra nå, siden du og din mor tar seg av henne.

Men hva skjer når eier kommer tilbake? Du kjenner henne tydelivis, og har "bange anelser", såvidt jeg har forstått. Hva skjer hvis hun flytter hesten til et annet sted - og ikke forstår hvor syk hesten er? (OG hva det vil koste med undersøkelser og behandling.)

Står ikke min e-mail på min VIP-side? - Må sjekke det selv...
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  08:58:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hei igjen trine.

Jo har bange anelser , men hun får nok ikke sjannsen til og flytte hesten sin, for hun skylder alt for mye i stall leie, og dyrlegen vil forklare henne veldig tydelig hvor syk den er og true med mattilsynet så fort jenta er tilbake i landet.

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  10:03:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
stakkars hest.. hvordan går det med hesten da? har eieren kommet hjem?
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  10:41:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
eieren kom hjem lørdag
men har ikke vært i stallen enda.

hesten har fått rideforbud, det har vetrinæren skrivd i brevet vi har fått.
hesten skal utredes innen 1-2 månder fra eieren er kommet hjem allså den 24mars.

hesten skal behandles etter anbefaling fra bjerke.

skjer ikke dette, vil dyrevernet gripe inn og fra ta eieren rett til og ha hesten, pga overtredelser på dyreverns loven

rusket

Skrevet - 26/03/2007 :  10:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
1-2 mnd????? Det er jo fryktelig lenge hvis en hest er akutt syk.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  15:23:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes oxo det var lenge men men
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 26/03/2007 :  18:09:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det mulig at denne hesten har Chusings syndrom? Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 26/03/2007 :  20:58:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men jeg antar at du har tatt direkte kontakt med eier og informert om alvorligheten? Jeg syns det er merkelig at de gir så lang tid på å utbedre en så syk hest, høres ikke riktig ut.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  22:26:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

brevet antyder at hesten skal og må inn til behandling innen den tiden ellers kommer dyre værnet, det er jo på en måte siste sjansen for at eieren skal ta seg i nakken og virkelig gjøre noe at fristen er satt så lang, pluss at det er 2-3 ukers vente liste på bjerke, mener jeg vet sa.

Men iallefall, eieren kom i stallen i dag, og godt er det for dette burde jo tas face 2 face når det er så alvorlig.

Vi satt jo egentlig bare og pratet veldig hyggelig, ble nemlig bestemt at mamma skulle ta opp dette med eieren, siden det er hun som har snakket med vetrinærer osv.

Hun sa pent at jeg vil gjerne snakke med deg på to manns hånd om noe alvorlig.

Så de gikk inn i stallen, vi andre satt nemlig i sola ved ridebanen og så på trening av unghest.

Og mamma sa det i en hyggelig og voksen tone hvordan ting lå ann og gav henne brevet.

Hun hadde hadde visst egentlig ikke reagert noe spesiellt i det hele tatt, men slang litt surt med leppa at den dyrlegen kunne ikke en dritt og hadde skadet den andre hestene hennes, eller iallefal gjordt den halt.
Men etter hva hun fortalte meg brakk den beinet i en sloss kamp med en annene hest, men tilbake til saken.

Hun har ikke forsikring, og regner nå med og bli bankrått, og det virker som hun skal gjøre noe, men hun vil ha en annen vetrinær, pga dette med den andre hesten.

Men blir ingenting gjordt blir saken medlt og dyrlegen hun bruker er informert, da vi snakket med henne om hva hun hadde gjordt om det hadde vært hun som var i vår situasjon.

Og ei på stallen jobber sammen med henne og har boksen ved siden av denne jenta.

Men eieren sa jo at hesten aldri hadde hatt overtramp og at tempratur på 38 grader var nomalt og at hun aldri røytet før i mai uansett.

og så la hun all skylden på forrytteren for at hesten var halt.

Så resultatet av hele greiene, er at hun nekter for det meste, men ser ut til og være villig til iallefall og få en annen dyrlege til og se på den.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  22:26:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det mulig at denne hesten har Chusings syndrom?

Opprinnelig postet av stall grønli

hva er det

rusket

Skrevet - 26/03/2007 :  22:28:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvem som er skyld i at hesten er skadet er jo ikke interessant, men at den faktisk får behandling.
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.