hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Du som kan litt om alt hjelp meg please
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Du som kan litt om alt hjelp meg please
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

rusket

Skrevet - 15/03/2007 :  20:11:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men har du sendt henne en sms? "Hesten din er skadet og har blitt henvist for videre undersøkelse på Bjerke av veterinær. Hesten har vondt og dette bør gjøres umiddelbart. Ta kontakt med meg snarest"
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 15/03/2007 :  21:21:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men har du sendt henne en sms? "Hesten din er skadet og har blitt henvist for videre undersøkelse på Bjerke av veterinær. Hesten har vondt og dette bør gjøres umiddelbart. Ta kontakt med meg snarest"

Opprinnelig postet av rusket

Hun svarer ikke, og vi har sagt hun har hatt vondt i beina før hun reiste, men hennes forklaring er at hesten gjør seg til.,

Så sa jeg, du får snakke med mamma om det når du kommer hjem da, for hun veit mer.

Da sa hun at det gadd hu ikke.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/03/2007 :  21:29:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis hesten klarer seg smertemessig med antibiotika/evnt annen smertestillende frem til eier kommer hjem, så går det vel greit. Men hvis veterinær mener at dette er 100% akutt, hesten lider og må taes hånd om umiddelbart utover det veterinæren selv er i stand til, vel da vet jeg hva JEG ville gjort.

Kan du få veterinæren til å skrive en slags attest på det hun har funnet, slik at du får en skriftlig erklæring? Har veterinæren noe formening om HVA som kan være problemet, mistenker h*n noe spesiellt siden hesten må røntges?

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 15/03/2007 :  23:57:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hun menter bestemt det er en alvorlig betennelse på gang.
Og skal skrive en attest som krever at hesten blir tatt til bjeke så fort eieren er hjemme og så fort bjerke kan ta den i mot.

OM ikke det skjer vil mattilsynet bli kontaktet av denne vetrinæren.

Hun misteker foresten betennelsen i eller rundt ledd, er ikke helt sikker og hun må rønkes pga det kan være flere betennelser siden hun er halt på to ben og har varm gang i skulderen.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  00:10:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du hørt noen DIAGNOSE på denne hesten?
Forfangen, spatt, eller verre diagnoser?
Og hva med en REALISTISK PROGNOSE (dvs. fremtidsutsikter)?
(PS. Jeg kan "doktorspråk", så hvis det er noe som vet'en sier -eller helst skriver ned - så kan jeg "oversette" hvis det er noe du lurer på.)
Og sist, men dessverre ikke minst - hva kommer dette til å koste?
Ja, man må jo spørre om dette, siden jeg vil anta at verdien på hesten nå begynner å nærme seg "slaktepris" - dessverre.
Har du inntrykk av at jenta vil "ha" denne hesten? Ja, for det er vel omtrent 100% umulig å få solgt den.
Synes synd på hesten - OG på deg!
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 16/03/2007 :  06:16:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen folk skulle bare aldri hatt hest :(

Siden Bjerke ikke kan ta imot hesten uten eiers samtykke, så går det an å kontakte equiterepeut hvis det er såpass akutt. Selv om hesten er halt så MÅ det ikke sitte i beina, kan være låsninger osv som en veterinær selv ikke er i stand til å se/fikse som har blitt så ille at det har ført til halthet og betennelse. Koster svært lite å få sjekket/behandlet, og hvis du ringer en equiterapeut og forklarer situasjonen, så kan jeg ikke forstå noe annet enn at de sender regninga til eier. (har selv vært i samme situasjon som deg)

Hvordan har hesten det nå da? Det er godt du er der og tar deg av hesten, vet at dette ikke er lett for deg.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  11:37:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Dyrlegen, mente at det er en betennelse som gjør at hun halter.
Hun har varme gang i to bein og flere punkter oppover i beina som er varme.

Dyrlegen vil ikke si noe diagnose før hesten har vært på bjerke.

DEN Skal OG MÅ inn på BJERKE så for Eieren kommer hjem ellers så kontakter dyrlegen mattilsynet.

og hun er kjent for ikke og være nådig.

Tro da eieren vil ha hesten, hun ble jo hysterisk i sommer da hun endelig oppdaget såret på beinet hennes, der lærhuden på hoven (heter det lærhud) tøt opp da hesten bøyde beinet sitt.

rusket

Skrevet - 16/03/2007 :  13:21:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
huffåhuff, du må holde oss oppdatert på hvordan det går! fryktelig uansvarlig å reise på andre sida av jorda, etterlate seg levende vesen og overgi ansvaret til andre - uten å informere dem om hvordan de skal forholde seg i slike situasjoner.

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  13:51:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde det vært opptil meg så hadde jeg tenkt på hestens beste i en sånn situasjon. Jeg hadde latt
mattilsynet kommet å hentet hesten. Det er ikke din feil at eieren til hesten er umulig å få tak i...

Jeg har vært borti en lingnende situasjon hvor jeg måtte ringe mattilsynet for at dem skulle ta en kontroll på en hest som ikke fikk det han hadde beyhov for og trengte. Nå har denne hesten det kjempe bra, men eieren til den hesten vil ikke prate med meg. Jeg er glad hesten har det bedre nå...

Er dette en god venninde av deg så er det nok veldig kjett for deg at sånne ting skjer , men hun må jo forstå at hesten hennes virkelig er syk og ikke noen hypokonder som hun skal frem til...
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  15:01:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hu er foresten hypokoder selv.

vi kan jo ikke bare få noen til og hente hesten, men den vil jo være borte på 14 dager om hun ikke gjør noe uansett da

Tina_Marie

Skrevet - 16/03/2007 :  15:24:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror faktisk jeg også ville latt mattilsynet hente hesten... det kan ikke fortsette sånn... hesten har det jo tydeligvis vondt og det er jo eierens feil at du ikke vet hva du skal gjøre i en slik situasjon, og jeg vil påstå at det er litt eieren sin feil at hesten har det sånn som den har det nå i og med at vennen din ikke har kontaktet dyrlegen fordi hesten bare gjør seg til! det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt egentlig.... selvsagt kan hester gjøre seg til noen ganger, men ikke nå.. og at eieren er hypokonder selv sier jo sitt. har lest en plass at hypokondere mener alle andre også er det:p

men uansett. min konklusjon og det jeg ville gjort, var å la hesten bli hentet av mattilsynet. det du har sagt tidligere om eieren, at hun ikke passer på den osv sier for meg, sitt! hesten kan sikekrt få det mye bedre en annen plass! sier ikke at vennen din er stygg med hesten, men det er uvettig dyrehold!
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 16/03/2007 :  18:46:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis veterinær mener det er dyreplageri å vente til eier kommer hjem; kontakt mattilsynet med en gang.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  20:36:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hun sa hun skulle skrive et brev, der det var et krav om at hesten skulle til behandling så fort det lar seg ordne når eieren er hjemme og time på bjerke kan fikses.

Hun kontakter mattilsynet om time ikke blir bestilt.

men hovslageren som skodde i de andre i dag mente at hesten er ferdig sånn som beina er nå.
Men dette skal eieren få ordne opp i selv.

rusket

Skrevet - 16/03/2007 :  21:12:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff, tragisk.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  23:05:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
For din egen del, bør du nå snarest la andre ta ansvaret for hestens videre liv - eller d.....
Dvs. veterinær, Mattilsynet - og ja, uttalelsen fra hovslager sier vel sitt.....

Meeen - vi som ser på Dyrepolitiet på Animal Planet har jo sett at de mest håpløse tilfeller blir reddet - MEN de er også "flinke" til å innse at "human avlivning" faktisk ER det beste for et dyr.

Et sprøsmål: Hva sier ØYNENE til denne hesten deg?????
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.