hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken rase burde jeg velge?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvilken rase burde jeg velge?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Sandra_&_Flora

Skrevet - 17/03/2007 :  12:20:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg synes egentlig du skulle kjøpe hest, ettersom du er 14år. Du kan jo bare starte med ponni ut det året du fyller 16år.

Skal du drive med konkurranser, anfefaler jeg ikke tunge raser/kaldblodser, det finnes selvfølgelig unntak.
Jeg vil anbefale halvblods eller en varmblods ridehest (ikke traver).

Jeg er selv 15år, å eier en hollandsk halvblods vallak.

Hvis du vil ha en hest som kan ta deg med oppover i klassene, bør du kjøpe deg en hest som kan "alt", altså en lærehest.
PS: Uansett hva du velger, kjøp deg aldri hingst......

Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  19:45:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
jeg synes det er dumt å IKKE velge fjording!! fjordingen kan brukes i alt!!
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Sandra_og_Spinner

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  21:36:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
HUSK: Er fjordingen under grensa, altså ponni. Så gjelder de samme reglene for den som for en annen ponni. Altså du kan bare starte med den ut året du fyller 16år

I spesielle klasser for fjordinger er det selvfølgelig unntak, da kan du være voksen så vidt jeg vet......

Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 04/04/2007 :  13:28:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vell ikke så vanskelig å fårstå at jenta tydeligvis ikke vil ha fjordin.. hadde jeg vært henne ville heller ikke jeg hatt det, fjordinger er ikke den beste rasen til hennes bruk.. d er jo soleklart !
fjordinger er ikke de beste sprang hestene, å hva er da vitsen med å kjøpe en fjording når man vet at det er bedre raser der ute å kan oppnå mye mer enn en fjording? seff er det NOEN fjordinger såm kan nå veldig langt, men det er ikke mange, så om man er inntressert i å starte stevner er ikke fjording det beste !
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  13:38:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja som EliJeanette sier, hører vi jo selv at jenta ikke har lyst på fjording, da er det jo bare unødvendig å pushe på ! En fjording finnes i mange varianer , men om du vil opp i klassene , vil kanskje ikke dette være den opptimale hesten :) (Fjordinger er fine og flinke dyr, ikke det)
Kanskje du burde tenke på en '' forvokst ponni '' ? :) En som ligger rundt 1.50 - 1.60 i manken ? Finnes mange småe ridehester , som tar stegene igjen i høyden :) En edel ''sak'' vil nok være tingen ?

Lykke til med egen hest !

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

--Linda--

» VIP

Skrevet - 04/04/2007 :  18:15:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville nok kjøpt en liten lærehest, men ikke en ponni, man vokser så fort, og kjøper man hest og tenker og ha den lenger framover i tid er hest best:P ville nok kjøpt en som annonseres som "lærehest". sportshester kanskje?

lykke til da^^,
Gå til toppen av siden

+Caroline+

» VIP

Skrevet - 11/04/2007 :  12:17:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
jeg anbefaler en lett kaldblodstraver som ikke har gått i trav eller ikke så mye i verfall... har en kaldblodstraver selv
hilsen Caroline
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  13:35:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
fjording ikke best, øh excuse me!!! :S
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

--Linda--

» VIP

Skrevet - 12/04/2007 :  08:58:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
selvom de skriver at fjpording ikke er best, så er det jo ikke vits i og begynne og diskutere det, for ingen kommer til og bli enige på den fronten, men dette emnet ble laget for en jente som ville ha råd om hvilken rase hun skulle velge, og hun har sagt hun ikke vil ha fjording, altså er det ikke vits i og diskutere det lenger;) Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 12/04/2007 :  16:09:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
greit nåk at du ''Janita-Benoni-RosaLind'' liker fjordinger best, men np har jo jenta sakt at hun helst ikke vil ha det, såe.. å du må jo inndrømm at fjordinger ikke er de aller beste spranghestene såm finnes..

Gå til toppen av siden

RikkeOgNemi

» VIP

Skrevet - 12/04/2007 :  19:50:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRikkeOgNemi  Svar med kopi av melding
Tenkte når jeg så emnet, som mange har sagt allerede, ikke heng deg så alt for mye opp i rasen. Er bedre å finne en hest som du liker, og kan det du vil holde på med.

Men tror nok en lettere type hest hadde passet, rundt 150-160. Hadde selv en hest på halvfôr som var 160, og han passet meg så og si perfekt.
Gå til toppen av siden

louise92

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  11:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
hey!!

jeg ville anbefalt en kat.1 ponni... den vil du ha god kontroll på og blir derfor lettere og ri.

jeg selv har en kat.1 ponni som er 147,5 og jeg er 1.74 høy selv. den passer perfekt til meg

lykke til!
Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 15/04/2007 :  12:40:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Torild
Jeg skulle ikke ha traver og greier men tru va jeg endte opp med

Jeg ville anbefalt Welsh cob eller liten Varmblods
Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  18:22:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
kat. 1 opnni høres bra ut;D Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 15/04/2007 :  18:40:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
hehe... nå vil jeg flire :D jeg bare kødda med fjording ikke best! det er jo bare min mening... hun burde jo se på det individe selvfølgelig! ;D
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.