hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Og hvilket utstyr har man i virkeligheten....??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Og hvilket utstyr har man i virkeligheten....??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/03/2007 :  03:38:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - dette var morsom lesning!

Jo da, i løpet av 23 år med egne hester - 5 egne på det meste, så hooopet det seg jo opp med børster og grimer og ja - det meste.

Men da jeg - med tungt hjerte - måtte selge min kjære hest for 3 1/3 år siden, og aldri trodde jeg skulle få hest igjen - så solgte og gav jeg bort omtrent alt jeg hadde av utstyr. Det eneste jeg ikke gav bort var de gode, gamle dombjellene, og et symbolsk seiersdekken fra et Rikstoto-ponni-løp.

Solgte vogn, arbeidssele, travsele og tre søplesekker fylt med grimer, børster, småsaler, gjorter osv osv osv. Ja, EKT-rideskole fikk masse nyttig utstyr til sin terapiridning, da jeg aldri trodde at jeg skulle drive med slikt igjen - siden rullestolen er en nødvendighet for meg - når jeg ikke sitter på hesten....

Men så fikk jeg altså hesten tilbake etter to år, og det eneste hun hadde med seg var en sliten grime og en enda slitnere, gammel Wintec-sal. Altså måtte hesten utstyres med "alt mulig".

Satte opp liste: Ny lærgrime, hodelag, sal m/utstyr, pussesaker, beinreflekser og andre reflekser, og sååå..... - ja, hva mer? Jo, et fiberpelsteppe og en strikkgjort, deltakrok, en lang pisk for sikkerhet ved innhennting fra beite, og ja, to lekre shabraker, hvorav jeg fikk den ene, med nl-emblem på, bein-bandasjer for transport (for å hindre bæsj på nyvasket hest til utstilling).

Og så var jeg så heldig å få tilbake min fine, lille weternsal fra EKT. Den hang nedstøvet i et salrom, og hadde ikke være brukt på to år.... Gjett om den ble pusset opp igjen, og fikk nytt salteppe.

Men sååå - hva har jeg av ekstra utstyr som ikke brukes? Jo, et svettedekken, en ekstra grime og et leietau, deler til et hodelag og et ekstra bitt.

I tillegg har jeg investert i noe lærolje og salsåpe, samt at jeg igjen har utstyrt mitt private stall-apotek - om en rytter eller hest skulle dukke opp med et sår eller noe.

Selv om jeg synes jeg har vært litt ekstravagant - med to grimer og delvis to hodelag osv. - så er det ikke rart om hesteutstyrsbutikker lever herrens glade dager.....
Gå til toppen av siden

EmblaE

Skrevet - 06/03/2007 :  14:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor får dere plass til alt? Har så lite skap at jeg må rullere på det :D noe er hjemme, noe på stallen. Skulle hatt walk in closet - bare for hesteutstyr (gjerne til meg selv og, men det måtte blitt på verandan gitt) Gå til toppen av siden

gmr

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  15:06:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utstyret jeg har te min hest er:

3 grimer
3 leietau
1 kombinert sal
3 voilocker
2 hodelag (det ene er nesten ikke brukelig)
3 bitt (forskjellige)
1 fleecedekken med brodert navn
2 vinterdekken
1 helårsstalldekken
1 fluedekken
1 regndekken
1 lendedekken
2 frambeinsbeskyttere
2 bakbeinsbeskyttere
2 Par fleecebandasjer te alle 4 bein
4 bandasjeplater
4 transportbandasjer

+ mye anna.

Syns ikke det er så veldig mye iforhold te andre her, men er klart det er en del. Følgte ingenting med hesten når jeg kjøpte den bortsett fra et hodelag som datt ifra hverandre. Så er klart det har gått mye penger...

Budweiser-hesten min<3 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  17:17:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Ojoj..artig tråd! Eeeelsker utstyrssnakk....
Jeg har ikke hest selv, men det samler seg da opp litt.

Til meg:
6 ridebukser, lærstøvler, jodphurs, vester, sporer (4 par) hansker (5 par), ridejakke, rideskjorte, hjelm osv osv

Til hesten:
Sjabraker
tømmekjøringsgjord + tømmer
bandasjer (3 par)
reflekser, fortøy m.m
har nettopp solgt 4 (!) dekken
pussesaker
diverse lærprodukter
førstehjelpsutstyr
ridedekken (2 stk)

Skal til Herning på torsdag, tenkte kjøpe ny ridejakke, sjabrak, dressurbelegg ;)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  14:46:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Hvis jeg skal ramse opp alt jeg har,blir listen lang. Men kan nevne noe:
3 kasser med børster i ymse varianter.
6 hodelag
12-15 grimer
masse leietau
fortøy i strikk
martingaler
10-12 salunderlag.
2 saler
10-12 gjorder.
2 par kjøretømmer(10/12meter)
div pader
1 sett transportbeskyttere
4 sett fleecebandasjer
3 sett strech ridebandasjer
2 sett ridebandasjer med underlag.
div reservebandasjer i alle str
3 sett ullbandasjer
5 forskjellige bitt
dungevis av tøyler i div str og farger.
2 sommerdekken
6 stall/bobledekken
5 vinterdekken
5 regndekken(Bucas)

Og masse mer!

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

fredrik og iselin

» VIP

Skrevet - 09/03/2007 :  22:44:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke at noen av dere har plass til alt!! Jeg samler ikke opp så mye utstyr jeg,hesten min har det han trenger men thats it Kjøper selvsagt nytt når han trenger det (og til meg selv) Men så klart jeg er jo som de fleste jenter..ShoppingGal!! men hesteutstyr er dyrt..Skal kjøpe nytt hodelag nå,men sitter og vurderer hvor dyrt jeg skal kjøpe (fra ca. 500 til 1500) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/03/2007 :  02:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhh - har dere tenkt på hvor mye alt dette utstyret koster? Ikke rart hesteutstyrsforretninger gnir seg i hendene, og finner på stadig nye "moter" og argumenterer om "alt man MÅ ha til sin hest".....

HVEM er det som betaler for alt dette? Du selv, av surt oppsparte eller egen tjente penger?? Eller bare "dukker pengene opp" i mammas og pappas kredittkort? Konfirmasjonspenger eller annet? Noen av dere som tjener godt?

Har dere satt opp et regnskap for hvor mye alt dette utstyret koster? Har dere vurdert hva hesten VIRKELIG trenger?

Jeg er altså ei gammal kjærring som går på trygd, siden jeg er blitt funksjonshemmet selv, og kan love at hesteholdet tar en god del av pengene, bare ved å holde den oppstallet. Men jeg elsker hesten - OG min datter - og da er det verdt "forsakelsen" ved at jeg ikke har råd til så mange andre ting.

Mener ikke heeeelt å være "gledesdreper", men hvor mange av dere sparer og sparer til alt utstyret dere "trenger". - OG - har dere tenkt på hva hesten syns om å få et nytt dekken annenhver uke..... Kanskje den synes at det gamle hodelager er helt OK, og at den svarte schabracken er vel så god å ha på ryggen som den rosa, den turkise og den mintgrønne....

Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  12:55:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Jeg for min del har samlet på utstyr over lengre tid,noe av det jeg har nå er slikt jeg kjøpte når jeg fikk min første hest for 9 år siden. Noe er julegaver/bursdagsgaver,noe er billige scoop man bare må ha og noe er kanskje kjøpt på impuls..Men utstyr koster ja,nå når jeg går på attføring og er dårlig stilt med penger,får hestene klare seg med det de har.
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  17:38:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Tror jeg har... For mye til å nevnes....

Kunne satt meg ned og skrevet ned alt, men jeg GIDDER rett og slett ikke.
Jeg føler at jeg har nok i alle fall.
Men hvorfor i alle dager kjøper man en grime i størrelse full til en PONNI, egentlig?
Det har jeg spurt meg selv om mange ganger. Og likevel henger den grima der fortsatt:P

Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 10/03/2007 :  18:20:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hest er ikke en hobby, men en lidenskap for meg. Derfor går mesteparten av det jeg tjener til mine firbente venner. Ikke nødvendigvis til utstyr, men til andre ting som angår dem. Det være seg jevnlig hovstell, tannstell, akupunktur- eller jeg spanderer på meg selv et fagkurs, der jeg kan lære hvordan jeg blir en bedre hesteeier. Hest er et pengesluk, men jeg har selv valgt å hive penger inn i det sluket. Den relativt store utstyrsmengden jeg er i besittelse av, er et resultat av at jeg har to hester i forskjellig størrelse, samt en særdeles dårlig evne til å kaste/gi bort/selge ting. Skal imidlertid ta meg på tak og se over det som ligger stuvet bort nå. En god del av det er nok brukbart, selv om det sikkert er 15 år gammelt.
Det er svært, svært sjelden at foreldrene mine har bidratt til hesteholdet mitt, og det er jeg i grunn glad for.
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  19:01:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg må seie som Polaris79, hest er ikkje berre ein hobby men ein lidenskap for meg.

Eg er student og lev på vanlig studentøkonomi med ca 6000kr i månden til alle utgifter.
Ikkje akkurat mykje når ein skal regne med straum, tlf, mat, transport og skuleutgifter.

MEN eg gjorde eit valg når eg kjøpte meg hest.
Det valget innebar at eg forsaka ALLE andre goder og brukar mest mulig på hest.

Eg har ingen problem med å leve på ris og havregryn det meste av månden om eg finn td. noko nytt utstyr, eller vil delta på eit kurs..

Det er slik eg velger å prioritere pengane mine.
Og eg får heller ikkje pengar frå foreldra mine.
Foreldra mine har aldri måtta betale for min luksus-hobby.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  19:22:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ingen som helst anelse om hvor mye jeg har, men kunne sikkert klart meg veldig bra uten 2/3 av det jeg har;)

Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  00:05:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
hoff....Jeg er litt sånn "hamstre-hamstre" jeg, da - kjøper når jeg har god råd - I TILFELLE jeg en dag IKKE har råd lenger - og plutselig trenger. Fullstendig teit, sikkert - men man vet jo aldri hva fremtiden vil bringe...Og samlingen av hva-jeg-kanskje-kan-trenge-en-gang vokser og vokser og vokser.
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  01:51:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo da - "kjekt-å-ha"-innstillingen er klart tilstede når det gjelder hest - han Øystein (Sunde) har fått med seg det meste av livets trivialiteter - ikke minst det om at "hest er best på midten - midt imellom kjeften og dritten" - for ikke å snakke om - som mange "tøffe gutter", som egentlig er livredde for hester ynder å si: "Hest er best på maten...!"

Jeg mener jo ikke å "moralisere" (- ikke så myyye, ihvertfall), men da jeg fikk tilbake hesten min etter to års fravær, og ikke hadde annet til henne enn en dombjellekrans og et Rikstoto-dekken, som hun hadde vunnet på en ponni-galopp - så fikk jeg et lite "kick": Her skal det kjøpes hesteutstyr!

Heldigvis ble det med "det mest nødvendige" - grime, hodelag, sal, pussesaker, reflekser - og så var det faktisk utstyret til oss ryttere som ble prioritert.

Det "dummeste" kjøpet var faktisk en fancy og dyr plastskape, som hesten overhodet IKKE likte å bli børstet med. Hun liker best de gode, gamle svarte gummiskrapene, som er det mest effektive til å få av x antall millioner av røytehår som nå skal AV!! - Forøvrig et sikkert vårtegn!

Grunnen til at jeg nå har blitt ganske så nøktern når det gjelder utstyr, er at jeg ble forskrekket over hvor mye utstyr som hadde samlet seg opp den gangen jeg var nødt til å selge henne for 3 1/2 år siden. Det var hundrevis av børster, grimer i hopetall, leietau i metervis, deler til hodelag og voylocker, mmmmm. - Men da hadde jeg hatt 8 - 10 hester siden 1983.

Men HYSJ!!! - Dere må ikke fortelle til aktuelle Hestebutikker at jeg "saboterer" deres kampanjer om ALT man "trenger" for å ha en hest....

Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  18:07:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
gjør ingenting at man har mye utstyr! f.eks. mange av ett hodelag hvis noe rykner så har man reserve... men begynner det å bli innviklet, kan man jo selge Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.