hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Og hvilket utstyr har man i virkeligheten....??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Og hvilket utstyr har man i virkeligheten....??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  11:38:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Holdt på å snike til meg tråden om hva slags utstyr man måtte ha for å ha hest...men fant ut at det ble litt dårlig ovenfor Ludo som la den ut...

Hennes tråd fikk meg til å tenke over hva slags utstyr jeg faktsik sitter med i virkeligheten - fremfor hva jeg egentlig kunne ha klart meg med....kremt - ikke rart de sier at hest er en dyr hobby!! he-he

For øyeblikket har jeg

Ridebukser: 1 svart, 2 beige, 2 grå, 1 hvit, 2 skinn-helchaps, thermobukser skikkelig polstra - 1 svart, 1 brun og 1 beige. 2 regn-chaps.
Hjelm: 1 sommer, 1 vinter - forskjellig størrelse med plass/uten plass til lue
Støvler/sko: 1 lær-ridestøvler, 1 høst/vår, 3 sommer, 2 vinter
Ridehansker: herregud......både vinter og sommer i et vanvittig antall
Jakker: 2 vinter, oilskinjakke, 2 regnjakker, 3 fleecejakker, 2 stevne-jakker, (og jeg rir da ikke stevner....) samt et uvisst antall "ride-gensere". Den beste har jeg forresten kjøpt på en heste-butikk i Løten. Skikkelig strikket islandsk ull - å så god og varm!!

Ullsokker!!! Tidenes investering! Ekte saueull!!

Refleks-vest, faktisk bare en! jøss....

Hestene har 4 saler som kan brukes - og 3saler som ikke brukes, siden de ikke passer lenger.

Hodelag, ridehodelag, kjørehodelag, tømmer, tøyler, samt reserve i alt i tilfelle noe ryker........jælp. Stigbøyleremmer til alle salene, mangler bøyler på 3...Reflekser til bøyler - .Saltepper er jo et kapittel for seg. 8-10 stykker tilsammen i ymse utforminger og farger...Børster i et vanvittig antall...Minst 4 hovkroker.Transport-sokker, - Saltasker, 3 dekken, strømtråd!! (som jeg ikke trenger, hestene er jo aldri hjemme men står på en stall lenger unna) Gelpad, saue-pader, reserve-sko, bandasjer, diverse førstehjelp, lærpleie i minst 8 forskjellige utgaver, leietau i alskens utforminger, reserve-grimer, lær-grimer de faktisk bruker, tjaaaaaaaaaaaaaaa.

Poenget mitt her er - tror jeg - utstyr man faktisk trenger? Det kan jo føles sånn i det man kjøper det - men når jeg sitter her og tenker over mengden - vel...Dette var jo helt vanvittig! Men jeg skjønner jo nå hvor pengene mine blir av ; )) !!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  12:37:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
alt for mye
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  07:41:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
For å si det sånn,da jeg solgte forrige hesten min solgte jeg med utstyr for ca 15 000 kr, i tillegg hadde jeg solgt endel privat for å få unna alt man ikke trenger. Dette er 2 år siden. Per i dag sitter jeg med altfor mye utstyr til de 2 hestene jeg har,selv om jeg har klart å kvitte meg med 2 saler.
Det skal dog sies at jeg solgte blant annet sele og vogn,da jeg ikke trodde jeg ville få bruk for det.. Gjett hvem som måtte låne seg vogn og sele i høst??
Jeg hadde altfor mange dekken før,og solgte endel privat,resten sendte jeg med hesten jeg solgte. Jeg trodde at araberen jeg hadde ikke kom til å passe klærne til islandshesten,men der tok jeg grundig feil. De bruker samme str i hodelag,grimer,dekken osv.

Så neste gang jeg selger hest,blir det uten utstyr,selv om jeg har nok å ta av:)

Men man kjøper mye man tror man kan få bruk for...

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 05/03/2007 :  07:54:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal vi se, jeg har 2 saler, en dressur og en bomløs som jeg syns er greit å variere med, og som også gjør sin nytte som reservesal hvis den andre ikke skulle passe etterhvert.
I tillegg også 2 hodelag for å variere.

Også var det dekken. Huff, jeg har:
1 tykkt vinterdekken
2 mellomtykke overgangsdekken
2 regndekken
1 fleecedekken
2 ulldekken

Syns egentlig jeg trenger alt jeg

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  09:04:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke hest og har aldri hatt; allikevel har jeg fire grimer, seks-syv leietau, skritteteppe, regnteppe, hodelag, martingal, fortøy, tre shabracker, pad, bandasjer, underlag, kopper, beinreflekser, diverse pussesaker og sårpleie. Har tre pisker, tre par ridesko/støvler, tre hjelmer og diverse klær og. Hadde jeg hatt en sal og et bitt hadde jeg vel egentlig ikke trengt noe mer hvis jeg skulle funnet meg en hest :P
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  09:23:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke mer enn hva jeg trenger. Alt utstyr etter gamlehesten er solgt.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  09:44:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
For mye til å skrive her... kunne vel snart startet egen butikk.......... Litt hekta på å kjøpe hesteutstyr kan man si.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

EmblaE

Skrevet - 05/03/2007 :  13:20:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
alt alt alt alt for mye, jeg kunne sikkert hatt en rideskole :D har sikkert 10 hodelag.. :S har dilla. tenk om jeg hadde spart alle de penga.. kunne reist på en stykk luksusferie.. hehe Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 05/03/2007 :  13:23:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
ALT for mye!!

Dekken, sjabraker og bitt er vel det jeg har mest av, jeg vet ærlig talt ikke hvor mange en gang. Mye av det stammer fra tidligere hester og er stuvet bort hjemme hos mor og far.
Grimer, leietau, bandasjer osv har jeg heller ikke oversikt over. På stallen vet jeg at jeg har seks hodelag, og så finnes det vel noen hjemme også... Ellers har jeg tre saler, en westernsal, en travsele, en arbeidssele, en roadcart, ei langvogn og ei sluffe. Denne tråden minner meg på at jeg må ha ei skikkelig opprydning snart og få solgt unna alt jeg ikke bruker. Grem, grem.

Merete
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 05/03/2007 :  20:26:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har ikke hest og har aldri hatt; allikevel har jeg fire grimer, seks-syv leietau, skritteteppe, regnteppe, hodelag, martingal, fortøy, tre shabracker, pad, bandasjer, underlag, kopper, beinreflekser, diverse pussesaker og sårpleie. Har tre pisker, tre par ridesko/støvler, tre hjelmer og diverse klær og. Hadde jeg hatt en sal og et bitt hadde jeg vel egentlig ikke trengt noe mer hvis jeg skulle funnet meg en hest :P

Opprinnelig postet av Eva V

*Glise* litt morsomt

Men over til meg;har to store kister fulle av seletøydeler som har samlet seg opp i årenes løp gjennom ødelagte hodelag, grimer, fortøy, etc, etc. Kaste?? er du gal, en vakker dag kan jeg få bruk for akkurat en sånn spenne som jeg kastet. Har en drøss hjelmer fra midten av 80-tallet opp til i dag. En gammel hubertussal som seriøst har sett sine bedre dager, men har så mange gode minner fra den, så den får henge. Er ikke brukbar lenger da, men... Ja, og div.hjemmesydde dekken fra mammas glanstid som "ponnimor" bak symaskinen.
Har ellers div.hodelag, kapsun, hjelpetøyler og andre duppeditter, fortøy for sprang, western, med og uten martingal, etc.etc. Sal har jeg faktisk bare 2 stk. av for tida, western og allround. Men skal snart handle to nye, kommer ny hest i løpet av mnd. Fjor vinter hang det 7 saler her, herreguud... Men solgte litt hest m.utstyr. Har bitt i alle mulige typer og et hav av tøyler. Har dekken og tepper i flere str. og i flere varianter. Div.type pisker, både for longe og ridning, leietau og longetau i alle farger, bandasjer, pusseutstyr og div. hovslagergreier som noen sett med sko, brodder, søm, såler og boots.
Ok, takk for en tankevekker hjelp så mye man samler seg opp gjennom åra!

Redigert av - Nedre_Kjønås_Gård den 05/03/2007 20:27:40 Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  20:27:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Ja det var det da. Har jo trippelt opp av alt, MINST!

10-12 hodelag, flere bitt, tøyler, grimer, leietau, sidepull, reflekser, 12-14 dekken/tepper, bandasjer, transportutstyr, 3 saler, uvisst antall pader/sjabraker og voillocker, børster, hovpleieutstyr, rasp, gjorder, greip, forbøtter, forbeholdere, pusseutstyr (lær), stigbøyleremmer, stigbøyler, fullt gjerdeutstyr for å gjerde inn et stoooort beite, batteriboks, kjegler, x antall longeringstau, delta, longeringsgjord, saltasker, insektsspray, fluepannebånd, fluemaske, kopper, diamantpannebånd, fortøy, ørehetter, flåttfjerner, kraftfor, saltsten, vitamintilskudd, puser til grimer/hodelag, boots, høynett, dekkenhenger, knagger, hodelagshengere, bluespray, klorhexidin, annen førstehjelp ++++ Har sikkert glemt halvparten

Det morsomme nå er at jeg måtte avlive hesten min i november, og får nå en ny som ALDRI I VERDEN kommer inn i det utstyret jeg har. Huff da. Da har jeg hvertfall en god unnskyldning til å handle hesteutstyr

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

anneogida

» VIP

Skrevet - 05/03/2007 :  20:50:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi oi oi... så mye folk har!!!
Jeg har 1 sal, 1 kjørehodelag, 1 vanlig hodelag, 1 westernhodelag, longesele, 2 longeliner, 1 vinterdekken, 1 regndekken, 1 ulldekken, 1 fleecedekken, 1 sett bandasjer, 1 sett bandesjeunderlag, 2 grimer, 2 leietau, 1 travsele, reflekser i alle varianter, 1 ridekekken, 1 ridehjelm, 2 ridebukser, 1 varmedress, 1 boblebuke/jakke, 1 helchaps og 2-3 forskjellige salver
Nå har jeg hatt hest siden i sommer... spør meg om tre år hvor mye utstyr jeg har da så blir nok lista adskillig lenger
Gå til toppen av siden

anneogida

» VIP

Skrevet - 05/03/2007 :  20:52:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehehehe, glemte showshine, insektspray og et ekstra bitt.... Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  21:54:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Godt å se det er flere med "samle-mani"......Verre var det at jeg fant masse ting på disse listene som jeg hadde glemt at jeg hadde selv....hmmmmmmmmmmmm. Men, men - en hobby skal man jo ha, trøster jeg meg med - og da er det jo fint å ha utstyret for enhver situasjon...? (ja-ja - den var litt syl-tynn, men det beste jeg kom opp med akkurat nå!!)
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  00:24:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For mye til å skrive her... kunne vel snart startet egen butikk.......... Litt hekta på å kjøpe hesteutstyr kan man si.

Opprinnelig postet av Stall Nakkim

LIKER?? jeg ELSKER og handle heste utstyr haha, lever for det, og ikke bare vanlig heste utstyr, men utstyr som glitter og blunker, får snart tilnavnet kråka eller hvem fugl det er som tar ting som skinner.

STAKKAR ponnien min han er en levende prøvde dukke.

han kan ris i grime når han er i god humør men enda har jeg:

kandar
trinse
pelham
tredelt
rulle bitt
hengende trinse
messing trinse

Han har bare et hode men enda har jeg

en bucas grime
en rød og sort grime
en blå grime
en lær grime med strass

Trenger bare et leietau men har i virkeligheten

over 20 leietau

har forsynt hele stallen med leietau

Han kan bare ha en sal av gangen enda har jeg:

1 western sal
1 sprang sal
1 allround sal

og børster har jeg vel sånn 15 - 20 kg av (tuller ikke har en skittentøys kurv full)

han trenger 1 forbøtte enda har jeg 4

han trenger ikke dekken enda har jeg

2 flue dekken
2 svette dekken
1 glitter dekken
1 inne dekken

jeg kan bare bruke et par sporer avgangen, enda har jeg 6 par med reimer.

man kan jo bare bruke en pisk av gangen men jeg har alikevel:

3 sprang pisker
1 dressur pisk
4 allround pisker

har også PC beinbelegg til 12 bein selv om min hest bare har 4

han trenger bare 1 sjababrakk men jeg har:

4 polly pads
1 sjabrakk fra bucas
2 med navn som er i burk
1 uten som er i bruk

det er kun de som er i stallen jeg regnet med da, på loftet har jeg sikkert 10 til med navn.

og i dag kom det faktisk en pakke med heste utstyr jeg har kjøpt pluss at jeg venter på noe fra usa.

sa jeg shoppe gal?

*beklager rotete og muligens noen skrive feil men kl er halv ett eller noe*

det var det jeg kom på i farten

Natta

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  00:43:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heh, eg har og sinnsykt mykje utstyr føler eg.
Eg har berre ein hest, den har eg forøvrig berre eigd i knapt eit halvt år og han kom uten noko utstyr anna enn den grima han hadde på og det leietauet han sto på hengaren med.

Dette er alt eg har klart å skaffa meg i løpet av den korte tida eg har hatt han:

15 forskjellige dekken, deriblandt fleece, ull, vinter, regn, stall, stevne, kjøre og longeringsdekken.
3 vanlige hodelag.
1kryssnese hodelag.
1 remontè hodelag.
6 forskjellige bitt- deriblandt to, tre og uledda trinsebitt i litt forskjellige str.
transportsokkar.
3 lærgrimer.
4 terylenergrimer.
1 taugrime.
5 leietau.
longeringspisk.
kapsun.
lettsele.
høvrepute.
2 champion fôrdunkar.
høyvekt.
høyballekniv.
ca 25 børstar.
komplett stallapotek med div shampooar, conditionar, fluesprayar, hovsprayar etc etc.
hovkniv.
hovrasp.
2 reservepanneband til hodelag.
2 fluepanneband.
pussekasse.
div stallutstyr som td. binde og opphengingskrokar, dekkenstige, dekkenhenger, hodelagshengarar, salhengarar, etc.
80L vannstamp
2 20L vannbøtter.
6 fôrbøtter.
4 fôrsekkar til høy.
presenning til høyet.
digital fôrvekt.
Div litermål til fôr, olje etc.
6 beinrefleksar.
div refleksvestar, refleksbandolær, slap-on refleksar etc til meg og ein eventuell hjelpar.
refleks løsbukgjort.
refleksfortøy.
koppar.
senebeskyttarar.
halebeskytter til transport.
arbeidsbandasjer.
bandasjeunderlag.
3 løsbukgjorter.
longeringsdelta.

Alt dette og sikkert masse meir som eg ikkje huksar akkurat no...

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.