hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - WOW WOW WOW!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 WOW WOW WOW!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  01:28:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Jeg er i allefall lamslått!
Dog tøylene er festet rundt livet hennes så er denne hesten MEGET lydig!
og ikke minst følsom!
Klassisk dressur ja, men inspirasjon for alle!
http://youtube.com/watch?v=ICbUDJJtjV4

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  03:03:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
har sett noe veldig likt før. vakkert, uten tvil, og imponerende hva hun klarer samtidig som hun "danser"..
men vet ikke om du så at stangbittet var nesten vannrett omtrent hele tiden? :-/ tenk hvor mye "makt" hun får ved å lene seg litt tilbake.. og var en hel del "tripping" og tilsynelatende ukontrollerte bevegelser innimellom ja. (mulig det var en del av "dansen" men)
synes ikke hesten så spesielt avslappet og tillitsfull ut for å si det sånn..

men utrolig vakkert og flott, like fullt! *elske på PRE-hingster*

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 24/02/2007 :  12:32:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes også det er utrolig dyktig gjort!!

Og ang tillit, den er jo nødt til å ha tillit til rytteren for å klare å utføre noe slikt!

Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  14:55:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Det er dessverre litt mye midler som må til.
Men la ikke stort merke til at hun brukte det som et stort virkemidler. ( nå vet ikke jeg så mye om stangbitt o.l)

Men alikevel, å få til galopppirouttere og skjenkelvikninger med bruk av så mye sete og lite tydlige sjenkler er noe en del av oss kan se langt etter, føler jeg
Å trene opp så stor følsomhet tar tid! og en dyktig rytter.

( det virker som måten å ri p.r.e hester skal være litt voldsom. Satt og så på en rekke filmer i går av div ridning og såkalt kunstridning. Det er store bevegelser og brå svinger) det kan bli litt voldsomt synes jeg, for hestene ser litt desperate ut innimellom.
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 24/02/2007 :  15:34:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flott hest men satt likevel igjen med blandet følelse. Rytter hadde god balanse og tipper hun har lært voltesitsen for å få hesten til å utføre dette! Rir med hoftene og skuldrene og vekta si!
Nå har ikke jeg mye peil på stangbitt men enig med Hanna og vannrett stang. Ikke mye TYDELIG ettergift der hvor hesten kan slappe av...

Kunne sikkert skrevet mer men lar det bli med dette, imponerende var det...

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

EmblaE

Skrevet - 27/02/2007 :  17:36:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns ikke det var noe særlig å binde tøylene fast sånn. snakker om lite ettergift da. kunne heller brukt innspenning da, med strikk i eller no.

disse barokkhestene (ridd av barokkryttere) har ofte litt kjappe bevegelser, og kaster seg hit og dit. sier ikke det skal være sånn, men har sett flere spanioler ri hestene slik.

vakker hest. den går nesten i tølt/paso fino i skritten da. ikke mye relaxed..
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2007 :  18:17:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
må bare si at "spanjol" er defintivt ikke det samme som "barokkrytter".. iallfall ikke hvis du tenker sånn som de fleste gjør om barokkridning i norge nå (solveig schacht etc).
Dette er nemlig noe helt annet etter mitt hode, mer type showridning eller sånt.. men enig i at mange spanske ryttere rir på denne måten.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

EmblaE

Skrevet - 06/03/2007 :  14:45:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
barokkrytter var nok litt feil valg av ord. mente "hester ridd av barokkrytter" hvor "barokk" henviser til rytterens avstamming, rideutstyr og hestens sal, bitt osv.

helt enig, barokkridning i norge er "gammel" dressur, hvor dressuren foregår på hestens premisser/rikting ridning. dårlig valg av ord fra min side.

hesten er av barokk avstamming, og ikke den moderne ridehesttype, type andalusier, lippizzaner, paso fino? osv. har sett flere av disse spanske hestene gå i den stilen der, hvor det tydeligvis er mer innlærte trix de gjør.
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  15:03:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
fantastisk er det hvertfall!!
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.