hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mål 2007..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Mål 2007..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

prinsesseronja

Skrevet - 28/11/2006 :  23:15:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva slags mål har dere for 2007 sesongen?

Jeg skal ut og starte dressur for første gang til våren og er litt gira etter dagens trening

Hesten min gikk så utrolig fint og vi begynte med et par galoppbytter for moro-skyld (treneren mins formulering)

Vi har kommet oss så utrolig mye på to mnd fra å ikke gå i form til å etterhvert gå i skikkelig ettergift.

Hva slags mål har dere for 2007 sesongen og hvor er dere nå?

Jeg er egentlig på null på en måte, men har som mål å tilslutt starte LA:0 i hvertfall på slutten av neste sesong (er jo ett år til). Hesten min har gått middels så det er bare meg og formen hans det står på.

Og ett spørsmål til; rir dere hesten alene eller har dere noen til å hjelpe dere med treningen av den?

Irene A

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  00:12:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei!
Mitt mål for 2007 er i første omgang kåring på starum i mars. Vil gjerne ri ham selv, og da må det trening til ((o:
Stevnemessig håper jeg å starte tom LA-dressur i løpet av sesongen. Hadde vært morsomt å prøvd oss i 5-års klasser/breeders, men jeg tror dessværre ikke det er tillatt å starte der med min rase (P.R.E.). Vil også ut i knøttecup feltritt, og 80 cm sprang. Evt 1 m sprang. Vi får se hva vi får til ((o:
Det optimale tror jeg er å ri for instruktør flere ganger pr uke. Det får dessværre ikke jeg til, men rir for en veldig flink instruktør fra Spania, så det blir helgekurs for henne. Har ennå ikke funnet noen her hjemme jeg kan trene regelmessig for, men det er jeg nødt til etterhvert.
For tiden får jeg veldig hjelp av at venner filmer meg når jeg rir. Man ser så godt hvilke feil man gjør, og har mulighet til å rette på dette.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  08:46:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Mine mål må vere å stabilisere meg i LB, kanskje få startet en LA på slutten av sesong, om alt går etter planen :) I sprang skal jeg stabilisere meg i 90 cm også får vi se om d kaaanskje blir 1 m:O Viss rytteren tørr da :p
Ser jo selvsagt alt an, går det ikke så bra i LB og vi trenger mer tid der, så blir vi der. Har ikke noen desperat trang til å klatre oppover i klassene, men heller lykkes i de jeg er i :)
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  14:09:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt er å få godkjent LB program med ponnin, og fullføre feilfri MB runde i sprang.
(Hun kunne INGENTING dressur før jeg fikk henne..)
Gå til toppen av siden

Osiris_Mayestix

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  16:06:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOsiris_Mayestix  Svar med kopi av melding
målet mitt med ponnien er vel å prøve å kvalifisere meg til NM i dressur, hadde vært utrolig gøy. Håper hvertfall at jeg kan ri LA på han. Men har ikke startet noe denne sesongen pga. seneskade, så jeg håper jeg rekker det

Målet med hesten blir vel å komme meg opp i LA, har bare hatt han i snart 2 måneder. Har bare vært på ett dressur stevne og da startet vi LB. Hadde vel egentlig vært veldig gøy å ridd MB også, men da kommer det nok veldig ann på rytteren hehe

~Feltritt tre ganger så gøy~ Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  16:10:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
I løpet neste sessong MÅ jeg jo over på hest, men før den tid har jeg lyst å prøve å starte litt dressur om jeg tørr. Treneren min mener jeg/vi er klare for LC og LB Men dressuren er bare egentlig 'alternativ' trening i tillegg til sprangen. For å bygge opp musklene og trene lydighet osv.

I sprang vil jeg fortsette å starte i 90 cm (LA), og så ønsker jeg å starte ett (eller flere) D-stevne med henne. Tror ikke det blir noe særlig høyere enda, siden hun bare er 6 år. Så da gjelder det å skynde seg sakte. Og viss vi fotsetter høyere/vanskeligere så må vi over på middels [:S].

Den STORE drømmen er å starte ett stevne i feltritt da, men det fins ikke så mye feltrittbaner/stevner her omkring. Bare VET at det hadde hvert tingen for oss! Da hesten min har enoorm spranglyst, utholdenhet, konkurranseinstingt og fremdrift. Og masser av selvtillit ^^,

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  16:30:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Mitt mål er vel, som linndi&ida, å stabilisere meg i LB. Sånn klasse/konkurransemessig sett iallfall.
Målet sånn ellers er vel.. hm.. hadde vært fint å kunne stoppe hesten for kun sete, dvs uten tøylekontakt i det hele tatt, og.. kanskje.. å få til ett galoppbytte

(feltritt er 90cm, kanskje muligens 1m, og sprang 1,10? kanskje. men strengt tatt ligger jo denne tråden under dressur)

www.freewebs.com/hannaoglukas
Redigert av - Hanna & Lukas den 29/11/2006 16:32:04 Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  21:24:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Jeg driver ikke så mye med dressur, men har som mål å klare ett LC program. Hun blir så stresset på stevner så jeg hvet ikke om det går så veldig bra.

Innfor feltritt skal jeg starte knøttecup og prøve og få godkjent! Vi får håpe hun ikke stopper på alle hindrene ute i løypa...

Og sprang; starte 80 cm og får en fin omgang og bra plassering

Som alle sikkert skjønner driver jeg ikke å starter så mange stevner

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  22:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Håper på å få noen derssurtreninger med instruktør og få startet noen stevner til våren. Rir hovedsakelig sprang, men det er jo gøy med dressur også.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  10:46:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg rir hovedsakelig dressur, så målet er å stabilisere meg i LB, med over 60 %. Jeg har også som mål å forbedre sitsen min, og at hesten skal bli sterkere slik at vi kan begynne å jobbe mer med øvelser.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 01/12/2006 :  20:55:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
målet mitt er rett og slett å få trent masse dressur, og få vært med på noen samlinger for travhester. og få galoppen til å sitte ordentlig. slik at start i LC i -08 (evnt. til høsten..) er mulig.. og å finne en ridelærer først og fremst, som forstår litt av hvordan det er å ri (x)traver!

vi skynder oss sakte, vi! så, det blir litt feil å si at dette er mål for sesongen, det er mer mål for året..
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  22:08:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
nytt mål: jeg vil begynne å lære barokk!
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2006 :  06:19:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Innen dressur er vel målet mitt å trene på mer øvelser, få frem LA-hesten i Cheri. Hun går det nemlig, men selv vil jeg lære mer så jeg kan få maks utav henne;) Konkurerrer ikke i dressur da, men leker litt med tanken om å starte dressur i tillegg til sprang bare for gøy/se hvordan det går;) LC-LB i såfall første gangen;)

I sprangen er målet å få stabilisert oss helt i 110-en. At vi fungerer bedre sammen og får mer rutine. Når vi finner tonen helt på konkuranssebanen på det nivået vi er nå, vil jeg selvsagt opp i klassene. 115-120cm bør vel være innen rekkevidde;)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 16/12/2006 :  11:59:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Målet er vel å kunne gå stabilt LB i første omgang og forhåpentligvis komme ut i LA=) Har jo ikke ridd henne så lenge så får se;) I sprang er vel målet å få startet 1m mot 110:)

Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 16/12/2006 :  18:59:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
IreneA: Mener at det var med en Welsh i breeders for noen år tilbake, så tror ikke det går på rase, bare at den er registrert i Norge og i Breeders
Så det må du sjekke opp!
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 16/12/2006 :  23:15:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
.. Mål for 2007 er å få tilbake Blivira, få oppstallet henne på et sted med minimum ridebane sommerstid, og hall vinters tid.

Vi må sikkert ha noen måneders trening/ samkjøring, og så bør vi starte i alle fall LB i løpet av høsten. Om jeg får til å fortsette med henne til 2008, burde vi ut i LA.

Treningsmetodene håper jeg blir akademisk inspirerte.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.