hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Enkle øvelser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Enkle øvelser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

gulponnis

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  22:26:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Heisann!
Har noen noen enkle øvelser for å vise hesten at man bestemmer og er lederen? Har ikke rundpaddock, og hesten kan ikke å longeres.

Takk for svar!

solanju

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  23:14:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
hvorfor kan ikke hesten longeres? kanskje dette burde være første øvelse? Eller er det en fysisk grunn til at den ikke kan longeres? Poenget mitt er at dersom du har en hest som ikke kan longeres fordi den er redd, ville det å få den til å fikse å bli longert av deg gi den mye respekt for deg. Å longere dreier seg ikke om å løpe runde på runde i tre gangarter begge veier egentlig. Eller i allefall ikke bare det. det første og viktigste med longering er jo å få hesten til å bevege seg ut fra deg, men ikke løpe vekk... det kan alle hester, og det er en nyttig ting å lære dem fordi det handler om å vike for press.
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 20/02/2007 :  23:39:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Blakken er ikke redd, han har bare ikke lært det ordentlig. sta og 20år gammel;) Og som stallens maskott -ufattelig bortskjemt... hehe.
Men enig med Solanju, Ina. Kan hjelpe deg jeg, eller Tonje. Med litt longering.

Gå til toppen av siden

gulponnis

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2007 :  15:15:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Mhm. Hadde vært kult å få blakken til å VIRKELIG høre etter meg. Hah, jeg fikk han til å så helt stille her om dagen.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 21/02/2007 :  23:57:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
hehe.. de på 20 år har som regel lært hvordan de skal slippe unna om de så ikke har lært NOE annet!! så her er det bare å passe seg vel for ikke å gå på limpinnen! min første læremester var 30 år og han hadde tilogmed funnet ut hvordan han skulle få folk av ryggen sin enten de ville eller ikke han. ikke på noen slem måte da, nei han bare rusla under "treet sitt" med den spesielle greina som var i passe magehøyde på rytter. gikk ikke fort, med stoppet heller aldri.. så han rett og slett skjøv folk av ryggen sin!
gjelder å være lurere enn disse gamle luringene og ta dem med list og godt humør!!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2007 :  00:04:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Gamle forponnien min ble plutselig helt dust å longere. Han gadd liksom ikke, bare lata som han var dum og ikke forsto. Skikkelig sleiping. Det jeg måtte gjøre var å huke tak i en forbipasserende og slenge henne oppå; han gikk jo fint rundt med rytter. Så var det om å gjøre å hoppe av uten at han merket det, hehe. Nei, det var temmelig håpløst, men fikk det til en gang i blant hvis jeg var sta nok. Men poenget ble litt borte, så det ble en del leiing og barbakridning i stedet.
Gå til toppen av siden

gmr

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2007 :  08:47:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://geocities.com/horsemanship/

Her finner du enkle øvelser på bakketrening/grunntrening. Tillit, Respekt m.m

Budweiser-hesten min<3
Redigert av - gmr den 22/02/2007 08:51:01 Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  11:28:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
jeg vil si at du kan leie. du leier hit og dit og bak og fram, stopp og gå osv. da må hesten følge deg. gå omså skogsturer...;)
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

sandipandi

» VIP

Skrevet - 30/03/2007 :  12:53:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begynn med enkle øvelser og se for deg det du vil at hesten skal gjøre, gi den tid til å tenke igjennom detdu lærer den, gr dette lettere etterhvert trengs ikke så mye trening, max 10-15 min kanskje, terper du for mye på det så kan det bli for kjedelig for hesten pg den begynner og fokusere på andre ting, la heller hesten få et positivt inblikk i at det du gjør er faktisk gøy og at nå han gjør riktig får han fri for sitt arbeid... Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 06/04/2007 :  11:19:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
eller så kan du leie en tur i skogen. f.eks. skog med mye trær åsså gå inn i dem sikksakk osv. da følger hesten etter deg. det blir sånn følge leder-opplegget ;)
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.