hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oppgitt over fòrvert....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Oppgitt over fòrvert....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 15/02/2007 :  13:14:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Fikk hest hjem for et par dager siden, stått langt unna i 10 mnd. på fòr.
For et tre mnd.siden var jeg nede på besøk, og han var tynn. Stalleier sa det var fordi de var sent ute med markkurene på stallen. Det er ikke greit, men ok, hesten dør ikke av det. Men ble litt betenkt, siden jeg aldri har opplevd han ha problemer med å holde vekta de årene jeg har eid ham. Men ok, stalleier er en erfaren dame og driver oppdrett og instruksjon på rimelig høyt nivå. Jeg er godtroende og regner med at hun har dette under kontroll. Og på et senere tidspunkt fikk jeg beskjed om at markkur var i orden, og han satt på oppfetning.
Hesten min var ihvertfall blid og fornøyd når han gikk av hengeren her hjemme. Men fanken heller.... han var like tynn som i november
Åh, så dårlig jeg føler meg som ikke sjekket han opp igjen i desember jeg er så blåøyd...
Jeg sjekket at alt utstyret hans var med tilbake, og det var det. Ødelagt utstyr var også erstattet. Men så dro jeg opp regndekkenet, og det var mugga! Fyttigrisen
Og sååå åpnet jeg vaks.kortet hans. I kontrakta står det klart og tydelig at hovstell, tannrasp, markkur og vaks.program skal følges opp.
Hesten skulle vært vaksinert i september-06, men fikk ikke vaksinen før nå i januar!! Dvs. at dyrlegen satte da seff en grunnvaksine igjen, og må revaksineres nå straks. Dvs. at jeg må få en dyrlege hele veien hit kun for å sette sprøyte på denne ene hesten. (har jo samkjørt vaksinene på alle hester og hunder...) jeg ble så eitrende irritert, og selvfølgelig må fòrvert betale disse ekstra vetr.utgiftene... men er det nødvendig å være så slurvete og ansvarsløse når man låner hest av andre grrrrrrrrr............

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2007 :  18:12:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Skjønner deg godt! Sånn skal det ikke være :(
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 16/02/2007 :  02:50:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, huff... Ikke bra... Dekken er jo så som så, markkur... Vel vel, som du sier, hesten dør ikke av det..

Men synes det er noe drøyt at hesten har gått flere mnd over vaksina... Hmf. Skjønner godt at du er frustrert.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2007 :  21:22:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Når man sette heste bort, så er dette en ganske stor ting.
Man risikerer mye.
Å få en helt ødelagt hest tilbake, eller i dårlig forfatning virker som ett litt for stort problem her.
Hører alt for ofte om dette.
Jeg synes at hesteier må være mer nøye med dette, å følge med på hvordan det går.. og når man tar en tur for se hvordan det står til, så se på vacc, kort osv..
Er hesten tynn og ting virker mistenkelig, Så legg til at du tar hesten tilbake hvis hesten ikke blir bedre innen den tid. Evt krev at den da skal sjekkes av vet. og få en faglig vurdering.
Man har en kontrakt. Og forvert setter sin ære på å holde hesten i stand.
Hesten er et levende vesen som skal ha god behandling.
Da skal det gjøres noe med!

Jeg kunne aldri tenkt å sette hesten min bort til en fremmed, hvis jeg skal være utenlands eller lignende.
Uten mulighet til å følge dette opp.
Jeg elsker hesten min alt for høyt til å gjøre dette! ( nå sier jeg ikke at du ikke gjør det)

Jeg skal selge han nå, men jeg kommer til å følge nøye med på nye eier og ha med punkter i kontrakten som sier noe om hold av hesten.
Og jeg kommer til å være NØYE om valg av kjøper.
Finner jeg ikke en jeg synes er rett, så selger jeg bare ikke.

Heldig som har denne muligheten, ikke alle som har det.
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 18/02/2007 :  00:31:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Huff ja, lett å være etterpåklok Men nå er han hjemme, og glad for det! Han skulle egentlig stått borte noen mnd. til, men pga. tull og praktiske årsaker hos fòrvert så hentet vi han hjem. Og bra var det
Solgte en vallak sist sommer til langtvekkistan. Under prøvetida kjørte jeg til han nye hjem for å sjekke at alt var bra, slik hun beskrev det, før evt.salg. Det var en kjøretur på 20 timer tur-retur. Jada, så følger med hestene så godt jeg kan men noen ganger er man litt dum og stoler for mye på folk da....
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 19/02/2007 :  17:47:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv vært i samme situasjon. Ikke mye moro å finne ut at gullklompen har faktisk ikke hatt det like bra som hjemme.
Jeg satte ut en fullblodshoppe på fòr, jenta som skulle ha henne virka veldig ålreit, søt og hyggelig, mange års erfaring, hadde jobba med hester og tilogmed jobba på Øvrevoll (sa hun) Dum som jeg var sjekka jeg ikke disse referansene hun kom med, for der fant jeg ut at det skurra noe veldig etterhvert....
Da jeg etter 2 mnd dro for å besøke hesten min kjente jeg henne knapt igjen. Hesten var tynn, umuskulert og matt i pelsen. Heldigvis sto hun på et veldrevet ridesenter som passet på med vaksiner og markekurer, ellers hadde det vel vært så som så med det også.
Jenta hadde skrevet både mail og sendt sms om hvordan det gikk, og hesten hadde vært såååå fin. Ridd på tur, vært på sprangtrening, dressurtrening og andre morsomme ting jeg ikke så noe galt i at hun gjorde.
Hun hadde tilogmed kjørt henne inn......da fikk jeg litt hetta.....fullblods nesten rett fra banen og kjørt inn. Ikke at det er noe galt å kjøre inn hestene, men hun kunne da spurt meg først? Blir jo på en måte som om jeg skulle ridd inn en traver og så sagt ifra til eieren at det var gjort.

Eierne av ridesenteret kom for å prate med meg, og lurte på åssen i all verden JEG hadde behandlet hoppa mi? Da hun nemlig kom til ridesenteret hadde hun vært veldig tynn og enda mer umuskulert enn det hun var nå. Jeg fikk regelrett sjokk da jeg fikk slengt dette på meg, men heldigvis hadde jeg tatt bilde av hesten den dagen hun dro nettopp for å forhindre slike ting. Så jeg fikk vist de bilde av hesten hvordan hun hadde sett ut da hun dro fra meg.

Litt etter litt kom det frem flere ting om denne jenta. Ikke betalte hun for seg på ridesenteret, skyldte penger i øst og vest. Arbeidsledig, men knapt i stallen. Alle tingene mine var bortevekk, dekken, lærgrime, benbeskyttere osv. Hesten hadde visst knapt vært ridd i hele tatt da siden hun dro fra meg. Hadde stått uten dekken ute om vinteren, greit nok det, men med en tynnpelset fullblods går det an å gjøre en overgang? Ikke bare smokk, rett ut i kulden "se å få deg noe pels"

Jeg skulle ønske jeg hadde vært litt flinkere til å sjekke ut referansene hennes og litt mer om henne. Det var en dyrkjøpt lærdom, men om jeg noensinne kommer til å sette ut hest på fôr igjen vet jeg ihvertfall hva jeg ikke skal gjøre feil!

PS. om hun snakket sant da hun sa hun hadde kjørt henne inn fikk jeg aldri svar på....torde ikke prøve.
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 19/02/2007 :  18:23:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Oi, glad for at det ikke var fullt så galt for vår del Ja, jeg har også lært leksa mi, heretter vet jeg hva jeg ikke skal gjøre feil! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.