hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvordan ta opp uansvarlig riding med forrytter?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 hvordan ta opp uansvarlig riding med forrytter?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/02/2007 :  02:26:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Jeg har en for rytter jeg er veldig fornøyd med, men i det siste, har hun begynt og ri sammen med flere, og det er jo ikke noe problem, men de hun rir sammen med er det.

de galopperer på asvalt og ri gjerne barbakk og herjer og skriker og har det kjempe morsomt, og dette er jo helt uansvarlig og de rir uten hjelm også.

flere har klaget til meg ang dette her og jeg lurer på hvordan man skal ta det opp på en hyggelig måte.

forrytteren min så vidt jeg vet galopperer ikke på asvalt eller rir uten hjelm, hun er veldig ansvarlig men hesten min blir jo stresset og må holdes hardt for og ikke løpe etter så derfor blir han hard i munnen,

disse jentene hun rir sammen med også er veldig dårlige til og bruke refleks, det er gjerne bare refleks rundt armen og det er det.

mens min forrytter har refleks dekken, reflekser over hele hodelaget, refleks bryste refleks på beina og på seg selv og på martingalen.

synes dere jeg bør nekte de og ri sammen?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete

Lopke

Norway

Skrevet - 21/02/2007 :  03:05:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo begynne med å ta en alvorsprat med dem. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/02/2007 :  06:24:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja - for dette ER alvorlig!
Det er ikke LOV å ri uten hjelm - det er påbudt, faktisk. Hvis en rytter uten hjelm faller av og skader seg, kan forsikringsselskapet nekte, eller sterkt avkorte, en erstatning - kanskje for et ødelagt liv! - Har du prøvd å vise disse "tøffe rytterne" hva som skjer med et rått egg når man slipper det ned på gulvet? - Det samme skjer med HODENE deres!!!

Det samme gjelder refleks - hvis en hest uten refleks blir påkjørt, blir det dårlig med erstatning - både for evt. skadet hest og rytter.

Hvis dette ikke har noen effekt, så kontakt foreldrene - for DE vet hva forsikring er, og hva det vil si å IKKE få dekket evt. skade.

Flere har sikkert hørt/sett/lest om den unge jenta som brakk nakken etter ridning - hvis hun IKKE hadde hatt hjelm, ville hun ikke fått noen erstatning, som nå gjør at hun kan fortsette livet uten for store økonomiske problemer - men hun er lam fra nakken og ned.

Man kan jo prøve å si på en snill og pen måte at man "bør nok bruke hjelm" - men det hjelper ofte ikke - man må "skremme livskiten" ut av slike bråkjekke ungdommer som tror at "Dette hender ikke meg"......

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/02/2007 :  10:08:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
de tror hestene er så snille, får nok snakke med stall mesteren og så får han ta det med dem.
de hører nok på han for han er veldig kunnskapsrik

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/02/2007 :  10:51:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg syns du kan fortelle om din bekymring. Om min hesteeier hadde vært bekymret for noe jeg gjorde ville jeg jo helst vite det. Jeg bryr meg jo om hestene jeg er fôrrytter for. Og da er det slik at jeg gjerne vil vite det om jeg gjør noe som er galt.

Det beste er nok å bare snakke til henne ansikt til ansikt og prøve å holde seg på et litt sånn "hyggelig" plan :-)

Guro
Gå til toppen av siden

Forrytter med erfaring

» VIP

Skrevet - 24/02/2007 :  11:12:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
etter d jrg har lest så syns jeg du skal nekte hun å ri sammen m dem..
har ridd m slike folk før men de fikk forbud med å ri sammen m meg...
slike ting liker jeg ikke...
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  16:35:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
de svarte for seg nå da, de hadde blitt kjeftet så mye på at de følte seg uønsket i stallen.
og hun ene blir tatt fra forhesten sin nå for en hest på 28 skal ikke herjes og galopperes så mye med og iallefall ikke på asvalt

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.