hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Freser over forryttere som ikke gjør jobben!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Freser over forryttere som ikke gjør jobben!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

Royal-X

» VIP

Skrevet - 06/02/2007 :  14:52:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aaaaargh! sjønner ikke at det skal være så vanskelig for en hestepasser å gjør jobben sin!!! Lagde nå regler for hestepasserjobben:

Dette skal gjøres hver dag hos Royal X

# Møkke boksen og ta inn ny flis ved behov

# Vaske vannbøtte i boksen og fylle opp med vann

# Gjøre i stand fòr til kveld og morgen (se eget ark)

# Fylle vann i vannkaret i paddocken. Denne skal også vaskes hvis den er skitten. Er det is i vannkaret skal dette fjernes. Det står spett i vaskespiltet eller man kan helle varmt vann på.

# Roal skal ries hver dag av hestepassere. Helst på tur da jeg har eget opplegg på bakkearbeidet. Roal skal ikke hoppes med hvis ikke det er avtalt pr. Telefon med meg. Jeg avgjør hvilke dager han skal ha fri.

# Hvis shabrak eller dekken er vått, skal dette henges opp til tørk og Roal får nye dekken. Ikke legg noe våte ting inn i skapet, da mugner læret.

# Hvis det regner, bruk regndekken uten gjorter. Dette ligger i en av boksene i bunnen av skapet (gjennomsiktig Kingsland). Er det kaldt ute bruk ulldekken/fleecedekken over krysset hans.

# Dessuten minner jeg om at Roal aldri må stå alene hverken ute eller inne når dere går. Han blir veldig gal...

# Tilslutt vil jeg gjerne oppfordre til å bli flink på å si ifra hvis man ikke kan ha Roal en dag (pga. Sykdom eller andre GODE grunner) blir litt oppgitt av meldinger samme dag... Håper også at dere sier ifra hvis det oppstår konflikter mellom dere og Roal. Har de ikke kommet, så kommer de garantert! Håper dere da er voksne nok til å ta kontakt slik at vi kan finne gode løsninger. Jeg har også full forståelse for at noen ønsker pauser fra ridning eller bare er lei av å ri f.eks. Slurv derimot, tolereres IKKE!

Sjønner bare ikke det her... ikke vil de betale, og inntil nå har de fått lov til å gjøre akuratt som de vil. Hvorfor skal det være så vanskelig å finne gode hestepassere/forryttere??? Blir så sinna jeg, når jeg selv var hestepasser gjorde jeg akuratt som eieren gav meg beskjed om når jeg rei for henne! fikk jeg melding om skrittetur med en av hestene, da var det det jeg gjorde - nothing more, nothing less! Jeg gav ALDRI hestene fri liksom! Hva er vitsen med hestepasser hvis de gir hesten fri da?! Årkjhhh!

edit for å fjerne noen tall som dukket opp når jeg limte inn fra word :)

Redigert av - Royal-X den 06/02/2007 23:51:29

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2007 :  15:57:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Huff, dette hørtes ikke bra ut. Hae du vurdert å få deg en ny hestepasser?
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/02/2007 :  17:15:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samme tanken har slått meg og. Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg og de andre i stallen gjorde alltid som vi fikk beskjed om år vi var hestepassere, uansett om det var skrittetur, bakkearbeid eller måke i paddockene.
Jeg gidder ikke finne meg i sånn lenger, derfor er jeg også uten hestepasser. har derimot en fantastisk jente som rir hesten min og hjelper meg når jeg er i stallen, men fri, det får jeg aldri. Syns ikke det var noen strenge krav heller.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 06/02/2007 :  18:24:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
tror en del unger i dag er mer bortsjemte og forventer ikke at det stilles krav til dem, men selvfølgelig gjelder ikke dette alle. Jeg er selv en av de som er ganske strenge rundt opplegget med hestene mine, og er veeeldig nøye, så forstår deg godt!
Heldigvis har jeg ikke behov for forrytter.

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2007 :  20:08:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke bare unger som er bortkjemt.. Har aldri hatt andre enn voksne forryttere, og enkelte finner på mye rart.. Skjønner ikke hva som er så vanskelig når man har hest på for feks 1 dag i uken, og nesten aldri gidder å å ri...

Men nå har jeg verdens beste forrytter, og hun får ALDRI slutte!

Hege Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2007 :  22:58:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
jeg har ENDELIG fått meg to Flinke fórryttere!! *juble* ikke lett når man har litt gal, utfordrende hest som bare skal ris på tur.. (evt innimellom for instruktør..)
men har hatt mange fórryttere som plutselig har latt være å komme, eller har påstått at alt er OK når alle andre sier at Lukas stikker hver gang osv.
Hvis en av de to jeg har nå slutter, da gråter jeg XD

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 06/02/2007 :  23:42:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe! jeg hadde to forryttere og en hestepasser + ei som ville begynne som jeg måtte si nei til pga ikke nok dager i uka. Hun ene forrytteren har jeg hatt i nesten ett år, men så begynte hun å behandle roal dårlig og jeg fikk klager osv. så sa henne opp for noen uker siden. like etter måtte hestepasseren slutte av helsemessige årsaker. så da har jeg èn forrytter igjen, og hun har jeg hatt siden november. jeg gir henne en ny sjangse, for hun er virkelig snill med han - koser og steller og liker å ri på tur. Men det hjelper lite hvis hun ikke kan gi tydelig beskjeder. i dag fikk jeg en melding av henne kl. 13.30 om at hun ikke kunne ha roal i dag, fordi hun måtte jobbe... Jeg hadde da akuratt vært i stallen og foret og var på vei til jobb. Jeg ble ganske irritert ja, og sa at hun har sagt ja til å ha ansvar for hesten min 3 dager i uken og da kan hun ikke si ja til andre ting. Jeg mener det er noe annet hvis det er sykdom eller noe sånn, men å si ja til en ekstravakt - den må hun lengre ut på landet med. Det verste er jo at jeg kunne rukket å ta han selv, hvis jeg hadde fått beskjed på morgenen - men jeg kan ikke ha det sånn! Det endte med at jeg måtte be ei i stallen om å møkke og lage foret for meg. noe som i seg selv er pinlig når jeg ikke har stått oppstalla der så lenge... Det irriterer meg at de skal være så kul umulig å samarbeide. Kjenner meg veldig igjen i det Hanna sier: men har hatt mange fórryttere som plutselig har latt være å komme, eller har påstått at alt er OK når alle andre sier at Lukas stikker hver gang osv. For de har skjedd med meg også. Kan de ikke bare innrømme at de sliter?! Jeg opplever stadig at hesten ikke gjør som jeg vil, og når jeg opplever vanskelige ting og konflikter - så snakker jeg om det. Hvorfor er det flaut liksom? ingen er verdensmester heller... Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 06/02/2007 :  23:46:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff, dette hørtes ikke bra ut. Hae du vurdert å få deg en ny hestepasser?

Opprinnelig postet av missixty

Skulle ønske gode hestepassere vokste på trær... *smiler oppgitt* Jeg får la det gå en stund til, hun gjør jo ikke noe galt med hesten sånn sett. bare jeg kan jo aldri stole på at hun dukker opp sånn fra uke til uke... Frustrerende ja... Åsså jeg som har en sånn en gogutt! hehe!

Har du forresten fått den nye hesten din? Håper du klarer deg uten hestepasser ;)
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 06/02/2007 :  23:49:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tror en del unger i dag er mer bortsjemte og forventer ikke at det stilles krav til dem, men selvfølgelig gjelder ikke dette alle. Jeg er selv en av de som er ganske strenge rundt opplegget med hestene mine, og er veeeldig nøye, så forstår deg godt!
Heldigvis har jeg ikke behov for forrytter.

Opprinnelig postet av Stall Nakkim

Snakker rett fra levra nå... Tror de at de er gud gave liksom...? Jeg mener de burde være glade som får ri en hest som kan mye og som kan lære dem mye. samtidig som de hjelper ut meg liksom, men hva må til for at de sjønner det da? *river seg i håret*
Gå til toppen av siden

Tessa-77

» VIP

Skrevet - 07/02/2007 :  09:16:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes at vi ofte krever mye av hestepasserne våre... Nå erter vel jeg på meg halve hestemarked, men det får briste eller bære...
Vi vil at de skal skritte på tur, møkke, pusse hesten, pusse utstyr og alt det der. Og i tillegg så vil vi gjerne ha betalt... Synes det er litt drøyt når de stortsett gjør "møkkajobben", og vi tar den morsomme delen med treningen og stevner.
Klart det er ikke alle som lar hestepasseren bare gjøre det kjedelige, men det er desverre ofte slik. Og hesteeierene bare klager... Ikke bra, ikke bra!
Vi burde være mer takknemlige for at noen i det hele tatt gidder å hjelpe oss uten å ta betalt!!! De jobber faktisk gratis...
Må si igjen at dette gjelder ikke alle!!!!!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 07/02/2007 :  09:50:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det for mye forlangt at en hestepasser skal være ærlig? Eller forlange at h*n skal holde avtaler? Det syns jeg faktisk ikke. Og om h*n vet med seg selv at h*n ikke gidder gjøre de kjedelige tingene som følger med en hest så er det bedre å si nei.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 07/02/2007 :  12:49:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Enig med Tessa-77!
Og dette med ekstravakt... Man har et ansvar med en jobb også. Noen ganger kan man ikke si nei rett og slett. Noen ganger vet man ikke dagen før at noen er syke på jobben og de trenger en til å steppe inn.

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 07/02/2007 :  14:45:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes at vi ofte krever mye av hestepasserne våre... Nå erter vel jeg på meg halve hestemarked, men det får briste eller bære...
Vi vil at de skal skritte på tur, møkke, pusse hesten, pusse utstyr og alt det der. Og i tillegg så vil vi gjerne ha betalt... Synes det er litt drøyt når de stortsett gjør "møkkajobben", og vi tar den morsomme delen med treningen og stevner.
Klart det er ikke alle som lar hestepasseren bare gjøre det kjedelige, men det er desverre ofte slik. Og hesteeierene bare klager... Ikke bra, ikke bra!
Vi burde være mer takknemlige for at noen i det hele tatt gidder å hjelpe oss uten å ta betalt!!! De jobber faktisk gratis...
Må si igjen at dette gjelder ikke alle!!!!!

Opprinnelig postet av Tessa-77

Dette gjelder ikke hos meg... mine har fått frie tøyler til å gjøre hva de vil. de har hoppet med hesten min, longert og ridd bakkearbeide. Jeg har bedt de pusse utstyr og møkke paddock, men gidder de DET? nei... Jeg har nå strammet inn veldig iom. at jeg har begynt med barokkridning og trenger derfor ikke at noen rir hesten min "feil" på bane. iom han har blitt ridd mye på liten volte, er han ikke lenger så sikker på sporet - så det må gradvis tilvennes. forrytterne mine betaler ikke, de vil ikke! har mast og mast om de usle 500 i måneden. så, nei jeg er uenig med deg! De er ikke guds gave, det er DE som kom til meg og ville bli forrytter. man kan ikke få både i pose og sekk altså, sånn fungerer det ikke! det er en dyr hobby, og hvorfor skal jeg betale for andre folks hobby? litt satt på spissen der da...

Redigert av - Royal-X den 07/02/2007 14:50:10 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 07/02/2007 :  14:47:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Enig med Tessa-77!
Og dette med ekstravakt... Man har et ansvar med en jobb også. Noen ganger kan man ikke si nei rett og slett. Noen ganger vet man ikke dagen før at noen er syke på jobben og de trenger en til å steppe inn.

Opprinnelig postet av LeMi

hehe, hun har lov å si nei - er 14 år liksom... jeg tar ekstravakter selv jeg, og det ER lov å si nei. Hvis man ikke blir beordret da, det er jo noe helt annet. Men hun ble ikke beordret selvfølgelig. Hvordan jobb har du som ikke har lov å si nei til ekstravakt??
Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 07/02/2007 :  16:06:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Der jeg jobbet før var det ikke alltid lett å si nei. Og når man er 14 tør man kanskje ikke heller?

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 07/02/2007 :  16:51:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
har man god grunn så er det jo ikke noe problem. hun kunne også f.eks sagt : jeg har hesten i dag, så kansje jeg kan går tidligere eller komme senere...? hvis ikke så kan jeg ikke... man må jo si nei til ekstravakter hvis man ikke kan, er ikke noe lov som sier at man må si ja liksom... og hun vet jo at hun har hesten hver tirsdag, så da kan hun si til arbeidsplassen at jeg kan ikke jobbe på tirsdager. Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.