hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane folkehøgskule!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane folkehøgskule!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2007 :  16:04:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min er ikke noe dressurhest, men jeg skal ha med henne for det. Er ikke verre enn at hvis vi skal gjøre noe vanskelig som hesten min ikke kommer til å klare så låner jeg skolehest :)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 01/03/2007 :  17:02:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hesten min har ikke galopp engang, ennå. Og hun skal være med.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 01/03/2007 :  18:16:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ta med hestene deres om dere har lyst til det. Som Eva sier, så er det å låne skolehest om dere ikke får noe ut av enkelte av timene med egne hester. Mange privathester som ikke kan "noe" som lærer mye på skoleåret. Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 01/03/2007 :  22:55:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var nettopp på Finn.no og kom på noe sprøtt som nok ikke kommer til å skje, men sier det nå likevel. Var en varmblods tilsalgs, som allerede var på Fjordane og som hadde vært der et år og blitt trent en del. Så jeg tenkte hvis jeg kjøpte den og satte den andre hesten min bort på helfôr 1 år, også enten selge den nye eller beholde begge Nei det ble litt for mye ønsketenkning men det var nå en fin drøm så lenge det varte Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 03/03/2007 :  20:54:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men noen som vet hva prisen/prisene på å ha hesten på skolen og eller utenfor skolen? Og hva ligger innenfor disse prisene? Hvordan er de forskjellige stallene både miljø og størrelse ect. Håper på et godt svar da det er lettere å gjøre seg en mening om hesten skal få være med eller ei Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 04/03/2007 :  01:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos Ivar Os koster det dette året 2500,- for en boks. Ivar forer hver morgen, middag og kveld går på turnus. Man ordner til kvelds og frokost for sin egen hest så det er klart til de som skal fore. Møkking tar man selv. På senteret er det enten spilt eller boks. Boks er dyrest. Fjordhester og ponnier innrømmes rabatt. Husker ikke prisene i hodet. På senteret fores alle måltider, det møkkes om morgen og kveld i tillegg til at man møkker en gang for dagen selv også.
Den stallen som egentlig er best er den til Ivar, der er det mye roligere enn på senteret, men siden skolen har undervisning på senteret er det kanskje mest praktisk å stå der. Dette er noe man må finne ut av selv.
Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 04/03/2007 :  11:16:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok takk:) minuset var bare at dette var dyrere enn det jeg betaler nå. Men er spon, høy og fôr regnet med i den prisen Ivar har? Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  17:59:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
På senteret ca 3000 kr for ponni og ca 3200kr for hest i fjor ihvertfall.

Flis, høy/silo og for er regnet med i prisene ja.

En annen fordel med Ivar er at man får egen paddock man kan bruke hele dagen, og middagsfor kan gis ute (på senteret må hesten stå inne midt på dagen for å få for)

Fordel med senteret er at hallkort er inkl sånn at man kan bruke hallen utenom undervisning også. Hos ivar på du betale for hallkort (ca 375kr? i mnd) for å ri i hallen, men man har uansett tilgang til utebana og travsporen om man ikke har hallkort, så man trenger jo det ikke.

Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 05/03/2007 :  10:22:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere som skal ha med hesten; hvilken type hest er det og hva har dere brukt den til/hva kan den sånn ca når dere tar den med? Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  10:35:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dere som skal ha med hesten; hvilken type hest er det og hva har dere brukt den til/hva kan den sånn ca når dere tar den med?

Opprinnelig postet av MajaHex

Jeg skal ha med meg hesten min. En KWPN-vallak, hovedsaklig spranghest. Fin på bakken, men jeg håper vi får masse hjelp til å utvikle oss innen dressuren. Han har gått 120/130 sprang (jeg har ridd 115cm på han), men han har ikke gått noe særlig dressur.

Jeg må ihvertfall låne skolehest til kjøringen...
Gleder meg!

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2007 :  23:08:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dere som skal ha med hesten; hvilken type hest er det og hva har dere brukt den til/hva kan den sånn ca når dere tar den med?

Eg skal ha med kaldblodshoppa mi hu bruke eg te stort sett alt. Dressur, kjøring, sprang og turridning. Kan ikkje så masse dressur endå, men håpe me får utvikla oss i da på Fjordane Lerevillige e hu i hvertfall
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  19:29:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal ha med meg kaldblodshoppa mi. Hun kan ikke noe særlig i dressur, hopper bane på 60 cm(hoppet 80 da vi trente aktivt så kan kanskje komme dit igjen i løpet av året.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 06/03/2007 :  22:24:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
I kjøringen bruker de fleste skolehester, med mindre man har hester som er godt innkjørt og trygge i undervisningen... Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  09:50:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Lhn, går du fjordane i år?

Isåfall, hvordan er underlaget i ridehallen? Hørte rykter om at det hadde blitt så dårlig...

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  10:03:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Underlaget var skikkelig dårlig i fjor når jeg gikk der.. Men det må de jo ha gjort noe med, så tror det er bedre i år? I år har de jo dessuten fått ny ridehall, så da har de vel lagt ny underlag også?

Kristina; du får nok absolutt utvikla deg innen dressur, men bare så du vet det arrangeres det sjelden sprangstevner med klasser over 100cm i Eid ;) Altfor lite påmeldte til høye klasser, med alle fjordingene ;)

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.