hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane folkehøgskule!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane folkehøgskule!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2007 :  14:22:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Har du vever anbefaller jeg uansett å stå hos Ivar fordi der er det mindre stress for hesten enn på senteret, samt mer utegang.

Kopi av melding:
Om det er litt mindre paddocktid på senteret,gjere ikkje da nåke,for hestane ska jo brukast i time før kl 14 likavel:)

Ikke hver dag, f.eks i helgene, og da er det surt at hesten må stå inne å glo de få timene det faktisk er fullt dagslys ute.

Men hilse te Kristine fra meg ;)

Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2007 :  19:49:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du vever anbefaller jeg uansett å stå hos Ivar fordi der er det mindre stress for hesten enn på senteret, samt mer utegang.

Kopi av melding:
Om det er litt mindre paddocktid på senteret,gjere ikkje da nåke,for hestane ska jo brukast i time før kl 14 likavel:)

Ikke hver dag, f.eks i helgene, og da er det surt at hesten må stå inne å glo de få timene det faktisk er fullt dagslys ute.

Men hilse te Kristine fra meg ;)

Opprinnelig postet av Eva V

Har han oppstallet på ridesenter nå, og det er forsåvidt ikke stresset han reagerer mest på. Og paddocktid har fint lite å si for meg, for han kan ikke stå ute i vanlige små paddocker uten å ha tilsyn/noen som kan ta han inn når han får nok. Han er av den typen som kan klikke av å høre en lyd, og da løper han frem og tilbake til jeg får tatt han inn... Og om han får mosjon på formiddagen slapper han av stort sett resten av dagen

Men er ikke det sånn på senteret at privathestene står i den ene enden, og skolehestene i den andre eller? Vet du om de tar inn vevere? (nå skal det også sies at han ikke er av den typen som står og vever hele dagen, men gjerne for å få oppmerksomhet om jeg er i nærheten for eksempel... han er en smule sær;)

Bruker det å være noe problem å flytte til Ivar iløpet av året, eller bruker der å være smekkfullt?

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2007 :  20:10:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hvordan de organsiserer paddockene varierer litt fra år til og også igjennom skoleåret (elevene er med på å bestemme, nye paddocker blir bygget, hingstene kommer osv).

Jeg er ikke sikker på om de tar inn vevere, de som hadde krybbebitere sto ihvertfall hos Ivar, og andre som hadde problemer flytta gjerne ned. En hest som sto på senteret vevde ihvertfall, men han sto for seg selv(med en til hest som selskap) i "boden". Du kan jo uansett ta en telefon å høre, om både paddocker og om det er plass til vever ;)

Når jeg gikk der i fjor var det "alltid plass til en til" hos Ivar, han i tillegg til den nye delen, en eldre traverstall som det fint kan stå hester i. Det var altså ikke noe problem å være etternøler i fjor, men da må man ofte nøye seg med en av de eldre boksene.

Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2007 :  21:03:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan de organsiserer paddockene varierer litt fra år til og også igjennom skoleåret (elevene er med på å bestemme, nye paddocker blir bygget, hingstene kommer osv).

Jeg er ikke sikker på om de tar inn vevere, de som hadde krybbebitere sto ihvertfall hos Ivar, og andre som hadde problemer flytta gjerne ned. En hest som sto på senteret vevde ihvertfall, men han sto for seg selv(med en til hest som selskap) i "boden". Du kan jo uansett ta en telefon å høre, om både paddocker og om det er plass til vever ;)

Når jeg gikk der i fjor var det "alltid plass til en til" hos Ivar, han i tillegg til den nye delen, en eldre traverstall som det fint kan stå hester i. Det var altså ikke noe problem å være etternøler i fjor, men da må man ofte nøye seg med en av de eldre boksene.

Opprinnelig postet av Eva V

Tusen takk for at du svarer og hjelper
Har du lyst til å sende meg nr til stallene på en PM om du har de?

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  12:35:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
No har da seg jo sånn at eg har ein "go gammale" fjording då,så ikkje blir stressa,anna enn om maten blir forsinka;) hehe..Ikkje vever han eller nåken ting,å han e ekstremt glad i at det skjer rondt han,så han kan kommunisera med flest mulig folk og hester på ei og samme tid;)Så at han blir stressa,trur eg ikkje skjer;)hehe.. Så eg blir vertfall ståande på senteret,ser no berre på eks Monifax,han tar da jo heilt me ro, å når me hadde han heima her i sommar vil eg sei at han er meir "stressa" enn Nicko;) Elles så kommer vertfall eg til å bruke Nicko i helgen,har ein hallkort kan ein jo benytta ein av ridehallane dersom dei er ledige:)Å så kan ein jo ri tur og:) Om hesten min står ute fra feks 14.00 å utøve nåken tima,har han plenty nok med da..Han er ikkje typen til å stå og samla energi.. Men e da ikkje sånn at visst to privathesta dele paddock får dei full paddocktid?For visst den eine egentlig har på føremiddagen og den andre på ettermiddagen,kan dei jo berre stå i lag heile dagen.. Bra for hestane og,så har dei ein kompis:)

Men eg ser jo heilt klart problemet med å stå på senteret dersom ein har "ein stor brun ein" som har lett for å bli stressa av masse folk og aktivitetar..Og då er det nok ein fordel å stå hos Ivar...

Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  17:16:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Da har jeg fått plass hos Ivar:) Kom til at gampen sikkert trives bedre der, og da blir det slik. Ivar virket ihvertfall veldig grei over tlf.

lhn

» VIP

Skrevet - 15/02/2007 :  22:34:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men e da ikkje sånn at visst to privathesta dele paddock får dei full paddocktid?For visst den eine egentlig har på føremiddagen og den andre på ettermiddagen,kan dei jo berre stå i lag heile dagen.. Bra for hestane og,så har dei ein kompis:)

Opprinnelig postet av Nicko Valtin

På senteret har man enten tid før eller etter 15. Ponnien min har stått sammen med Monifax inntil nylig, nå står han i hingstepaddock alene på kveldstid inntil videre.

Nicko får vel lett plass med Monifax til høsten
Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 16/02/2007 :  17:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaja,når eg ser kor masse tid eg tilbringe med den hesten no,når eg har skule,jobb og alt,så trur eg ikkje da blir mindre te neste år;)hehe..Så då e da nok tid for han ute:) Monifax gler me oss stort te å møta igjen! Goe guten:) Han å Nicko passa so godt i lag Å så sitte da nok ei gla søster heima, som kan få oppdateringa om "guten henas". Men Håkon,veit du kor longe tid da tar før eg får leiekontrakten i posten?:) Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 16/02/2007 :  17:19:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da har jeg fått plass hos Ivar:) Kom til at gampen sikkert trives bedre der, og da blir det slik. Ivar virket ihvertfall veldig grei over tlf.

Opprinnelig postet av Ozzy&Kristina

Ja,e fint hos Ivar og Men då snakkes me te høsten då! Gler meg stort
Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 20/02/2007 :  11:40:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trur ikke de som skal ha hester på senteret får kontrakta før de begynner her, uten at jeg vet det sikkert. Hos Ivar signerte de kontrakta etter at de kom opp her ihvertfall.

Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 23/02/2007 :  13:12:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm...va kristine så bestilte plass for meg å då sa hu at de sku senda leigekontrakten i posten te meg snart? Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  14:52:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leigekontrakten min kom i dag:) Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 01/03/2007 :  11:39:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei jeg lurte bare på en ting. Jeg tenker på å søke på Fjordane, men vet ikke om jeg tar med meg hesten. Hvor mye må hesten kunne for at han skal kunne brukes i skolesammenheng? Har veldig lyst til å ha han med hvis det blir noe av, men kan bli litt dumt hvis han ikke passer inn. Han er en varmblods(har vært traver)....

Takk for eventuelle svar
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2007 :  12:49:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hva kan han da? Du kan jo bruke ham til vanlig og hvis dere skal gjøre noe han ikke kan, kan du låne skolehest. Hvis han kan det grunnleggede og fungerer bra med andre hester i ridehuset burde det ikke være noe problem. Er flere som har hatt med litt urutinerte hester som har fått en del ut av ridetimene.
Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 01/03/2007 :  14:13:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, driver med litt sprang en sjelden gang og prøver meg på dressur. Han er ikke sterk nok til å gå på tøylen ennå, men håper han begynner å akseptere det snart. Og til vanlig er det dressur jeg er mest interessert i, og håpet kanskje at han og meg kunne lært litt av å gå der også:) Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.