hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg velge? FHS
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hva skal jeg velge? FHS
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2007 :  23:33:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for å begynne på folkehøyskole til høsten. Da blir det også å drasse med seg hesten på lasset. Men, jeg har ikke helt bestemt meg for hvem skole jeg skal gå på. Hadde egentlig bestemt meg for Fjordane folkehøgskule, men dumme meg begynte å se på andre skoler. Også gikk jeg inn på friluft på Elverum, og hestelinja på Hardanger folkehøgskule og jeg er så i tvil hva jeg skal velge. Har veldig lyst til å gå hestelinja, og det er jo veldig praktisk med tanke på at hesten følger meg uansett hvor jeg flytter. Men så frister friluftslinja på Elverum veldig også da. Men hvordan ordner jeg det med hesten da? For det er jo veldig mange turer i løpet av et år.

Derfor lurer jeg på følgende:
-Har du gått på noen av de nevnte skolene, eller kjenner du noen som har gått på de?
-Hva synes du/dem?
- Positive/negative opplevelser og sider ved skolen.
- Hva synes du om hvordan de organsiserte undervisning og fellesaktiviteter?
- Har du såpass mye fritid at du rekker å ha en hobby som tar så mye tid som faktisk hest gjør?
- Noen som har noen bilder av skolen, undervisning og turer de har vært på(synes det er så få bilder på sidene til skolene, og i tillegg er det jo typisk reklamebilder)
- Hvordan fungerte det å sette igjen hesten på skolen i ferier og sånn? Gikk det ann å få noen til å trene den?
- Hvordan er turmulighetene på de forskjellige områdene?
- Hvilke staller finnes i nærheten av skolene, og hva er prisen(og hva er inkludert i prisen)

Som dere ser lurer jeg på mye, og det er flere spørsmål der de kommer fra

Håper noen gidder å svare på noen av spørsmålene, om ikke alle(som er fullt forståelig).

Hilsen en frustrert og vinglende Lill

~*~ Lill ~*~

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  01:28:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
-Har du gått på noen av de nevnte skolene, eller kjenner du noen som har gått på de?
Har godt på Fjordane

-Hva synes du/dem?
Beste året i mitt liv ;)

- Positive/negative opplevelser og sider ved skolen.
Veldig positivt sosialt sett og lærerikt. Og det virker egentlig som om det som kunne vært bedre er blitt bedre i år, så har egentlig ikke så mye å klage over.

- Hva synes du om hvordan de organsiserte undervisning og fellesaktiviteter?
Syntes det var organisert bra, noen syntes det var litt mye, men jeg syntes at det skal være litt fellesaktiviteter på en folkehøgskole. Viktig å være med på det sosiale og ikke bare drive å dille med hesten :P

- Har du såpass mye fritid at du rekker å ha en hobby som tar så mye tid som faktisk hest gjør?
Skolen har jo lagt opp til at mange av elevene har egne hester og tar hensyn til det. Hvis det er turer i fobindelse med skolen (ekstrusjoner, blåturer ol) så ordner skolen med utslipp og foring av hestene.

- Noen som har noen bilder av skolen, undervisning og turer de har vært på(synes det er så få bilder på sidene til skolene, og i tillegg er det jo typisk reklamebilder)
Jeg har en del bilder og det er en god del bilder på nettsiden til skolen (se logg fra i fjor blant annet). Også kan du gå på elevsider, hvor en del av elevere har bilder.(Mitt albumSe "Fjordane Folkehøgskole" "Hester i Eid", "Turer med Fjordane "Spania 06")

- Hvordan fungerte det å sette igjen hesten på skolen i ferier og sånn? Gikk det ann å få noen til å trene den?
Det bør ikke være noe problem, og det er alltids noen du kan betale litt for å se til hesten, noen av elevene blir alltid igjen også er det "de innfødte".

- Hvordan er turmulighetene på de forskjellige områdene?
Fjell til alle kanter, så jeg syntes det er ganske bra jeg. Men blir en del asfalt før man kommer i skogen (ikke så mye grusveier i "sentrum"), men jeg var vant med bare det omtrent, så jeg syntes det var skikkelig bra turmuligheter.

- Hvilke staller finnes i nærheten av skolene, og hva er prisen(og hva er inkludert i prisen)
Ivar sin stall er populær og koster vel.. ca 2500kr? Høy, flis og for er inkludert, utslipp og foringer byttes litt på. De fleste 1års elevene har hestene sine her.

Hvis du søker på Fjordane finnes det mange og lange tråder om det her på hestemarked!

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  22:43:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er best å ha av enkeltrom og dobbeltrom? Fordeler/ulemper? Hvordan ser rommene ut?
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/01/2007 :  14:24:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer også å søke på Fjordane til høsten, evt Hardanger. Men jeg kan ikke påstå det frister særlig mye å bo på samme rom som noen jeg ikke kjenner..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  10:34:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Jeg har søkt Fjordane til høsten... Krysset av for dobbeltrom jeg. :)
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  16:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Å bo sammen med noen gange fungerer som regel fint også har man alltids noen å prate med. Og an bor ikke på rom med fremmede; man blir jo uansett kjent! Allerede første kvelden lå jeg og min roomies og tatla hele natten. Også er man to om å få hverandre opp om morgenen og å vaske, hehe. Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med å bo på dobbeltrom. På rommet har man egen seng, pult, stol og klesskap og felles vask/hylle. Det er 18 enkeltrom til sammen, så det er litt begrenset hvor mange som kan bo på enkeltrom.

(Eneste jeg syntes var negativt med dobbeltrom er når jeg fikk kjæreste. Byttet etterhvert til å bo med en som også hadde type, for stakkars roomisen min ble litt ensom når jeg hele tiden sov hos typen :P)

Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  17:18:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Eva: er skolen behjelpelig med rombytting om man skulle komme sammen med noen man absolutt ikke trives sammen med, eller er det vanskelig å få byttet?
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  19:40:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eva: er skolen behjelpelig med rombytting om man skulle komme sammen med noen man absolutt ikke trives sammen med, eller er det vanskelig å få byttet?

Hvis det ikke fungerer er det ikke noe problem å få byttet, ihvertfall ikke hvis det ikke er helt fullt. Og er det fullt er det alltids noen som er snille nok til å ville bytte rom med meg ;) Ble gaanske mange bytter på kryss og tvers det året jeg gikk der, slik det passet seg best og av diverse grunner.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 29/01/2007 :  23:23:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg får helt angst av tanken på å dele rom med noen, så jeg reiser ikke om jeg ikke får enkeltrom. Men vil tro de fleste vil ha dobbeltrom, så det burde ikke bli noe problem, håper jeg.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2007 :  10:34:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Lino; da bør du søke tidlig for jeg tror det er førstemann til mølla prinsipp på enkeltrom de fleste plasser ;)
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 30/01/2007 :  12:51:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sender søknaden i dag, håper det hjelper.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2007 :  13:34:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvor fort det er vanlig å få svar? Og evt hvor lang svarfrist man får? :)

lino

» VIP

Skrevet - 30/01/2007 :  18:05:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Tror man får svar etter omtrent ei uke, og så har man to ukers svarfrist. Mente å lese det et sted.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2007 :  19:09:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Søket åpner jo ikke før torsdag, men hvis du sender i dag er den jo fremme torsdag og du blir en av de første som søker, så det blir bra ;)
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/01/2007 :  00:24:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ja, håper det. Er DRITnervøs for å ikke få plass nå som jeg har blitt såå gira på å dra. Kjenner jeg virkelig trenger en pause fra Bergen og livet her, og det hadde vært sååå deilig å bruke masse masse masse tid på Sharmisen.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/01/2007 :  00:27:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hadde du forresten med deg hest, Eva? Vet du noe om "Ivar sin stall"?
Er litt usikker på hva som er det beste alternativet. Er jo en fordel å ha det billigst mulig, men samtidig enklest mulig. Hvordan er muligheten for å sette igjen hesten der i juleferien? Blir jo veldig stress å ta med dyret hjem i juleferien.

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.