hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg velge? FHS
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hva skal jeg velge? FHS
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2007 :  11:04:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hadde ikke med egen hest, men det var det mange andre som hadde. Da jeg gikk der endte vel alle førsteårsstudente med hest unntatt en med å ha hestene sine hos Ivar. Ivar er jo faktisk nærmere skolen enn senteret og inkluderer alt utenom møkking, foringer byttes på. Og man får garantert egen paddock til hele dagen, det kan være litt styr med det på senteret av og til. Middagsforing ute, mens senteret har det inne (slik at man må opp i stallen å ta inn hesten til middag, som kan være litt stress). Møkking gjøres på senteret, men det forventes uansett at eier møkker minst en gang til om dagen og skifter flis ol. Så de fleste fant ut at det er like greit å stå hos Ivar. Det er alltids noen som kan passe hesten i ferier mot litt betaling, det pleier å gå greit. Du kan ikke bruke hallen utenom når hallen er reservert for skolen uten å betale hallleie, men du har tilgang til stor utebane og travspor som blir brøytet etter behov, samt turstier, så det bør ikke være noe problem.
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2007 :  12:22:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde ikke med egen hest, men det var det mange andre som hadde. Da jeg gikk der endte vel alle førsteårsstudente med hest unntatt en med å ha hestene sine hos Ivar. Ivar er jo faktisk nærmere skolen enn senteret og inkluderer alt utenom møkking, foringer byttes på. Og man får garantert egen paddock til hele dagen, det kan være litt styr med det på senteret av og til. Middagsforing ute, mens senteret har det inne (slik at man må opp i stallen å ta inn hesten til middag, som kan være litt stress). Møkking gjøres på senteret, men det forventes uansett at eier møkker minst en gang til om dagen og skifter flis ol. Så de fleste fant ut at det er like greit å stå hos Ivar. Det er alltids noen som kan passe hesten i ferier mot litt betaling, det pleier å gå greit. Du kan ikke bruke hallen utenom når hallen er reservert for skolen uten å betale hallleie, men du har tilgang til stor utebane og travspor som blir brøytet etter behov, samt turstier, så det bør ikke være noe problem.

Opprinnelig postet av Eva V

Kan de som står på senteret bruke travsporet, eller er det forbeholdt de som står hos Ivar?

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/01/2007 :  12:24:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hvor mye er hall-leien på?
Regner med hesten min blir stående hos Ivar også da, virker som om det er litt stress å ha hesten på senteret.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2007 :  13:58:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Alle elever på FFHS kan bruke travsporet.
`
Hallleien var vel i underkant av 400kr i mnd i fjor, men nå har de to haller så mulig prisen har gått opp? Jeg syntes det blir litt stivt, så er du helt avhengig av hall lønner det seg sikkert å stå på senteret.

Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2007 :  20:33:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Da har ihvertfall jeg fått beskjed om at jeg har fått plass på hestelinja:) Andre som har fått svar?
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 02/02/2007 :  00:05:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Gratulerer! Jeg har ikke fått svar, men så kom ikke søknaden min frem før i dag heller da. Fikk du svar i posten eller på epost/telefon? For de skulle jo ikke begynne opptaket før i dag.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2007 :  10:10:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Jeg sendte søknaden slik at den var der før helga. Først fikk jeg brev i posten(mandag eller tirsdag) om at de ikke kunne begynne opptaket før 1. feb, og at jeg kom til å få beskjed da. Så fikk jeg mail 1.feb, hvor de skrev at jeg hadde fått plass på hestelinja og at jeg kom til å få skriftlig beskjed iløpet av de nærmeste dagene.

Så ser det ut til at vi blir en liten "fjordane-gjeng" herifra i år også da

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
Redigert av - Ozzy&Kristina den 02/02/2007 10:11:33 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2007 :  16:23:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal sende søknad til fjordane og elverum i dag. Blir spennende. Hvis jeg kommer inn på fjordane og begynner der så kommer jeg til å ta å ha hesten hos ivar hvis det er plass. Virker mye greiere der egentlig.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 07/02/2007 :  13:08:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg har komt inn å eg har skaffa meg boks på senteret;) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  23:40:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har kommet inn så nå må jeg bare bestemme meg for om jeg skal begynne.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

matprat
» VIP

Skrevet - 04/03/2007 :  15:21:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg går nå på Høgtun fhs på nordmøre. Trives rå godt.
Har ikke tid til å skrive mye nå, men du kan sjekke ut www.hogtun.no lr stille eventuelle spørsmål jeg kan svare på senere.

Linja foregår på Kårhaugen gård der Anne Aamot har 40 islandshester.
-Alle er trent opp etter horsemanship metoden og vi lærer mye om metoden.
-Alle hestene går barfot og blir skjært etter Strasser trim. INGEN har noen gang fått problemer i følge av det.
-Vi rir mye tur og er ofte på overnattinger.
-Hestene står ute hele året.
-vi får tildelt hver vår unghest som vi innrir
-vi lærer mye om hovskjæring, sykdom, heste massasje og streching

utrolig vakre omgivelser og et ekte cowboy liv!
Gå til toppen av siden

Paddy-og-Emil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  16:49:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePaddy-og-Emil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePaddy-og-Emil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ikke tid til å skrive mye nå, men du kan sjekke ut www.hogtun.no lr stille eventuelle spørsmål jeg kan svare på senere.

-Alle hestene går barfot og blir skjært etter Strasser trim. INGEN har noen gang fått problemer i følge av det.

Opprinnelig postet av matprat

Så heldig du er!! Anne Aamodt er utrolig dyktig, og jeg har såå lyst til å se henne i praksis. Hun har vært foreleser på skolen i høst, hest og høver, og jeg har aldri vært borti noen som kan så mye høver som den dama der:)
Gå til toppen av siden

matprat
» VIP

Skrevet - 09/03/2007 :  15:57:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Så heldig du er!! Anne Aamodt er utrolig dyktig, og jeg har såå lyst til å se henne i praksis. Hun har vært foreleser på skolen i høst, hest og høver, og jeg har aldri vært borti noen som kan så mye høver som den dama der:)

Opprinnelig postet av paddy

Så arti at du vet hvem hun er:) Hun er fantastisk ja:) er så gla for at jeg får være her å lære alt hun har lære bort... annbefales! d er så utrolig lærerik. føe jeg kom hit i høst, mente jeg fast at sko, d må hesten ha:P hehe så feil kan man ta. Når anne forteller om hovskjæring og barfot hester er det ingen ting som høres mer fornuftig ut:) hvilken skole går du på?
Gå til toppen av siden

Paddy-og-Emil

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  19:54:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePaddy-og-Emil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePaddy-og-Emil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av paddy

Så arti at du vet hvem hun er:) Hun er fantastisk ja:) er så gla for at jeg får være her å lære alt hun har lære bort... annbefales! d er så utrolig lærerik. føe jeg kom hit i høst, mente jeg fast at sko, d må hesten ha:P hehe så feil kan man ta. Når anne forteller om hovskjæring og barfot hester er det ingen ting som høres mer fornuftig ut:) hvilken skole går du på?

Jeg går på norsk akademi for naturmedisin! Veteropati!
Jeg var også heelt for oppstalling i stall og sko før...men etter foredragene hennes heller jeg nå mer mot utegang;) Barfot er jo nesten umulig å gjennomføre på østlandet iallefall om vinteren, men det hadde desidert vært det beste!
Kjenner også en hest som en elev har med opp iår...Baroja, en kaldblodshoppe:) Skikkelig kul hest:-)
Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 14/03/2007 :  12:40:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen fra Rogaland og omegn som skal begynne på Fjordane og skal ha med seg hesten? Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.