hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - *HVA SYNES DU DENNE HESTEN ER VERDT??**
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 *HVA SYNES DU DENNE HESTEN ER VERDT??**
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

2ne

» VIP

Skrevet - 24/01/2007 :  21:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=22427

Har Kaldblodshoppa Ektina på for nå..vip (2ne)Hatt henne i 4mnd ca Hun er 17 år og ekstraver.
Eieren vil selge henne for 12000,-

Jeg har veldig lyst å kjøpe henne..Hun stortrives her, og jeg har ikke så lyst at hu skal flytte eenda en gang:/ men synes det er litt dyrt for en 17år gammel hest.

Det er noe utstyr med som sal,hodelag,grime,2 dekkener,transportbeskyttere +++

Hun er snill som dagen lang, kjempesnill og rolig sammen med andre hester,å leie,i boks, å sko,transportere,sale på osv

Åsså har hun den utstrålingen!:)kjempefin å se på..Er ikke så mange som tror hun er så gammel..veldig opplagt og sprek..

Som de fleste ekstravere er så er hun innmari stressa på tur! Strever med å få henne i kort gallopp uten at hun traver så fort at det går over i full gallopp.....Så det må jeg få lært henne...Også det å få henne til å trave rolig uten at jeg må dra så fælt i tøylene for å holde henne ijenn....

Så altså..... Hva synes du hun er verdt??:)

rusket

Skrevet - 24/01/2007 :  21:55:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bra utstyr som er med da, eller er det 500-kroners sal og billig-dekken?
Kan hesten noe?

Om hesten er verdt 9 eller 12 000 er egentlig ikke så nøye hvis dette er hesten med stor H for deg.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

2ne

» VIP

Skrevet - 24/01/2007 :  22:16:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er bra utstyr...og bra merker..ivertfall sal og dekken..

Hun er litt flink å hoppe..Blir veldig fort stressa så er hun ganske hard på bittet....Er egentlig et slit å ri noen ganger...Mye hun må lære..har blitt ridd mest på tur, der hun nesten har fått gått som hun vil føles det ut som...
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  01:04:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - er hesten annonsert for salg, eller er du "eneste kjøper"?
Et annet spørsmål: Hva er forsikringsverdien på hesten? Ja, for hun er vel forsikret?
Er hun registrert? Premiert? Hatt føll?

Ville kanskje prøvd å si at "Jeg tar henne for 10.000,- - hvis det ikke er noen andre som vil gi 12...."
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  06:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh - kikket inn på VIP'en din - og så en utrolig vakker rød døl. Falt for henne, jeg også, og ønsker ALT det beste for denne go'ingen.
HÅPER du får kjøpt henne - men altså: Hvis du ikke har konkurranse i kjøpet, så by 10.000,-.

De spørsmålene jeg ville ha svar på ang. stamtavle, forsikring osv. regner jeg med at du finner ut av - eller vet allerede.

JEG kjøpte en 18 år gammel hoppe i 1983 (nl-hest), og HUN ble den beste hest jeg noen gang har hatt - ja, selv bedre enn min nåværende kjære hest, som er hennes datter, og som jeg nå ikke ville bytte med noen annen hest! - For å si det sånn: Pernille var en hest av en million - og Sunniva er en hest av 999.999,-.....

Håper du får kjøpt denne vakre hoppa - og at dere får maaaange gode år sammen!
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  15:41:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
12.000 er jo egentlig ingenting for en hest,m så om den koster 10.000 eller 12.000 er jo omtrent det samme... Den virket verdt det, og hvis salen og annet utstyr er bra har jo det faktisk ha kostet over 12.000 for bare utstyret.. Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 14/02/2007 :  14:40:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
en hest er verdt det en kjøper er intr i å betale for henne :) Skulle jeg kjøpt en 17åring ute på markedet hadde jeg betalt maks 5000 med mindre det var en ekstremt god læremester . Kaldblods er ikke høyt priset . Skulel jeg betalt over 10 000 for en voksen kald en skulle hun vært godt ridd, og mye yngre.

MEN !!!!

Da er man ute på det store markedet og leter etter en hest man ikke kjenner .)

Det er alltid lov og prøve seg, har du ikke 12 000 og har lyst på henne, by under. HAr du tols tusen og synes du kan betale det, pieceof cake :)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  19:32:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
dersom hesten er frisk og rask er det ikke noe i veien for å betale 12000 for den. Synes mange hester er kraftig underpriset bare fordi de er traver, fjording, ponni av et eller annet slag osv. En frisk hest med godt gemytt er gull verdt!

Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  21:53:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dersom hesten er frisk og rask er det ikke noe i veien for å betale 12000 for den. Synes mange hester er kraftig underpriset bare fordi de er traver, fjording, ponni av et eller annet slag osv. En frisk hest med godt gemytt er gull verdt!

Opprinnelig postet av Mona_Wendy

Enig med deg:) Hesten er nok verdt det:) Du kann alTtids kjøpe en yngre hest, eller bedre hest for den saks skyld, men om kjemien stemmer er ingenting viktigere:) Og en eks-traver kan være like god som noen annen hest. Lykke til:)

Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  23:17:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Forutsatt at ustyret passer ville jeg gjort som T. Boysen foreslår Prøv å by dem 10 000,-
Personlig syns jeg kjemi, følelser og søtsuppe er verdt noen tusenlapper (dvs at selvom du ikke ville gitt mer enn si 6000.- for en "hvilken som helst" 17 åring, så har man lov å være litt sentimental og gi litt mer for en hest man kjenner og vet man jobber godt med)

Guro
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  23:53:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må spørre: Har du fått kjøpt hesten?
Da er det helt uinteressant hva du betalte - bare håper at du fikk henne.
Et lite tips: Få en vet. til å sjekke henne, så du ikke får noen overraskelser.
Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 28/03/2007 :  16:06:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville ikke gitt så mye for den, men jeg kjenner jo ikke hesten og for deg kan hun jo være verdt all verdens penger=)

Gå til toppen av siden

Maiken k

» VIP

Skrevet - 05/04/2007 :  15:48:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke helt jeg for min 17år gamle connemara ponni(17i mai) er verdt værtfall 60/70 tusen nå.. så det er forskjellig fra hest til hest til ponni osv.. Når jeg kjøpe han kunne han ikke gå og for at jeg skulle få kjøpe han av styret til rideskolen han gikk i måtte jeg gi 25tusen.. syk pris på en hest som hadde dratt til slagt max to uker senere om jeg ikke hadde kjøpt han.. så jeg synes vel kanskje den hesten burde være verdt 10tusen...

-Maiken
Gå til toppen av siden

silvana-lover

» VIP

Skrevet - 07/04/2007 :  00:59:07  Vis profil  Svar med kopi av melding

Heisann!!!

Ikke la oss,som ikke kjenner deg og hesten avgjøre dette... Det er jo fra hest til rytter. Er du glad i han og synes han er grei så kjøper du ham...ikke legg deg så mye opp i pris :) Jeg synes selv han var billig men så kjenner jeg han ikke....Dette er en ting du bør avgjøre helt alene...:)

Lykke til
Gå til toppen av siden

hestrdust

Skrevet - 11/04/2007 :  00:27:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sier meg egentlig enig med kommisjonen etter å ha lest igjennom.

Hest ER kjedlig. Det er nok ikke til å komme unn det.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/04/2007 :  01:46:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja - er spent på om du fikk kjøpe denne vakre, røde 17 år gamle dølahoppa - uansett pris.

Som sagt tidligere - jeg kjøpte ei 18 år gammel drektig nl-hoppe i 1983, og hun ble 29 år - og den dag i dag har jeg stor glede av hennes nå 23-årige datter, som vi fikk våren etter.

En 17 år gammel hest kan du ha glede av i MINST 10 år!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.