hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dårlig erfaring med avkom etter Zalmiak Firfod?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Dårlig erfaring med avkom etter Zalmiak Firfod?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 20/01/2007 :  21:36:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Har hørt rykter om at en del avkom etter Zalmiak ikke har det beste gemyttet. Noen som har erfaring til og kjenner avkom etter denne hingsten? Kanskje noen også kan fortelle meg hvilket gemytt Zalmiak hadde?
Redigert av - Nedre_Kjønås_Gård den 26/01/2007 14:28:20

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/01/2007 :  23:31:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du vært inne og lest på annonsen, om 6-års hoppen som er til salgs? Prøvde å finne bilder av han jeg også skjønner du =)
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 20/01/2007 :  23:49:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Akkurat det jeg var fant en del skriverier, men ikke no bilder... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/01/2007 :  00:18:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å joda, her er bilder i søkk og kav =)
http://www.ridehesten.com/Billeder/Search.aspx?ns=true&pn=1&ip=20&ci1=640&ci2=1133&ci3=1134&sh=zalmiak%20firfod

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  00:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere staver det feil da.. Han heter Zalmiak Firfod
Han døde 22.06.05 av hjerneblødning

er det han her? http://www.ridsport.se/images/hb01-18.jpg

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  00:41:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Tror di mener den Ranghild linket til, eller...? Den døde vel når den skulle bedekkes / insemeres eller hva det nå kalles, falt eller noe, og dermed hjerneblødning eller noe - husker ikke hele historien...
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  00:43:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
når den skulle tappes. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  01:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
der sa du det
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 21/01/2007 :  10:26:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Så trist da alltid å kjipt når ulykker skjer....takk for linken iallefall! Vet jeg stavet det feil, bare ble sånn i farta Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 26/01/2007 :  20:15:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke lage en ny debatt, istedenfor å endre hele innholdet??? Nå er det jo ingen av svarene som stemmer lenger!!!
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2007 :  11:28:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Har vært borte i et avkom av zalmiak ja..
Ikke noe positivt..
Hesten har alltid vært sånn siden den var føll..
Angriper på boksen.. Sjefete. prøver å sjefe over eieren og "psyke" henne ut.
( Har sett det selv)
Nå har ikke denne hesten verdens mest strenge eier. Men det er tydelig at det sitter i hesten og..
Jeg ser på den som farlig
Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  12:38:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Jeg har vært borti 2 av hans avkom,begge er noe spesielle ja. Mye egenvilje,lett på framenden/steiler lett og er noe ustabil i humøret. Flotte hester begge 2,men for ustabil for meg.
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

kirakira

Skrevet - 29/01/2007 :  13:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
En bekjent av meg hadde en hingst etter Zalmiak. Den var bare helt vidunderlig. Snill,stoooor og med masse personlighet. Men litt het var den dog
Men absolutt håndterlig,og fin å ri på.
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 29/01/2007 :  13:49:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Ikke så hissig nå da Torhild tenkte å slette denne tråden uansett, men så plutselig kom jeg på at jeg måtte bare spørre om dette også, så da ble det bare sånn i farta. Men jeg fikk da svar også

Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 30/01/2007 :  17:15:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke Zalmiak etter Michellino da? Michellino er jo kjent for å avle vakre, men hissige/varme avkom... Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2007 :  15:08:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Michellino avler dog bedre hester enn Zalmiak.
Behøver ikke nødvendighvis slå så godt i gjennom i genene alltid..
Det må en mor til og.
Hvis alle avkom hadde vært fantastiske.. og arvet det beste, så hadde man jo ikke kastrert så mange hingster?

Ustabil er vel det rette ordet ja.
Du er kraftfulle de jeg har sett
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.