hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kingsco hindermatriale
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 kingsco hindermatriale
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 16/12/2003 :  12:22:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!!!
er det noen av dere som er har bestiltmatriale fra kingsco.com?
tenkte jeg skulle kjøpe denne pakka :
Banen inneholder: 5 hinder hvorav en okser.
Består av: 12 stk plasttrukket trebommer 3.0m
6 stk stativ, hvite.
2 stk innfangere,
24 stk oppheng.
24 stk fargefelt.
for 5972kr...
hva syns dere?

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2003 :  00:38:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Har overhodet ikke peiling på om dette er en bra pris eller ikke, men reagerer på at det er veldig få stativer.
Med tolv bommer kan du jo gjøre endel, men jeg synes 6 stativ høres veldig lite ut. Får ikke det til å stemme med 5 hinder, hvorav 1 okser.

Redigert av - elx den 18/12/2003 00:51:55 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2003 :  10:49:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Tror det er hindermateriale fra Kings Co vi har på stallen. Og også på andre staller jeg har vært.. Synes hindermaterialet er veldig greit. Vedlikeholdsfritt fordi det er i plast, og lett å bære, uten at bommene er for lette å rive når en skal hoppe. Hvis innfangerne er av denne sorten (noe de sikkert er), er de geniale og kan erstattes med to stativer i en oxer (ennå mindre hindermateriale å bære..). Ulempen er da at oxerens dybde er fast, men dybden er veldig brukbar så lenge du ikke skal ha oxeren alt for dyp.

Det er vel Grunnpakke 1 på denne siden du tenker på (vær obs på at det er oppgitt en annen pris på Kingscos sider. Mulig du kjøper pakken brukt eller på tilbud et annet sted da.. Og greit det. Kanskje ennå strørre grunn til å slå til?). Synes det er litt lureri å si at dette blir "5 hinder hvorav en okser". Man kan riktignok "lime sammen hindere" å dele stativer mellom dem. Er jo greit på trening. Men på et stevne blir det tullete om en ekvipasje skulle rive et hinder med stativer. Kanskje det blir en morsom dominoeffekt hvor hele banen ligger flat (sannsynligvis ikke så ille, men å rive med seg nabohinderne er uannsett uheldig).

Hvis du først skal ha skikkelig hindermateriale vil nok dette være et bra valg. Finner nok mye annet som er tilsvarende bra, men vet om annet som ikke er fullt så bra. Synes hindermateriale i tre blir alt for tungt. Dessuten er det noen av disse sortene som har skåler til oppheng som er så dype at de er på grensen til å være lovlige i konkurranse fordi det er for vanskelig for hesten å rive hinderet ved et touch.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 18/12/2003 10:52:17 Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2003 :  14:27:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
De har også en MYE større pakke på PL HorseSupply, umalt tre, men veldig mange hinder til en grei pris, tror det var 18 hinder til 11 000. Frakten var rimelig også. Men 11 000 er mye penger, og er det en liten stall lønner nok pakken fra kingsco seg.. Ellers har du jo PolyJumps fra england, som må importeres.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2003 :  15:04:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Prøvde å finne ut litt om PL HorseSupply som Stormy nevnte. De har visst en hjemmeside, men den duger ikke akkurat til stort for tiden iallfall: http://www.horse.no. Fant også en annen side: http://www.mamut.com/horsesupply. Litt frustrerende for ingen ting ved siden er intuitivt for at en skal vente litt før en kommer til en hovedside. Men dere kan jo prøve, nå vet jo dere det

Hinderpakken Stormy nevnte har de forresten her.

Hva som passer dere må du vurdere litt utifra hva dere egentlig trenger og pris. Jeg vil likevel fremheve fordelene med King Co at det er av plast og derfor spesielt vedlikeholdsfritt og lett å bære. Nå mener jeg alt hindermateriell bør skjermes godt for vær og vind når det ikke er i bruk, men om dere ikke har mulighet for det er det ennå en større grunn for å velge et mer vedlikeholdsfritt matreiale. Hvor mye hindermateriale i tre veier varierer endel. Husker rideklubben jeg rei for da jeg var liten hadde tre hindermateriell som gjorde at vi var støle og hadde vondt i ryggen av dagen etter at vi hadde båret det. Det synes jeg kanskje er litt uheldig. Men har vært borti hindermateriell av tre som har vært lettere enn det. Husker ikke hva det hindermateriellet het, men det er ikke samme merke som Stormy nevner, så det er godt mulig det er lettere. Men tre bli veldig tungt uannsett, hvis det får anledning til å trekke til seg fuktighet. Så det krever godt grunnarbeid med maling før bruk, og oppbevaring helst i et skur når det ikke er i bruk. Kan også fungere å legge bommene på et stativ litt over bakken (f.eks. på paller), og pakke de godt inn i pressenning. Selv om dette ikke er like viktig for plast, ville jeg gjort det også da det lett kan gro moseliknende ting også på disse. Uannsett bør hindermateriell vaskes over en gang i blandt. Både det som er av tre og det som er av plast.

Et annet tips. Dersom dere går for pakken fra King Co bør dere vurdere å kjøpe noen "sukkerbiter" ved siden av. Jeg kaller de hvite klossene til kavaletthinderne for "sukkerbiter". De kan brukes alene til gymnatikkhopning/kavalettarbeide, men fungerer også fint som f.eks. forbomstativ for en oxer, små innfangere om det er behov for det etc. Lette å bære, og veldig fine å bruke til forkjellige typer trening.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Marte..

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  20:56:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte..  Svar med kopi av melding
Hei, Kross!!

Jeg lurte på hovor du hadde funnet den hinderpakka så billig?? Var inne på siden til Kings Co, men fant ingen til den prisen!!
Svar gjerne her eller i gjesteboka mi!!

Mhv. Marte!!!

Chiva bull's Eye.<3 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  21:08:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei, Kross!!

Jeg lurte på hovor du hadde funnet den hinderpakka så billig?? Var inne på siden til Kings Co, men fant ingen til den prisen!!
Svar gjerne her eller i gjesteboka mi!!

Mhv. Marte!!!

Opprinnelig postet av **Snuppiz**

Har vel gjerne noko med att det snart er 2 år siden dette emnet blei laga. Prisstigning kanskje??

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  21:48:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg kjøpte den største pakken til kings co og er veldig fornøyd med den. Klarte ikke finne noe billigere alternativ. Vurderer faktisk å utvide nå, og da kjøpe fra samme sted. Har brukt hinderne i 4 mnd eller så..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  09:56:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det er ikke et sted i Sverige som selger hindermateriell a? Det meste er jo billigere der nede, og reiser man ned å henter det selv, ville jeg tro at man kunne spare en del korner!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 14/09/2005 :  16:09:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en av de minste pakkene til kings co i sommer og er veldig fornøyd, lett å bære, vedlikeholdsfri og flotte farger som ikke flasser av. Anbefales.
Skal etterhvert utvide med flere hinder.
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  00:11:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
oi, kjøpte samme pakke i fjord for 10.000 jeg.... men hindra er kjempegod kvalitet på, oxo er det jo garanti på de. kjempebra siden allt er plastik og at de er lette å bære;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.