hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprang øvelser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Sprang øvelser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  17:30:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Trenger tips til sprang øvelser, begynner å gå tom for nye ideer! Jeg har en gjeng jenter som har privattimer, de konkurerer på høyt nivå og er veldig dyktige. Jeg har en god del gymnastikkøvelser ,men trenger alltids flere, og kanskje ideer og tips til en utfordrende time :)

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  18:13:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er et tips (hvis du ikke allerede har brukt det..hehe)

Sett opp 3 hindere etter hverandre med såpass avstand så hestene kan ta ca 2 galoppsteg mellom hvert hinder.

Først hopper de hinder nr.1 og svinger til høyre, så hopper de hinder nr.1 og nr.2 og svinger til venstre, så skal du hoppe hinder nr.2 og nr.3 og svinge til høyre!
Her trengs mye konsentrasjon,balanse og støtte;)

Bare for å gjøre timen litt artig noen ganger,kan du ha duellhopping som en liten avveksling.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  18:32:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
1- Hoppe hinder i 8 tall. Sett et hinder på D, et på X og et på G. Så hopper du hinder D fra K, hinder X fra B og hinder G fra H. Det skal bli et 8 tall :)

Er det så utrolig gøy å hoppe små gymnastikk hinder i 8 tall, og det er faktisk utrolig tungt! (du har sikkert gjort dette før, men men..)

2- Legge ut bommer på en av stor voltene, 4 bommer slik at 2 og 2 ligger over hverandre. Så kan dere øve på å korte inn galopp stegen, ha like mange steg mellom hver bom, ha 4 steg mellom to bommer og 3 mellom de neste 2. Det er litt morro i allefall.

Ellers er det mange morsomme øvelser dere kan gjøre for å trenene på innkorting og folenging av steg. Noe jeg synes er morro da :)

Therese
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  19:41:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Remont (http://www.remont.se/) har de lagt ut endel øvelser. Jeg er litt dårlig til å forklare når jeg ikke har tegneblokken foran meg nemlig:)
Hege Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  21:34:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Svært bra side det der Hege, masse fine tips i både sprang og dressur! Takker :)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.