hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Angrep meg under longering=S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Angrep meg under longering=S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

rusket

Skrevet - 16/01/2007 :  00:26:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oleo, først må jeg si at hesten visstnok alltid har vært slik. Han er 12 år og jeg har kun hatt han siden i sommer. Da jeg kjøpte han fikk jeg vite at han var vrang ved inntak og løp vekk. Det tok ikke så fryktelig lang tid før jeg forstod at ihvertfall mye av problemet var at han forbandt inntak med ubehag (gidder ikke gå i detaljer).

Så jeg har jobbet mye med dette, fjernet all årsak til ubehag, trent mye på tillit/respekt. Og vi har kommet enormt langt, har gått fra å bruke en halv dag til 2 minutter. Det er nå ytterst sjeldent at han løper vekk slik han gjorde før, når han gjør det så er det "greit". Han har lek i øynene og ser ut til å ønske at jeg skal være med å leke et par runder i luftegården. Og vet du hva, det syns jeg er helt greit. To runder så løper han rett bort til porten ved stallen (utegangsstall) og venter ivrig, selv om rundballen står 2 meter unna og alle kompisene spiser av den.

Så ja, tviler ikke et sekund på at hesten min er glad for å se meg selv om han ikke løper meg ned av entusiasme

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  10:52:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Rusket: Om et halvt år til kommer han nok og henter DEG i stedenfor at du henter HAN ved porten.. hehe.. Er det min vrangpeis har begynt med. Ting tar litt tid med sånne luringer.. men de slutter heller aldri å være luringer da!
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 16/01/2007 :  15:17:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, ja hvem vet Solanju, jeg har lært meg å aldri si aldri til noe! Dog tviler jeg, og vet du hva? Det er jeg nesten glad for, for jeg trenger denne "motgangen" for å lære, og hver dag med Oden så lærer jeg noe nytt enten om han eller om meg selv.

Jeg har vokst enormt på at han har vært en "idiot" i luftegården, og jeg er glad for at han har den personligheten han har. Vi har et kjempeflott forhold, mer er det ikke å si om saken

solanju

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  15:58:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jammen Rusket: tenk så kjedlig om han en dag sluttet å være en luring da? Hva skulle du ha ledd av, og hvor ligger utfordringen.
Jeg har skullet slakte MANGE ganger jeg, fordi Bajas var "farlig dust uten styring". Er bare det at jeg aldri kommer til å gjøre det, fordi han stadig blir mindre farlig, får mer styring og har slutta å være dust. men hadde han slutta å være uforutsigbar og morsom, hadde nok jeg mistet interessen fort! Også er han jo så skrekkelig søt og god da...
Ingenting man læører mer av enn en hest som ballanserer akkurat på kanten av hva en eier er i stand til å takle, det er jeg bare SÅ enig i.

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 16/01/2007 :  16:37:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jammen Rusket: tenk så kjedlig om han en dag sluttet å være en luring da? Hva skulle du ha ledd av, og hvor ligger utfordringen.

Opprinnelig postet av solanju

Ja det er NETTOPP det jeg mener! Jeg er kjempestolt over hvor langt jeg faktisk har kommet med han når det gjelder det problemet, og som sagt så er jeg glad for at han er en livsglad og leken luring. Jeg ville kjedet vettet av meg med en hest som gjorde alt jeg sa til enhver tid!

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.