hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Moderatorer..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Moderatorer..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Guro
» VIP

Skrevet - 15/12/2003 :  16:02:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Lurte på om kanskje kunne innføre "ikke-anonyme" moderatorer...
Iom at det nå finnes en link til "Team Hestemarked", eller hva dere kalte det på framsiden så antar jeg at det er mennesker i denne gruppen som disponerer "MIX" brukernavnene..
Er det ikke da bedre å gi de enkelte en "moderator" tag, evt presentere dem her for oss, slik at vi alle vet hvem som modererer.

Jeg mener dette vil være en fin løsning, nå da vi kan sende meldinger, slik at vi ved feilpostinger, eller hvis vi selv har dobbelpostet etc kan ta kontakt med en moderator per melding.

Begynte å tenke på dette etter et noe "usmakelig" innlegg i en debatt i "høver og hovpleie", for nå sitter jo jeg her og tenker at dette innlegget skulle vært fjernet..men hvem tar jeg kontakt med!?
Og "rapporter dette innlegget" finnes jo ikke som funksjon..så..

Vel, det var mitt syn på saken.
Gi de som er med i "teamet" deres moderator-status..så vet vi hvem vi har å forholde oss til

Guro

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  17:08:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Virker fornuftig!
Noen av debattene sporer av, og temaet blir enten usakelig eller enda mer interessant. Fint når det da blir laget et nytt tema som man kan gå videre på. Vil ikke tro at alle orker lese seg igjennom alle innlegg når det er 6 sider langt - men da kan man gå glipp av viktige vendinger i saken...
En annen ting jeg har tenkt på er om det hadde gått an å legge inn en "jeg er enig" og "jeg er uenig" knapp på typiske ja/nei debatter.
Så kan man få være med og si sin mening uten at det blir ørten innlegg som egentlig bare består av "jeg er enig med..." eller "jeg er uenig med..."
For ikke å snakke om at sånne som meg - som skriver så inni hampen langt - kanskje klarer oss med et tastetrykk istedenfor en A4 side
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 15/12/2003 :  21:48:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig og uenig knapper.. Tja. Er det interessant da? Da får man vel en slags avstemning, ikke en debatt.

Kanskje tipset til hestemarked i så fall er at man kan lage avstemninger? Det er det jo mange tilsvarende nettsteder som har..

Vet ikke om jeg ville bruke det så mye selv, men kanskje andre ville?
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  23:24:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Enig, avstemningene bør nok ikke blandes inn i debatten - ikke så veldig gjennomtenkt fra min side det der - godt poeng eligj!
Men har allerede sendt en mail til hestemarked.no om noe som jeg håper de ser på, enten for mixen eller nettsiden generelt, og det er litt mer systematisk "anmeldelse" av produkter.
Alt fra ridebukser til dekken og børster - hvor vi rett og slett kan skryte av ting vi synes er veldig bra, kritisere ting vi ikke liker, fortelle om våre erfaringer med produkter, evt også produsenter og forhandlere, og gi (forhåpentligvis) konstruktiv kritikk til forbedring eller saklige sammenligninger mellom tilsvarende produkter (feks i forskjellig prisklasse).
Et lite kompass i utstyrsjungelen som IKKE er sponset, men rett og slett gir oss en sjanse til å hjelpe hverandre å finne fram til akkurat det produktet vi er på jakt etter...
Tror denne ideen er litt mer gjennomtenkt, om ikke akkurat spissformulert ;)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2003 :  12:05:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Beklager litt sent svar, men så ikke denne debatten før nå.

Administratorene/moderatorene på MIX er de som er med i Hestemarkeds redaksjon. Vi har tidligere operert med flere Mix-brukere (ala Mix, Mix1, Mix2 osv) fordi vi har hatt ulike rettigheter på hver enkelt. Siden vi nå ikke lenger er "anonyme" og ikke ønsker å skille rettigheter på de ulike Mix-brukerne har vi nå gått over til at alle som har administrator/moderator-rettigheter (altså de fra redaksjonen) benytter seg av en og samme bruker, nemlig MIX.

Vi har også diskutert om private brukere bør ha slike rettigheter, men for at hver enkelt bruker skal stå friere til å komme med synspunkter her på forumet har vi valgt at de i redaksjonen som ønsker å delta på privatbasis benytter eget nick og egen bruker, med de samme rettighetene som de andre brukerne har. Så oppfattes en heller ikke som en "sterkere" person, eller en person som uttaler seg på vegne av Hestemarked. Vil jo si at jeg selv f.eks. sikkert mener ting som ikke alle andre er like enige om. Og da er det uheldig om jeg oppfattes som en person som uttaler meg som "Hestemarked". Så min bruker spoff har igrunn ingenting med brukerne MIX å gjøre, og uttaler seg kun utifra et privat ståsted. Men siden jeg også er med i redaksjonen har jeg tilgang til MIX dersom jeg ser at det er uorden her på forumet som bør ryddes opp i. Heldigvis skjer det svært sjelden

Apropo linken vi hadde tidligere hvor en kunne melde fra om et innlegg var useriøst og/eller upassende, så er dette noe jeg håper vi får innført igjen snarest.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/01/2004 :  12:33:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke hatt tilgang til internett når jeg har vært på ferie..så bedre sent enn aldri!

Takk for svar spoff, da sender jeg med andre ord melding til noen av dere om jeg ønsker at noe blir "ryddet opp" etc (ikke at det skjer så ofte da) også iler en eller annen til...
Iallfall inntil dere får opp igjen "rapporter innlegg" knappen!!

Guro
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.