hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "L. C. G." fra "Arendal" - pass dere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 "L. C. G." fra "Arendal" - pass dere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/12/2006 :  03:25:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leste en urovekkende advarsel i rubrikkannonsene her på Hestemarked - om en stakkars jente som har betalt tusenvis av kroner for en sal som ikke eksisterer - og en hest - som ikke kom. Sannsynligvis eies begge deler av helt andre folk. Altså er L.C.G. en skikkelig svindler!

Jeg ble så opprørt over denne meldingen, at jeg søkte på det oppgitte navnet, og på 1890-telefonkatalogen dukket det opp med èn person, som til alt overmål har en "spansk" adresse, og slett ikke hører til i Arendal - men på Hosle i Bærum. Der var også et par tlf.nr. - men altså - ingen av DERE må ringe disse numrene - dette er en sak for politiet!

Nå KAN det også tenkes at "L.C.G." - i tillegg til å være en utspekulert svindler - OGSÅ bruker falsk navn, så den personen som faktisk HAR navnet er uskyldig. Kanskje svindleren kjenner vedkommende i Spania og misbruker dette navnet - man vet jo aldri med slike "sleipinger".

MEN - den uheldige kjøper - som altså ikke fikk kjøpt noe som helst - må jo ha et bank-konto-nummer som pengene er betalt til - eller?

JEG hadde anmeldt dette, og bedt politiet undersøke saken. Det kan jo være at svindleren har operert lenge, og på forskjellige måter, med forskjellige navn og kanskje ikke bare med hest og hesteutstyr.

Håper at den (de?) uheldige kjøperne finner ut av dette, så "L.C.G." blir tatt. Dette gjelder også de påståtte "venninner" og denne "hestetransportøren" - som plutselig ikke er å få tak i.

For å si det mildt: Det lukter dr... av dette!!

rusket

Skrevet - 14/12/2006 :  06:28:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bor i Trondheim, men jeg er registrert i telefonkatalogen i Stavanger pga jobb. Så jeg håper for guds skyld ingen slår opp nr mitt og tror at jeg forsøker å svindle dem når jeg selger utstyr.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 14/12/2006 :  11:27:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leste også disse annonsene, og ja det var en trasig sak.
Ikke uvanlig at folk blir lurt, med internett har ting blitt veldig enkelt virker det som.
Veldig lett å være anonym.
Men hvorfor i all verden betaler folk tusenvis av kroner til vilt fremmede mennesker på forskudd?
Det finnes mange andre måter å gjøre dette på, så det er ingen grunn til at slikt skal skje.
Oppkrav, bankremisser osv er nettopp for å sikre at slike ting ikke skjer.
Er ikke selger interessert i dette, ja da er det kanskje en grunn til å være litt på vakt.
Jeg har en gydeln regel når det gjelder forskuddsbetaling til privatpersoner.
Ikke betale mer enn jeg har råd til å miste, ute at det skaper problemer eller irritasjon.
For slik jeg ser det, er sjansen enormt stor for at det kan skje.
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2006 :  11:43:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Må innrømme at eg blei lurt av vedkommande i fjord. Eg la ut annonse om at eg leitte etter ein Trainer (sprangsal), og fekk e-mail der ho skreiv at ho hadde denne salen, med stigbøylar ol til 3500,- Fekk bilete, og alt. Snakka på telefon, men mest på e-mail då eg ville ha dokumentert alt ho sa og lovde.

Ho skulle til Oslo, og vere vekke i 14 daga (juleferien), så ei vennine skulle sende salen. Dette blei "gjort", men me såg ingen ting til den salen, og etter ein månad krevde mamma at me fekk pakke-nr så me kunne spore opp denne "forsvunnede" pakken. (me hadde betalt ho). Det gjekk 14 dagar til, og me forstod at ting ikkje var som dei skulle.

Eg ville ha nr til vennina som hadde "sendt" pakken, dette fekk eg. Ingen svarte nr. Eg søkte på navnet til jenta, og fekk opp eit anna nr. Dette ringte eg, og vedkommande kjende ingen ting til nokon pakke, og ho kjende ikkje denne L.C.G. Eg ringde L. med ein gong, og sa at no skulle eg ha pengane med ein gong, for når folk lyg til meg på den måten, ja då er eg ikkje så blid.

Pappa ringte politiet i Ørsta, og spurte etter råd. Dei sa at me skulle kreve pengane tilbake, og "truge" med anmeldelse. Hjalp ikkje dette, kunne dei få politiet i Arendal til å møte opp på døra til L.C.G og gi ein advarsel. Om ikkje dette hjalp, var anmeldelse siste utveg. Pappa ringte L.C.G og sa at ho fekk ei veke på seg til å betale, eller så anmelde me ho. Det gjekk litt over ei veke før me fekk pengane, men me fekk dei igjen.

Må leggje til at me søkte i skatte-listene (er det rett?) på vedkommande sitt namn. Det såg ut til å stemme med kor gammal ho høyrdest ut, og det viste seg at ho ikkje hadde hatt noko fast inntekt. Ho hadde to adresser då, trur eg. Eine var med foreldra, pappa fann nr. og ringte far til L.C.G. Trur han hadde tatt ho føre seg, ikkje veit eg. Me fekk i vert fall igjen pengane. Siste gong eg betalar for noko før eg har det heime med meg i vert fall!

Der er altfor mykje uærlege folk ute og går...

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2006 :  12:14:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hun eier visstnok ingen hest selv heller. Altså har hun ingen "Mason" å sette vekk på fór.

Damen er vel antagelig mentalt syk og lever i sin egen verden, men bør anmeldes for hver svindelsak hun står bak. Da vil hun etterhvert bli stoppet.
Tipper at om alle hun har lurt melder henne til politiet så blir det såpass mange saker at det vil bli gjort noe rettslig tiltak til slutt.

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

indine

» VIP

Skrevet - 15/12/2006 :  00:43:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er ille at folk rundt gjør sånn som dette.. men hvis man skal selge eller kjøpe via internett.. et tips: kjøp på postoppkrav.. da betaler man ikke for varen før en skal hente den på posten å du slipper å engste deg for at tingene eller pengene ikke kommer fram.. Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 15/12/2006 :  01:26:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Nå ble jeg nesten litt skremt, er jo mine initialer det der ;)
Utrolig kjipt at slikt foregår, håper det blir noe ordning på det!

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/12/2006 :  06:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det kan finnes MANGE som er blitt svindlet av denne personen - og hver og en synes kanskje det er "flaut" å ha blitt lurt opp i stry, og ikke vil si noe om det - før nå....

Man skal jo ikke legge ut navn på personer her, men hvis flere har vært utsatt for noe lignende, så har jeg notert meg navnene på "selgeren" og "transportøren" - så evt. andre kan få vite dem ved privat kontakt til meg.

Det er viktig at en så sleip svindler blir tatt! - Det er liksom ikke "riktig" at uskyldige folk skal finansiere hennes opphold i Spania....
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/12/2006 :  08:24:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Postoppkrav kan sikkert også være en falsk trygghet. Gudene vet at personen som sender pakken faktisk sender riktig innhold. Det får man jo ikke sjekket før etter pakken er betalt hos posten?

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2006 :  08:58:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvis du åpner pakken på postkontoret så er postpersonalet vitne hvis du er svindlet. Da står saken din sterkere hos politiet. Hvis pakken er lett å åpne kan du også spørre om postpersonalet kan åpne den og sjekke at innholdet stemmer med det du skal ha.

Hørte en som kjøpte pc som fikk murstein i postoppkrav... Erre muuulig, liksom.

Akkurat denne som er nevnt i denne tråden bør anmeldes av absolutt alle som har blitt svindlet av henne på en eller annen måte. Tipper det blir ei bra tjukk mappe om alle gjør det!
Den som satte inn annonsen er neppe den første som er svindlet for penger av henne, og blir dessverre nok ikke den siste. Ihvertfall så lenge damen ikke stoppes!

Line.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2006 :  10:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det var vel en del slike hendelsen med folk som kjøpte varer av privatpersoner på Finn.no og fikk bare søppel da de hentet pakken som kom i oppkrav.
Irriterer meg veldig over slike ting, for det gjør det vanskelig for ærlige mennesker både å få solgt brukte ting, men også ta sjansen på å kjøpe noe brukt.

Hvor gammel er denne omtalte personen?
Å annonsere en hest på for, som man ikke har, det høres jo enda mer latterlig ut.
Det er vel ikke mulig å få noen penger ut av en slik ting?
For det må vel være det som er drivkraften for resten av svindelen denne personen driver med.

Ellers ser man jo slike annonser i ny og ne, med advarsler om ulike selgere.
Kjenner til et par av de i nord som er stemplet som useriøse, de sender ikke varer etter å ha fått penger osv.
Småbeløp, men likevel.

Anette Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/12/2006 :  11:25:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er så synd, fordi det ødelegger jo for oss som faktisk er ærlige. Men likevel, advarsler som omfatter navngitte personer som legges ut på den måten tar jeg med en liten klype salt: Noen mennesker gjør ALT det de kan for å ødelegge et menneskes navn og rykte pga uoverensstemmelser dem imellom, og det er utrolig ufint.

Jeg sier IKKE at det er tilfelle i denne saken, jeg bare mener man ikke må se seg blind på hva "alle andre" sier - generellt.

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2006 :  11:44:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Damen er vel i tjue-åra.
Og som det ble beskrevet i annonsen, så ble det overført penger til transport av en ikke-eksisterende hest. Så det går fint an å svindle til seg penger på å sette ut fiktiv hest på fór..

Line.

Redigert av - Cowgirlchris den 15/12/2006 11:45:21 Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/12/2006 :  13:30:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke at folk tør jeg

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2006 :  13:53:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å sånn ja.
Viste ikke at det var penger til transport vedkommende hadde svindla til seg.
Men da skjønner jeg.

Anette Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/12/2006 :  15:39:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
var både penger til transport og penger til utstyr slik jeg forstod det.
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.