hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - artige historier..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 artige historier..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

solanju

Norway

Skrevet - 05/01/2007 :  23:25:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg har begynt å klikkertrene hestene mine, noe som Bajas setter stor pris på. Han blir liksom aldri ferdig med treningen i disse dager, og jeg har tilogmed tatt han i å prøve å avskjære og snu meg vekk fra beitet når jeg vil sette han inn igjen.
I går begynte jeg å klikke vekk en liten uvane: nemlig at han hever hodet når jeg skal legge tøylene over hodet på han. Ingen big deal, men hvorfor ikke bare fjerne det. Ergo begynte jeg å trene på at når jeg holdt tau mellom hendene og sto forran han, skulle han senke hodet. dette gikk fin, fint, og han fiksa fort denne komandoen. Har jeg sagt at han er den værste matmonsen i verden?? han er helt håpløs å holde nede i vekt, uansett hvor mye jeg forsøker. Og i tillegg er han av og til litt skeptisk til trening, sånn at han ofte liker å holde på med ting han kan. dette syns han tydeligvis var en veldig OK ting å jobbe med, for da jeg etter en stund ba han om å gå fram sto han godt planta. Ikke nok med det: Han sto og så på meg med verdens mest finurlige fjes, mens han hevet og senket hodet perfekt ned, ventet, tok det opp litt, og senket igjen. Samtidig som han vrei overleppa på sin snurrige Bajas-måte! "Se så flink jeg er a. Kan jeg få godbit nå????"

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

anneogida

» VIP

Skrevet - 06/01/2007 :  19:35:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, mange morsomme historier her
Lekkmin, min 4-årige kaldblods er utrolig nyskjerrig. Når vi er ute skal han sjekke alt som er... En kveld skulle vi ut en tur i skogen. Det var bekmørkt så jeg skrudde på hodelykta på en parkeringsplass før vi skulle inn på stien. Han ble så paff! Gikk forsiktig bort til lyset og snuste og spratt tilbake. Så prøvde han forsiktig å tråkke i lyset, fremdeles ganske skeptisk til dette merkelige greiene foran seg. Da han fant ut at lyset ikke var farlig begynte han å følge etter for å leke med det. Jeg snudde hodet og han gikk etter. Fikk han til å gå sikk sakk og rundt i ring etter lyset. Jeg og venninna mi lo så vi hadde vondt i magen av den rare hesten som strena etter lyset
Han som eide han før var en innbarka travkar som kun kjørte han på dagtid på travsporet der han står. Ikke rart han må sjekke alt det rare som finnes rundt omring i den store rare verden
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 06/01/2007 :  20:10:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
hehe.. genial hest! Kanskje du kan bruke det til å lære han sideførende bevegelser??? Tihi..

Team-sunnshine

Skrevet - 06/01/2007 :  20:55:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe, mange morsomme historier her
Lekkmin, min 4-årige kaldblods er utrolig nyskjerrig. Når vi er ute skal han sjekke alt som er... En kveld skulle vi ut en tur i skogen. Det var bekmørkt så jeg skrudde på hodelykta på en parkeringsplass før vi skulle inn på stien. Han ble så paff! Gikk forsiktig bort til lyset og snuste og spratt tilbake. Så prøvde han forsiktig å tråkke i lyset, fremdeles ganske skeptisk til dette merkelige greiene foran seg. Da han fant ut at lyset ikke var farlig begynte han å følge etter for å leke med det. Jeg snudde hodet og han gikk etter. Fikk han til å gå sikk sakk og rundt i ring etter lyset. Jeg og venninna mi lo så vi hadde vondt i magen av den rare hesten som strena etter lyset
Han som eide han før var en innbarka travkar som kun kjørte han på dagtid på travsporet der han står. Ikke rart han må sjekke alt det rare som finnes rundt omring i den store rare verden

Opprinnelig postet av anneogida

hehe, dette har jeg vært borti også hehe
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 06/01/2007 :  21:54:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vallaken min er av den typen som kommer set ut fra ALLE steder det måtte være. Han plukker strømtråden fra isolatorene, åpner håndtakene med munnen ( selv med strøm på ) løfter stolpene opp fra bakken osv. Boksdører og andre låser er bare barnemat. Han og hoppa mi delte en stor boks i en periode. Gammel som jeg begynner å bli, glemte jeg å sette på den hjemmelagde oppfinner låsen min som skal holde han inne. Morgenen etter skulle jeg inn i stallen, men døra inn dit butta mot et eller annet. - Hva i all verden... tenkte jeg, og i glippa jeg fikk opp, kunne jeg se Sindi som glante på meg med oppsperrede øyne ( som øyeblikkelig ble forandret til " det var ikke meg "øyne, før hun tverrsnudde, og skynda seg inn i boksen sin. Jeg måtte gå inn den andre veien, og synet som møtte meg glemmer jeg aldri!!! HELE stallen var endevendt, det så ut som det hadde vært politirassia der inne. Det lå sjabrakker, dekkener, grimer og div utstyr overalt. Søppelkorga var endevendt, de hadde til og med plukka i seg maten som var i koppene til kaninene ( som forøvrig satt helt sjokkskada inni huset sitt etter uventet nattebesøk )
Midt oppe i alt dette, sto Sindi og strevde for å lukke boksdøra, men det som toppet kaka, det var grunnen til at jeg ikke fikk opp ytterdøra..
Der sto min kjære Grante - ganske så ufrivillig i veien, BOMBE fast i døra inn til forrommet!!! Det eneste jeg så var ei diger svart tungdølrompe som sto ruvet mot meg som en overhevet kakedeig!!!
Døra inn til rommet hadde han selvfølgelig klart å få opp, men hesten var helt klart for stor til å komme seg inn. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte der jeg sto..
Da jeg hadde kommet meg litt,og fått tenkt meg litt om, måtte jeg krype inn mellom frambeina til hesten (det var eneste veien inn, takk og lov for at jeg er tynn!!!!) sette baken og ryggen mot brystet til Grante, spenne fra med beina mot veggen, og dytte det jeg var god for. Etter mye svette, og nesten tårer fikk han vrikka seg ut i stall gangen. Så sendte han meg et blikk som bare sa " OBS ", før han snudde å skyndta seg bort til boksen sin. Det ble mye ekstra rydding på meg den dagen, men jeg ler godt av det i ettertid. Jeg angrer som bare det på at jeg ikke løp og hente fotoapperat. Hadde han stått der halve natta, så hadde han sikker stått mens jeg løp etter apperatet også..

Det hører med til historien at Grante ikke var den første hesten som hadde kommet seg inn dit. Jeg hadde et kontor der inne tidligere, og en natt var ene varmblodshoppa kommet seg løs. Hva hun hadde der inn å gjøre får jeg aldri vite, men hun sto bombe fast på skrå inni der. Hodet i det ene hjørnet, og rompa i det andre. Vi måtte sage sundt et skrivebord og ene veggen for å få henne ut.. Helt utrolig:) Ingen av hestene tok skade av sine handlinger:)
Døra er nå forsvarlig låst!!!!
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 06/01/2007 :  22:00:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
hehehehe... jammen kanskje hun hadde noe kontorarbeid å gjøre?? fnis... Godt de ikke skada seg da, for det kan jo skje når man har med sånn eventyrlystne hester å gjøre... hehe... den der var ganske så utrolig..

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/01/2007 :  03:04:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mor til min nåværende gamle hest, Sunniva 23 år, var Pernille, en skinnende hvit nordlandshest-dame, som var 18 år da vi kjøpte henne. Veeel, hun var relativt sjelden skinnende hvit, siden hun elsket å rulle seg i søle, gjørme og vått gress, så hun var vel nærmest grå-brun-grønn av farge, unntatt om vinteren.

Da alderen begynte å merke henne, da hun var 28 år, fikk hun betennelse i et øye, som rant og ikke ble bra, tross mange salver. Veterinæren ville derfor ha henne inn til Veterinærhøgskolen for nøyere undersøkelse, bla for å se om et fremmedlegeme satt bak øyet, eller noe sånt.

Vel inne på Veterinæren ble Pernille plassert i en trang boks med høye vegger, så bare hodet hennes stakk opp over kanten, og vet'en lyste og tittet inn i øyet hennes, tok prøver osv osv. Mærra stod stille og rolig mens dette foregikk, og vet'en berømmet hesten for å være særdeles snill og samarbeidsvillig. Men da vet'en var ferdig, og bare skulle fylle ut noen skjemaer, kastet jeg et blikk på Pernille, som hadde fått sitt spesielle "nå-vil-jeg-ikke-stå-her-lenger-blikk", og kunne da fortelle vet'en: "Nå hopper hun ut av boksen."

"Neeiiii, da - det har INGEN hest verken gjort eller klart før, så ta det med ro." - fikk jeg til svar.

To sekunder etter stod Pernille på UT-siden av boksen, med en sjokkert veterinær som tilskuer. Hesten hadde rolig reist seg opp på bakbena, som i en levade, og fikk forbeina over kanten, tok så sats med bakbeina, og sklei på magen over bokskanten, og der stod hun, blid og fornøyd - ja, for hun regnet jo med at nå var undersøkelsen over, og hun skulle hjem igjen....

Vet'en løp ut til sine kolleger og ropte: "En hest har hoppet ut av undersøkelsesboksen!" - og det kom styrtende veterinærer fra alle kanter, som ikke trodde sine ører - OG trodde at det var en alvorlig skadet hest de hadde med å gjøre.

De møtte en liten, gammel hest med et muntert glimt i øyet. "Åhh, er det Pernille!", sa noen av dem. De kjente henne igjen fra 9 år tidligere, da hun ble legendarisk på Veterinærhøgskolen, da hun ble operert for tarmslyng og overlevde - som hest nr. 2 i Norge. - "Ja, DEN hesten klarer det utrolige!" - sa de - og vi fikk reise hjem.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 15/01/2007 :  16:27:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Denne historien skal jeg ta meg den frihet å stjele av venninna mi, da jeg syns den er ganske god!
Skrollan er en blandingsponni på 12 år, som har hatt det mer enn vanskelig i livet, helt til venninna mi kjøpte henne i sommer. Hun er uforutsigbar, kan være agressiv og sta, men med en kjærlig og bestemt hånd, har hun nå begynt å bli en riktig hyggelig ponni. men hun har sine egne meninger om det meste, og gjør alt på sin spesielle måte.
i går mårres kom venninna mi inn i stallen for å gi frokost, men Skrollan som er det fødte matvrak ville ikke ha. Dette var jo ikke etter skrollan-boka, så venninna mi fulgte litt med på henne. Når hun etter en halvtime enda ikke hadde rørt maten, og atpåtil hadde lagt seg ned, var det tydelig noe galt. Så de ringte dyrlegen og tok henne ut av stallen. Hun la seg på gårdsplassen også, og de mistenkte kolikk. Venninna mi er førstegangseier, men en meget flink en, og mente å ha hørt at det var bra å gå med hesten, og å holde den varm. Dyrlegen kom etter en time, og konstanterte kolikk som var på retur. alikevel ville han sette en sonde og gi parafin. "må vi det?" sa venninna mi"du veit jo hvordan det er med skrollan og dyrlege" joda han visste godt det, siden han er en av de få dyrlegene som vil behandle henne.
"kan vi ikke bare få henne til å drikke parafinen da?" spurte venninna mi.Dyrlegen flira litt og sa at de fleste hester nok ikke akkurat var så interessert i å drikke parafin. Men venninna mi hadde et kort i ermet hun. Så inn på kjøkkenet bar det, fram med en bolle oppi med 6 dl parafin og 2 dl bringebærsaft og ut igjen. Og Skrollanmor drakk pent opp alt sammen!!!
Både dyrlegen og den hestekyndige naboen holdet på å miste øynene ut av hodet!
skrollan er definitivt ikke som alle andre hester!

rusket

Skrevet - 15/01/2007 :  17:59:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hahaha, for en søtnos av en ponny
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  12:04:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
I den stallen jeg vokste opp i når jeg var liten hadde de en liten sort Shettis. Et par netter på rad åpnet den boksdøren sin og tok seg en tur rundt i stallen. Den var høy nok til at den klarte å åpne en del av dørene til de andre hestene + døre til fòr rommet. Gjett om de heldige utvalgte hadde fest. Problemet var jo at med så mange hester løse inne i en stall så blir det en del bråk så de ble oppdaget ganske raskt.
Noen netter etter disse turene dems ut var det fred i stallen om natten. Men så startet det igjen. Men denne gangen var det bare Shettisen som tok seg en tur ut. Den droppet rett og slett å slippe ut de andre. Med så mange hester løs i stallen ble de oppdaget raskt,men alene ble de ikke oppdaget før dagen etter og den kunne kose seg i fred å ro.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  12:08:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
hehe..

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 16/01/2007 :  13:22:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Dette er en historie som mammas samboer fortalte med. Da han jobbet som gårdsgutt på et bruk i Hallingdalen hendte det at gutta hadde noen "murerpils" stående innpå gårdsverkstedet. Dette var jo store glassflasker med skrukork på. De hadde kassa stående under en benk, og etter endt arbeidsdag tok de seg noen slurker pils og en god historie. Men det var ikke sjelden at kassa var dratt fram og resten av flaskene tømt når gutta kom tilbake neste morgen. Og ingen kunne skjønne noe annet enn at det var guttungen til bonden som smugdrakk på det som sto igjen i flaskene etter at verkstedet var tomt. Og gang på gang fikk gutten stryk av gårdsguttene. Att`n ikke kunne la pilsen dems stå i fred! Hvis han ikke ga seg, så skulle dem sladre til bonden, og da skulle det bli slutt på pimpinga til bondesønnen! Og gang på gang bedyra gutten sin uskyld, det var vel ikke han aom stjal øl fra gårdskara!
Men det var nå ingen som trudde`n alikevel....
Helt til den kvelden en av gårdskara hadde glemt igjen lommeboka si på verkstedet, så han måtte ut av døra og ned på gården. Da han kom fram til verkstedet sto døra på gløtt og det skrangla i flasker. Nå ska jeg få tatt`n på fersken, tenkte gårdsdrengen. Han kasta seg i døra og ropte ut at nå var`n ferska i smugdrekkinga si! Men der inne sto det ikke no bondesønn, der sto det en hest! Det var dølagampen på gården som hadde tatt sine jevnlige turer ut av innhegninga si, inn på verkstedet, finni kassa med pilsflasker og dratt av korkene, for derettet og helle ølskvettene ned i gapet med flasketuten mellom tenna!

Og det verste er at dette faktisk har skjedd...... Og gampen sku ut etter øl, etter øl
Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 16/01/2007 :  13:29:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
haha, genialt. Hvem sa at hester ikke er smarte dyr? Synd det der høres smart jeg da men ;)
http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  16:08:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
dritkult... hehe... de sier jo også at øl er bra for fordøyelsen til hest, har jeg hørt.. kanskje ikke flaske på flaske men.. fnis

Stinem

» VIP

Skrevet - 20/01/2007 :  00:18:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Ylla hadde en lang skadeperiode ifjor, som resulterte i mye kjedsomhet for en stakkar som måtte stå inne i boks 24-7. Da er det bra å være selvhjulpen når det gjelder å finne på morsomme ting;)
Hvis hun står bundet på gangen og det ligger utstyr o.l i nærheten gjør hun sitt ytterste for å fatt i alt hun får karret til seg med høver og mule.
Jeg husker jeg forlot henne for å hente noe, og da jeg kom tilbake hadde hun på en eller annen måte klart å rive til seg et dekken og ei grime som hang utafor boksen, noen bandasjer som lå i stallgangen og ei flaske med brus. Alt lå sirlig ballet sammen under henne. Dekkenet må hun ha fisket ned med bena, for kjettingen rakk ikke så langt at hun klarte å bite det til seg... alt på ca. to min.;)
Hun har totalt samlemani for 'løse' gjenstander.

Hvis du setter ei bøtte forran henne knoter hun litt rundt med den, før hun sparker den med perfekt presisjon ti meter nedover gangen.

Og Alt kan klives på. Står det en stol foran henne setter hun framhoven oppå:) så står hun å ser råfornøyd ut, 'se hva jeg kan!!'

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.