hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - artige historier..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 artige historier..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

solanju

Norway

Skrevet - 11/12/2006 :  16:20:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
tenkte det kunne være moro å samle noen gode historier om hesters oppfinnsomhet.. Allit moro å lese om rampestreker og annet fanteri..

Jeg har en litt underlig fyr på snart 8 år. Han har bodd hos meg i tre år, og har det velfortjente navnet Bajas. Han er en meget "snakkesalig" fyr. Dvs at han til stadighet forteller meg hva han mener, om det er hull i gjerdet, om han syns det er på tide med mat.. osv
Han kom til meg på våren, og vi hadde ikke hatt han så lenge da det en dag skjedde noe litt spesielt. Der jeg bodde hadde jeg en diger aluminiumsdunk hvor jeg fylte vann til hestene. En dag utpå våren, mens vi satt inne å spiste, hørte vi plutselig en klokkelignende lyd. Altså, det kunne høres ut som kirkeklokker, isbilen, ei sauebjelle eller noe sånt. Jeg og sambo kikket på hverandre.. Hva f.. er det der for en lyd? Nærmeste kirke ligger 3 mil unna.. og vi bodde nå ganske lagt fra folkeskikken.. ikke hadde vi naboer.. vi eliminerte raskt det meste.Lyden opphørte. for så å starte på igjen. Det var liksom ikke helt rytmisk heller..Plutselig får jeg en idè.. jeg kikker på sambo.."du det kan ikke være...?" jeg gikk ut på trappa, men da slutta selvsagt lyden. Så at hestene sto i gjerdet, ikke langt fra vanntønna. Så snur bajas hodet mot meg, nesten som for å si "følg med nå", går bort, og sparker i tønna til vannet gjentatte ganger. Så ser han på meg med DET blikket"skjønner vel at denna er tom vel? Fulle tønner lager ikke akkurat sånn lyd!" Når jeg så hadde fylt tønna, var det en meget tilfreds kar som sto der med mulen i vannet. seinere var dette stadig en påminnelse til mamma om at nå fikk jeg jammen kjappe meg å vanne gampen min..
Og de sier at hester er dumme...?
Noen flere som har noe på lur?

www.solanju.piczo.com

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 11/12/2006 :  19:24:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Ozzy gutten min på 1 1/2 år gjør også det der med vanndunken når den er tom... Og holder på helt til man komme ut for å bære vann. Om man ikke er snar nok, så tar han vanndunken med seg (plastdunk på 90 l)...

På vinteren bærer jeg lunkent vann til hestene tre ganger om dagen. Hestene står alltid klare og venter på vann, så de har nok en innebygd klokke.

Jeg mener absolutt at hester er smarte dyr.

Ellen Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 11/12/2006 :  22:25:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Hihi.. tenker han er lite søt når han kommer ruslende med vanndunken..

besøkte ofte en 30 år gammel døl hos naboen når jeg var lita. han var verdens snilleste, og gikk løs(de gjerdte faktisk inne potetene i stedet for han). En vinterdag han og jeg var ute på tur, datt han på isen. jeg fikk jo selvsagt fullstendig hetta, og forsøkte alt mulig for å få han på beina. Når ingenting gikk, måtte jeg hente han gamle mann som eide han. "har du strødd for`n a?" sa mannen. "Nei" sa jeg litt forundra.så gikk mannen ut, fant ei bøtte grus, og strødde rundt og forran hesten. hesten reiste seg og gikk rolig inn i stallen etter sjefen. Gjett om de to der hadde gjort det der hundre ganger før a..

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

strawberry

Skrevet - 12/12/2006 :  08:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
En fjording på stallen der jeg stod en gang, syntes alltid at gresset var grønnere på den andre siden av gjerdet.
De hadde et enormt stort inngjerdet beite til de 4 hestene sine. Men rett som det var fant de den ene gånde på utsiden et sted i nærheten, og gresset fornøyd. Ingen hull i gjerdet, og gjerdet hadde foressten strøm. Dettte skjedde gang på gang. En gang de så henne ute, gikk de i stallen for å hente tau og grime for å sette hun tilbake igjen, men når de kom var hun inne på beite området igjen. Hun var for tung til å hopppe over, så vi alle lurte på hva hun egentlig gjorde. Vi fikk se det en dag. Hun la seg ned på den ene siden , med ryggen mot gjerdet, begynnte å sparke fra så hun sakte men sikkert kom ut på den andre siden.
De satte på 2 strømtråder, men hun kom ut allikevel. Igjen blomstret spørsmålene og mulige løsninger. Vel, vi fikk jo også sett hva hun gjorde en dag. Hun stakk hodet mellom de 2 trådene, heiste hodet opp så strømtråden bare skled sakte ned gjennom manen, og løftet beina raskt over, og smatt ut da strøm tråden nådde ryggen hennes.
Til slutt gav de opp, hesten gikk ut og inn av beitet akkurat når hun ville, men hun gikk aldri utafor gårdens grenser, så da var det egentlig bare like greit.
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 12/12/2006 :  16:09:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Electra har også en egen teknikk for å komme seg ut av strømgjerder (noe som er grunnen til at ho fikk navnet sitt)... Om det er bare en tråd på gjerdet, så tar ho hodet under tråden og tar rennafart under gjerdet. Om ho får strøm, så var det rompa som tok støyten (noe som bare ga mer fart framover). Dette problemet løses ved å ha to tråder og den nederste trenger ikke å ha strøm.

Electra kommer seg også ut av vanlige gjerder om de er for lav (i brysthøyde!). Da svekker ho først et par stolper med som "rompe-gnikking", helt til stolpene er ganske løse. Så begynner ho arbeidet med å "utvide" gjerdet (fremdeles med rompe-gnikking). Så går ho tvers gjennom gjerdet. Ho er faktisk veldig god på å finne gjerdets svake punkt. I vår hadde ho funnet et svakt punkt der gjerdet var skøytet i et hjørne. Ho ordnet seg et hull der, men akkurat der var det en stolpe på skrå (slik at hestene egentlig ikke skulle fått plass der). Men både ho og Ozzy kom seg under der... Skulle gjerne ha sett den flukten.

Ellen Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2006 :  19:58:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Den velse haflinger gutten min greide det utrolige kunst stykke å tråkke seg på leppa mens han travet, og dermed gikk han på trynet så det sang etter, stakkar. Trodde nesten ikke det jeg så for noe slikt har jeg aldri opplevd før. Det skjedde mens jeg drev "join up" med han og da han kom til det punktet hvor han senket hodet, så senket han det veldig. Slik skjedde altså det. Leppa hans blødde voldsomt men det var heldigvis ikke så alvorlig som det først så ut. Og tro det eller ei, men gutten så faktisk temmelig flau ut da det skjedde
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2006 :  20:03:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Den forrige hesten min, en stor DV vallakk var så ivrig etter å klø seg i baken mot forkrybba si. Så volsom var han at begge bakbeina hans faktisk lettet fra bakken så han bokstavlig talt satt i forkrybba si. Kan tro det var litt av et syn Forkrybbene er imidlertid ikke laget eller beregnet på at en hest skal kunne sitte i den, så selvfølgelig datt jo krybbene her ned i tur og orden. Vi endte opp med å anskaffe slike vippefor krybber som kunne vippes ut av bokesn når de ikke var i bruk, og det hjalp på forkrybbe utgiftene
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2006 :  20:13:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Fjording hoppa vår Almstjerna er bare roligheten og godheten selv. Hver gang vannbøtta er tom velter hun den og flytter den langt unna plassen sin, slik at vi skal se at den virkelig er tom. En dag fikk jeg plutserlig øye på henne gjennom kjøkken vinduet og så at hun stod og løftet opp beinet sitt med med den store murervannbøtta (100 liters) sittende fast til helt over kneet. Jeg skyndet meg ut i bare sokkelessen og var redd hun skulle bli skremt og forsøke å flykte fra bøtta hun satt fast i, men neida. Hun stod der helt kald og rolig og bare løftet opp beinet med bøtta hengende under. Det som tydeligvis hadde skjedd var at hun hadde snudd vannbøtta opp ned og tråkket på den, og på den måten tråkket igjennom bunnen. Slik ble hun sittende fast. Om alle hester hadde vært så kalde og rolige hadde mange ulykker og skader vært unngått. Gjett om jeg er glad for at Stjerna er så rolig av seg.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/12/2006 :  03:57:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja - kan jo ta en liten, søt en fra vinteren ifjor - da det VAR masse deilig hvit og ren sne.

Jeg har altså hatt nl-hester på samme gård i 23 år - har nå bare en - Sunniva på 22 år, hun er født her, og har vært her nesten alle sine dager.

Så hadde bonden fått en ny stallkar, som nok ikke kjente alle hestene enda, og en dag kom han styrtende inn til bonden: "En av hestene har hoppet over gjerdet og går løs!!!!!"

Bonden, som satt og drakk kaffe, løftet såvidt øyenbryna og spurte: "Hvilken hest?" - "Ja, det er den lille røde....." stammet gutten frem. - "Å ja - Sunniva - nei, det skal du ikke bry deg om - det gjør hu støtt. Da skulle du sett da vi hadde mora hennes og søstra her - de tre hoppa over alt som var av gjerder - jamt!"

"Jammen.... - hopper ikke alle de andre hestene etter??" - Gutten så for seg marerittet å måtte fange inn 10 - 15 løse hester - i dyp løs-snø.
- "Mmmneeii - dem andre hopper ikke over - dem tør ikke."

Og det stemte - det var bare stallens eldste og minste hest (22 år og 136 cm/mh) som spratt over det høye gjerdet - når hun hadde lyst til å komme seg litt unna andre hester, særlig denne vinteren, da to ponniføll hadde "adoptert" henne som reservemamma, og kunne bli litt mer masete enn hun satte pris på.

Det stemte også at ingen av de andre hestene prøvde å følge etter henne - når den lille "klompen" min spratt over det høye gjerdet - OG hvis hun bestemte seg for å hoppe inn igjen - ja, så gjorde hun selvfølgelig det.

Og - bare for å ha nevnt det - Sunnivas mor, Pernille, var bare 128 cm høy, og langt opp i 20-åra da hun gjorde det samme "stuntet" - og da bare fulgt av sine to døtre som var på gården den gang.

Bonden blunket ikke engang når han oppdaget 3 nl-hopper tuslende rundt på tunet...

Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 30/12/2006 :  00:03:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg har to hester, som er så ulike som natt og dag. Hoppa mi, som er oppvokst hos meg er den støe, trygge, kloke damen, mens vallaken tror virkelig at alt han ikke kjenner til fra før er ute etter å ta han. Fordi han er smart, lærer han jo etterhvert, men i begynnelsen var alt ganske håpløst. en av de skumleste tingene i verden er vann. Vann i vann, i bekk, i slange, i flaske..NIFST altså! Og garantert heste-fiendtlig!!
Når han kom hjem til oss, var vann så skummelt, at når jeg fylte vannkaret, gikk han helt i andre enden av luftegården og ventet til karet var fullt, og slangen var tatt ut av gjerdet før han kom for å drikke.
jeg er jo litt svime da, så det hendte jo at jeg gik for å gjøre noe annet, og vannet fortsatte å renne. da rørte ikke han det vannet, før det lå stille med seg. Hendte også, hvis jeg holdt på i stallen, at jeg bare slo av vannet og lot vannslangen ligge i.. Ikke snakk om at han drakk da nei. så begynte plutselig slangen å "flytte seg" vekk fra karet av seg selv, og dette blei jeg jo så nysgjerrig på da. Så en dag gjorde jeg med vilje sånn at vannet blei slått av i stallen, men slangen blei liggende oppi karet, og satte meg på avstand og ventet.
Vallaken gikk bort mot karet, stoppet og kikket lenge, før han gikk til andre enden av luftegården. gikk så tilbake igjen og kikket, og tuslet nedi hjørnet sitt. Plutselig ser jeg at hoppa mi faktisk sukker, før hun rusler bort, tar slangen mellom leppene, og drar den ut av karet og ca en meter bort. deretter tar hun en slurk for å vise at det ikke er noe skummelt der. vallaken kommer gående, stikker mulen i vannet, og drikker seg utørst.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/12/2006 :  01:14:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - knegga godt av historien til Solanju! - Flere slike!! Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2006 :  05:41:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Pedro blir GAL når jeg legger eple oppi vannbøtta, han snorkler under der til han får tak i det, uansett hvor dypt han må nedi Tror han lærte sine vannkunster av en hoppe fra tiden på løs drift stallen fra tidligere - helt lik!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2006 :  12:12:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har to hester, som er så ulike som natt og dag. Hoppa mi, som er oppvokst hos meg er den støe, trygge, kloke damen, mens vallaken tror virkelig at alt han ikke kjenner til fra før er ute etter å ta han. Fordi han er smart, lærer han jo etterhvert, men i begynnelsen var alt ganske håpløst. en av de skumleste tingene i verden er vann. Vann i vann, i bekk, i slange, i flaske..NIFST altså! Og garantert heste-fiendtlig!!
Når han kom hjem til oss, var vann så skummelt, at når jeg fylte vannkaret, gikk han helt i andre enden av luftegården og ventet til karet var fullt, og slangen var tatt ut av gjerdet før han kom for å drikke.
jeg er jo litt svime da, så det hendte jo at jeg gik for å gjøre noe annet, og vannet fortsatte å renne. da rørte ikke han det vannet, før det lå stille med seg. Hendte også, hvis jeg holdt på i stallen, at jeg bare slo av vannet og lot vannslangen ligge i.. Ikke snakk om at han drakk da nei. så begynte plutselig slangen å "flytte seg" vekk fra karet av seg selv, og dette blei jeg jo så nysgjerrig på da. Så en dag gjorde jeg med vilje sånn at vannet blei slått av i stallen, men slangen blei liggende oppi karet, og satte meg på avstand og ventet.
Vallaken gikk bort mot karet, stoppet og kikket lenge, før han gikk til andre enden av luftegården. gikk så tilbake igjen og kikket, og tuslet nedi hjørnet sitt. Plutselig ser jeg at hoppa mi faktisk sukker, før hun rusler bort, tar slangen mellom leppene, og drar den ut av karet og ca en meter bort. deretter tar hun en slurk for å vise at det ikke er noe skummelt der. vallaken kommer gående, stikker mulen i vannet, og drikker seg utørst.

Opprinnelig postet av solanju

Haha nå fikk jeg meg en god latter:Phehe

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 30/12/2006 :  17:29:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Hoppa mi er verdens greieste dame, når hun bare vil. hun er det staeste som fins, og du må alltid argumentere godt for deg, hvis hun har bestemt seg for ting. Samboeren min hadde aldri drevet noe med hest før han traff meg, sånn at når Linnea flyttet inn, var de like ferske begge to. Første vinteren hadde han ikke så veldig mye med henne å gjøre, men så blei jeg gravid, og det blei gradvis han som måtte ta endel av stellet.
En av de tingene en flode(les gravid) sliter med, er å rense høver. Linnea var godt trent på dette, sånn at jeg ikke var særlig redd for å la sambo gjøre det på henne. jeg hadde prentet inn at dersom hun prøver seg, bare ikke gi deg. Jeg var selvsagt også alltid med, siden man aldri veit hva en åring kan finne på. Første gangen prøvde hun å gå rundt i boksen mens han holdt et bakbein. dette var et triks hun likte godt etterhvert, da det titt og ofte endte opp med at "floden" som holdt på, slapp. men ikke sambo nei. hun falt til siden, han slapp og når hun fikk ballanse løftet han igjen. dermed måtte hun prøve noe nytt med denne fyren som ikke ga seg!
En kveld han skulle stelle beina hennes inne i boksen, sto jeg hos vallaken. jeg hørte "nei, f.. jeg slipper aldri" og kikka over i naboboksen. Der kom Linnea ut av boksen i en viss fart, med sambo HENGENDE ETTER i halen, ut av døra og ut på gårdsplassen. plutselig kommer de inn igjen i like stor fart, sambo henger fortsatt etter i halen, inn i boksen og fortsetter der de slapp. Linnea hadde rett og slett skjønt at den fyren der kom nok ikke til å slippe uansett hvor langt hun løp, så hun tok en u-sving og gikk hjem! trudde faktisk ikke det var mulig jeg.. trenger jeg å nevne at hun ALDRI prøver seg når sambo renser høver mer??? hehe..

solanju

Norway

Skrevet - 30/12/2006 :  17:31:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Hoppa mi er verdens greieste dame, når hun bare vil. hun er det staeste som fins, og du må alltid argumentere godt for deg, hvis hun har bestemt seg for ting. Samboeren min hadde aldri drevet noe med hest før han traff meg, sånn at når Linnea flyttet inn, var de like ferske begge to. Første vinteren hadde han ikke så veldig mye med henne å gjøre, men så blei jeg gravid, og det blei gradvis han som måtte ta endel av stellet.
En av de tingene en flode(les gravid) sliter med, er å rense høver. Linnea var godt trent på dette, sånn at jeg ikke var særlig redd for å la sambo gjøre det på henne. jeg hadde prentet inn at dersom hun prøver seg, bare ikke gi deg. Jeg var selvsagt også alltid med, siden man aldri veit hva en åring kan finne på. Første gangen prøvde hun å gå rundt i boksen mens han holdt et bakbein. dette var et triks hun likte godt etterhvert, da det titt og ofte endte opp med at "floden" som holdt på, slapp. men ikke sambo nei. hun falt til siden, han slapp og når hun fikk ballanse løftet han igjen. dermed måtte hun prøve noe nytt med denne fyren som ikke ga seg!
En kveld han skulle stelle beina hennes inne i boksen, sto jeg hos vallaken. jeg hørte "nei, f.. jeg slipper aldri" og kikka over i naboboksen. Der kom Linnea ut av boksen i en viss fart, med sambo HENGENDE ETTER i halen, ut av døra og ut på gårdsplassen. plutselig kommer de inn igjen i like stor fart, sambo henger fortsatt etter i halen, inn i boksen og fortsetter der de slapp. Linnea hadde rett og slett skjønt at den fyren der kom nok ikke til å slippe uansett hvor langt hun løp, så hun tok en u-sving og gikk hjem! trudde faktisk ikke det var mulig jeg.. trenger jeg å nevne at hun ALDRI prøver seg når sambo renser høver mer??? hehe..

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 31/12/2006 :  01:39:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
For mange år siden var jeg på den daglige rideturen for min niese med CP, på vår snille gamle hest Pernille (mor til nin nåværende hest). Det var vinter OG det var blåholke på veien - skikkelig "Balle Hovin". Hesten hadde solide broddsko, og hun var av den forsiktige typen, som ikke løftet en hov før hun var sikker på at de tre andre satt solid fast i bakken, så det gikk ikke fort, og det var JEG som var "Bambi på isen".
Men jeg kunne holde meg fast i manken på hesten på flatmark, og i oppoverbakker lot heg hesten trekke meg opp etter halen (ja, det var hun vant til).
Problemet åpenbarte seg da vi skulle NED - en laaang og bratt - men heldigvis rett - bakke. Dette ville aldri gå bra!
Jeg vurderte å ta ungen av hesten og sende henne ned bakken på ryggen - og plukke henne opp i bånn, etter at jeg selv hadde ridd hesten ned - men da ville hun jo bli hysterisk redd, liten og funksjonshemmest som hun var. Ikke kunne jeg skli ned selv og la hest og unge bli stående på toppen heller, for da ville nok Pernille snudd og gått en annen vei - med meg laaangt unna, og uten mulighet til å komme meg opp bakken igjen. Et skikkelig dilemma, altså.

Jeg innså at støvlene mine var PROBLEMET - de måtte altså AV! Så tenkt, så gjort - støvlene ble trukket av, og inni hadde jeg varme, tykke ullsokker, som faktisk festet seg til isen - til en viss grad.

Så med støvlene i en hånd og den andre rundt halsen til gamle Pernille, sa jeg "Gå!" - og hun gikk - meeeget forsiktig - ned bakken - både redd for å gli selv OG for å tråkke på mine sokkekledde føtter som var faretruende nær hennes broddsko for hvert eneste skritt, for selv om sokkene var bedre enn støvlene, så var det ikke fritt for at jeg hadde div. ufrivillig fotarbeide på turen ned bakken.

Men vi kom oss ned - skritt for skritt - og igjen på flatmark kunne jeg ta på støvlene igjen - for det begynte å bli en smule kaldt å gå i bare sokkelesten på blank is med vann på. Resten av turen var bortover og oppover, og jeg kunne se at hesten hadde "et muntert glimt" i øyet som sa: "Jasså - jeg reddet deg nå - he he!"

For å si det sånn: Pernille var en meget klok hest - og heldigvis har datteren arvet det.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.