hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - noen som har tips?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 noen som har tips?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SaamiDelaila

Skrevet - 02/12/2006 :  23:36:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg lurer på kosn jeg for jeg bør gi til hestn jeg skal kjøpe jeg har ho no på for og jeg skal bruke ho som dressur, sprang og turiding og littforsjeli, men hun er ikke den beste kondisen og jeg vil at hun skal være aktiv.. Plizz svar meg.. skal kjøpe henne snart..

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  00:29:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Igjen, kontakt hestekyndige hestefolk som kan hjelpe deg - og har sett hesten!
Ellers burde du skrive mer ang. hva du ser etter i kraftfôr og treningsmengdene til hesten. Blir den ridd hard eller nærmest hobby hest?

Et alternativ mange bruker er FK - Felleskjøpet (kraftfôr) og noe som hetter Komplett - det vil dekke mesteparten for hesten - uansett om jeg personlig ikke foretrekker FK... Bruker Spillers, men det er forsatt mange fôrtyper man kan velge mellom, eggersman, norgesfôr, etc, muligens noe jeg ville ha foretrukket mer enn FK. Hvor mye penger ønsker du å legge i i mnd?

Dersom du er interessert i Spillers gå innpå www.Spillers.no send en mail til Tonje og hun vil dermed sette opp en fôrplan til hesten din - send mail så sier hun hva du må sende inn bl.a fakta om hestens hold og mål.

Lykke til i fôr-jungelen

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  00:37:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Du burde gjerne sette deg skikkelig tilbake og tenke over alt. Og ikke gjøre alt på impuls. Ikke noe kritikk - men antar at dette er din første hest? Skyt meg om jeg tar feil - ikke ment som noe stygt. Vil bare si at, ikke forhast deg med kjøp av hest, ordne alt, det vil merke at det er mye bedre og enklere både for deg og hesten. Vent heller en stund til enn å gjør ting for fort som muligens fort kan bli feil/galt eller vanskelig.

Forhør deg om di forskjellige fôrtypene med produsentene, la dem hjelpe deg å sette opp en fôrplan som passer akkurat hesten din. Det er mye enklere og bedre å ha ting godt klart enn å styre i hytt og pinne i akkurat siste øyeblikk.
Uansett, lykke til med din nye hest

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 03/12/2006 :  00:55:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis du nettopp har kjøpt hest, spør hva den har gått på før, og vurder om det er noe den fortsatt kan gå på. uansett børde nfå en snill overgang til nytt for
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 03/12/2006 :  00:55:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis du nettopp har kjøpt hest, spør hva den har gått på før, og vurder om det er noe den fortsatt kan gå på. uansett børde nfå en snill overgang til nytt for
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 03/12/2006 :  08:06:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv om du ikke skal fore med Spillers er det verdt å besøke hjemmesidene deres. De har gode artikler om foring. Det viktigste er alltid grovforet, - og at hesten får de vitaminene og mineralene den trenger i tillegg. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.