hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mål 2007..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Mål 2007..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 06/01/2007 :  14:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
På hestefronten har jeg som mål for 2007 å:

- fortsette å skynde meg sakte
- få til et to dagers kurs med Alexandra Myhren
- ukesopphold hos Solveig Schacht ( om økonomien tillater det og hun har ledig tid/ plass)
- gjennomføre en godkjent LB
- begynne å ri på time med Jakob Kielland fra våren
- legge opp flere dags - og helgekurs for hestemiljøet rundt stallen
- komme i gang med ( re ) innkjøring av Horton ( vil så veldig gjerne dra på sledetur til neste vinter)

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

mariemilie

» VIP

Skrevet - 08/01/2007 :  19:08:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har som mål å starte LA: FEI og få over 55% på landstevne med min min hest:)
Dessuten skal jeg jobbe litt med dølagampen min (egentlig pappas da, men , kremt.....;)) slik at vi kan starte NM-Døl på Starum, og hvis alt går etter planen, skal jeg starte andre stevner med henne også.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  04:45:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har som mål å starte LA: FEI og få over 55% på landstevne med min min hest:)
Dessuten skal jeg jobbe litt med dølagampen min (egentlig pappas da, men , kremt.....;)) slik at vi kan starte NM-Døl på Starum, og hvis alt går etter planen, skal jeg starte andre stevner med henne også.

Opprinnelig postet av mariemilie

Hvorfor absolutt LA:FEI? Erfaringsmessig er det faktisk ikke så ofte LA:FEI er satt opp på landsstevne. Har du en hest som er spesielt god i økninger? Du har endel økninger i LA:4 også, om ikke riktig så mange som i LA:FEI. Liker LA:4 bedre jeg, men der har du vanskeligere kontradel og dobbelt opp av sjenkelvikninger. Mer utfordrende synes jeg.. Ellers er jo LA:3 og LA:FEI ganske like, bortsett fra at du ikke kan ri med kandar i LA:3. Ellers er LA:3 litt mer jevnt over greit med hensyn på hvordan øvelsene er fordelt. Altså ikke 8 økninger som i LA:FEI, som kanskje er litt vel mange økningsøvelser.

LA:5 synes jeg kanskje har endel likhetstrekk med LA:FEI. Kanskje det blir en slager på landsstevnene? Er vel stortsett en kombinasjon av LA:3 helst, og enten LA:2 eller LA:4 i tillegg, som går igjen på landsstevnene. Iallfall de jeg var på forrige sesong.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 09/01/2007 04:48:19 Gå til toppen av siden

Silver&Karro

» VIP

Skrevet - 11/01/2007 :  16:15:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine mål for 2007? .. hm..
for det første er målet mitt å finne ut hva jeg skal gjøre på hestefronten og når jeg skal kjøpe meg hest. Kanskje det blir i 2007 jeg kjøper den, får se x)
Ellers bare lære mer, lære mer, lære mer og lære mer =D Dressur er livet!
Gå til toppen av siden

Maiken k

» VIP

Skrevet - 12/01/2007 :  21:54:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine mål for 2007 er å stabilisere meg i LB og få godkjent LA værtfall i slutten av sesongen når det gjelder dressur. I sprang er målet mitt 105cm/110cm til høsten og starte KM i både sprang og dressur vil helst gå godkjent i LA dressur før jeg starter 110cm da.. får bare trene masse
-<33Chargo og Maiken<33
Gå til toppen av siden

mariemilie

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  20:00:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Hvorfor absolutt LA:FEI? Erfaringsmessig er det faktisk ikke så ofte LA:FEI er satt opp på landsstevne. Har du en hest som er spesielt god i økninger? Du har endel økninger i LA:4 også, om ikke riktig så mange som i LA:FEI. Liker LA:4 bedre jeg, men der har du vanskeligere kontradel og dobbelt opp av sjenkelvikninger. Mer utfordrende synes jeg.. Ellers er jo LA:3 og LA:FEI ganske like, bortsett fra at du ikke kan ri med kandar i LA:3. Ellers er LA:3 litt mer jevnt over greit med hensyn på hvordan øvelsene er fordelt. Altså ikke 8 økninger som i LA:FEI, som kanskje er litt vel mange økningsøvelser.

LA:5 synes jeg kanskje har endel likhetstrekk med LA:FEI. Kanskje det blir en slager på landsstevnene? Er vel stortsett en kombinasjon av LA:3 helst, og enten LA:2 eller LA:4 i tillegg, som går igjen på landsstevnene. Iallfall de jeg var på forrige sesong.

Opprinnelig postet av spoff

Kanskje fordi jeg syns LA:FEI ser morsomt ut, og fordi det er mer krav om samling i LA:FEI, hvis jeg ikke tar feil. Ikke frekt ment, men er det noe galt å ha LA:FEI som mål i steden for de andre LA klassene? Jeg har nemlig startet resten av de andre LA klasse bortsett fra LA:4 og 5.
Dessuten pleier en av rideklubbene ikke så langt i fra oss å ha en LA:FEI klasse på distriktstevnet sitt (hadde iallefall det i fjor).
Gå til toppen av siden

|| Marthe

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  21:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Å ri 55-60% i LB. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2007 :  22:52:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kanskje fordi jeg syns LA:FEI ser morsomt ut, og fordi det er mer krav om samling i LA:FEI, hvis jeg ikke tar feil. Ikke frekt ment, men er det noe galt å ha LA:FEI som mål i steden for de andre LA klassene? Jeg har nemlig startet resten av de andre LA klasse bortsett fra LA:4 og 5.
Dessuten pleier en av rideklubbene ikke så langt i fra oss å ha en LA:FEI klasse på distriktstevnet sitt (hadde iallefall det i fjor).

Det er samme krav til samling i LA:FEI som i alle de andre LA-klassene. LA:FEI er en helt vanlig LA-klasse, og skiller jeg kun ut ved at det er endel økninger der, også er det lov til å ri på kandar (også lov i LA:4 og LA:5). Er vel 2x mellomtrav, 2x øket trav, 2x mellomgalopp og 2x øket galopp. Altså 8 økninger. I tillegg til øket skritt selvfølgelig. I LA:4 har du 2x mellomtrav, 1x øket trav, 1x mellomgalopp og 1x øket galopp, i tillegg til øket skritt. Det er altså litt flere økninger i LA:FEI. Men i LA:4 (som jeg anser som det vanskeligste og teknisksett mest utfordrende) har du 4x sjenkelvikninger og galoppserpentiner på 5 buer. Hva folk anser som vanskeligst kommer ann på hesten. Økninger er absolutt ikke enkelt. Men LA:FEI synes jeg egentlig likner mest på LA:3, men med litt flere økninger.

Altså.. Du skal få lov til å ha som mål å ri LA:FEI til ønsket prosent, men LA:FEI er en helt vanlig LA-klasse, og jeg ville heller satt som krav å ri en klasse i LA, samme hvilket program det er. Det er stortsett de samme tingene som testes uannsett.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2007 :  20:40:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Mine mål i 2007:

Starte LB i begynnelsen av sesongen, etterhvert MB.

Perfeksjonere skjenkelivikningene og versadene..
Få hesten løsere i munn.
Mer balansert kontra
Like gode galopptraverer på begge sider.
Øve litt mer på å piaffe
Forbedre økningene.

OG få solgt ham og kjøpt ny hest innen året er omme;)

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 12/02/2007 :  23:27:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Det er samme krav til samling i LA:FEI som i alle de andre LA-klassene. LA:FEI er en helt vanlig LA-klasse, og skiller jeg kun ut ved at det er endel økninger der, også er det lov til å ri på kandar (også lov i LA:4 og LA:5). Er vel 2x mellomtrav, 2x øket trav, 2x mellomgalopp og 2x øket galopp. Altså 8 økninger. I tillegg til øket skritt selvfølgelig. I LA:4 har du 2x mellomtrav, 1x øket trav, 1x mellomgalopp og 1x øket galopp, i tillegg til øket skritt. Det er altså litt flere økninger i LA:FEI. Men i LA:4 (som jeg anser som det vanskeligste og teknisksett mest utfordrende) har du 4x sjenkelvikninger og galoppserpentiner på 5 buer. Hva folk anser som vanskeligst kommer ann på hesten. Økninger er absolutt ikke enkelt. Men LA:FEI synes jeg egentlig likner mest på LA:3, men med litt flere økninger.

Altså.. Du skal få lov til å ha som mål å ri LA:FEI til ønsket prosent, men LA:FEI er en helt vanlig LA-klasse, og jeg ville heller satt som krav å ri en klasse i LA, samme hvilket program det er. Det er stortsett de samme tingene som testes uannsett.

Opprinnelig postet av spoff

Jeg er ganske enig i hva som er skrevet over.
Har du en (ung) hest som er god å øke er LA-FEI et supert program! (Og er man i tvil om hva som er neste øvelse, er sjansen stor for at det er en økning skrått igjennom...)
Har du derimot en øvelses-sterk hest, forsøk å unngå LA-FEI og overlat dette programmet til gangartshestene.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  10:49:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Har du en (ung) hest som er god å øke er LA-FEI et supert program! (Og er man i tvil om hva som er neste øvelse, er sjansen stor for at det er en økning skrått igjennom...)
Har du derimot en øvelses-sterk hest, forsøk å unngå LA-FEI og overlat dette programmet til gangartshestene.

Opprinnelig postet av Caeles

Torunn nevnte på dressurkonferansen for et par helger siden at det i dag gjøres endringer av LA:FEI. Det kuttes ned på antall økninger, bakdelsvendingene legges på mer hendige steder, og totaltiden blir kortere. Det har også kommet et nytt program, LA:5, som minner mye om LA:FEI, men slik jeg skjønte det var det endringer på vei også i LA:FEI.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Osiris_Mayestix

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2007 :  21:03:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOsiris_Mayestix  Svar med kopi av melding
Har fler mål jeg hehe...

Med ponnien vil jeg Kvalifisere meg til Nordisk feltritt..håper jeg rekker det

Og med hesten skal jeg opp i 1-meter felt og MB dressur, da jeg allerede har "nådd" målet med å ri LA... Har ridd LA 2 ganger nå, så hadde vært gøy å kommet seg opp i MB i løpet av sommeren!

~Feltritt tre ganger så gøy~ Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2007 :  19:34:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Målet mitt i dressur er å komme meg opp til LA med Foxy til sommeren/høsten (:
Siden nå har vi ridd LB og fått godkjent maaange ganger :)
Må bare pusse litt på øvelsene

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

felix-martha

» VIP

Skrevet - 07/03/2007 :  13:45:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Målet i 2007 for Felix og meg er å starte stall-k sin 4 års cup, og forhåpentligvis komme til finalen Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.