hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - grei pris?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 grei pris?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Guro
» VIP

Skrevet - 13/12/2003 :  23:33:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Da var det vel nesten bare å ønske lykke til da
(Siden hun står i Trondheim, kan jeg få spørre om hvor!?!?)

Og som elx sier; i tur sammenheng er skritteteppe det samme som ridedekken.
Tror skritteteppe kommer av at man gjerne plukker av tepper når man er ferdig med å varme opp når man rir i ridehus etc

Og du, det er jo ikke akkurat _så_ mye jobb med en "dekkenhest" da
Ellers er det veldig bra at du får ha henne på prøve, med tanke på at hun drar litt av gårde og eier alt har sagt at hun er sliten og lei fordi hun ble hoppet dagen før..men nå skal ikke jeg svartmale

nok en gang, lykke til

Guro
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 14/12/2003 :  03:15:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Kristy..Det var nå engang DU som lurte på om denne prisen var grei,og da har du fått min mening..(rund galopp eller ikke...)

Høres jo ut som om du allerede har bestemt deg,men lykke til uansett hva valget faller på!
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 14/12/2003 :  03:43:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville nå vært mistenksom til denne forklaringen på hvorfor hun stoppet på 1 meter. Hvis en hest skal hoppe en meter til vanlig, og plutselig stopper "akkurat den ene dagen" jeg er og ser på den, så hadde jeg ikke tatt det for god fisk.

Men hvis du liker hesten, og har anledning til å prøve den, så kan du jo alltids gjøre det. Men du kan vel kanskje få prøveri den et par ganger til først? Det burde jo være mulig.

Og en ting til: Husk å prute! Det er nok ikke så lett å få solgt en slik hest, så det er veldig mulig at de er villige til å gå ned i pris.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2003 :  20:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
chess: ok, den der fortjente jeg. blir bare litt småirritert noen ganger.....

Kopi av melding:
Og du, det er jo ikke akkurat _så_ mye jobb med en "dekkenhest" da

det er det når du må lære en gammel bonde å legge på dekken.... har prøvd flere ganger, men det synker ikke inn at kryssgjortene skal krysses... nei, jeg må nok gi han et lite kurs i det der...

Kopi av melding:
Siden hun står i Trondheim, kan jeg få spørre om hvor!?!?

hun står i Klæbu, på stall Bruråk.

ang skritteteppe/ridedekken: jeg måtte bare spørre, har aldri hatt en dekkenhest før. var kanskje litt teit spørsmål, når jeg tenker meg om

det med hoppingen ble jeg litt usikker på, den hesten "elsker jo å hoppe"... da stopper den vanligvis ikke så mye som den gjorde (har en hest på stallen som hopper selv om han nesten tar sats under hinderet. det er en hest som liker å hoppe). men, jeg får nå se litt på det. hun var også litt hard (gikk på pelham), og det er jo heller ikke å bra tegn.

nei, usj, jeg vet ikke jeg. må prate med noen som kjenner meg og er litt mer nøytral i denne saken før jeg bestemmer meg. har jo uken å tenke på da...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  14:09:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Veldig bra at du har litt "kalde føtter" nå...
Jeg var i utgangspunktet positiv, men reagerer - akkurat som du og flere andre i debatten - på stoppingen og at hun går på et såpass sterkt bitt.
Så lenge du har prøvetiden ender du ikke opp med "katta i sekken", men det er ikke hyggelig, hverken for deg, hesten eller eierne, om du blir nødt til å sende den tilbake.
Håper du får nyttige innspill fra de som kjenner deg bedre, og så får du ha lykke til uansett.
Husk at det er MANGE fantastiske hester der ute, så hvis denne ikke stemmer kommer det nok en ny mulighet snart
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 15/12/2003 :  14:40:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Sterke bitt er jo aldri noe veldig gøy utgangspunkt.
Som det har vært tatt opp i mange,mange debatter her tidligere så er det noen hester som rett og slett "går bedre" på andre ting enn trinse, men med ex-travere er det sjelden et tegn på "snill i munnen hest" (dessverre).

Og som jeg nevnte her i et tidligere innlegg: iom at grunnen til at du ga opp Florence (det var det den heter ikke sant) er at hun var overivrig på tur, og at hun var sterk så er det jo en ting å ta med i beregningen.

Men det jeg egentlig skulle fram til denne gangen da var : Kan du ikke ta med deg noen og prøve en gang til i Bruråk, så slipper du å prøve engang om hun da også ikke hopper, og om du fortsatt syns hun er litt sterk!! Det vil jo være til det beste for både deg og eier!!

Guro
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  15:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er jo en mulighet

Florence var umulig å stoppe noen ganger, måtte rykke og sage i munnen på henne Tequila var ikke så har at det ikke gikk an å stoppe henne, hun var faktisk ganske lett å gjøre overganger på, men hun hadde litt av det samme problemet med at hun drar og vil sette opp farten

nei, jeg vingler skikkelig, vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre.... akkurat nå heller jeg mot å ikke ta henne, men om noen timer så har jeg sikkert skiftet mening igjen. det er vel ikke noe godt tegn, er det det da

en ting er iallefall sikkert: hvis jeg kjøper henne skal jeg jobbe med å få henne på et mildere bitt, eller bruke kun det øverste hunnel på pelhamen. de red henne med delta, jeg skal prøve å ri litt med to tøyler, og kanskje kjøpe gummipelham. mange muligheter der vettu

men, for all del: si ifra hvis dere kommer over noen som skal selge en hest til noenlunde bra pris i trøndelag!!

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  17:16:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hmm... jeg har vært innmari heldig med hestene mine. Men da har jeg også hatt en 100% positiv magefølelse som har vært helt umulig å ignorere. Hvis du virkelig er så i tvil ville jeg enten gjort som Guro foreslår - dratt tilbake for å prøve igjen - eller sett meg om etter en annen hest.
Ingen hest er perfekte, men når det er et "kjærlighetsekteskap" framfor et "fornufts- eller tvangsekteskap" er man rett og slett mer motivert for å takle de utfordringene (en pen måte å si problemer på) som kommer ;)
Du skal endelig oppfylle drømmen om egen hest, og ingen av oss kan fortelle deg hvilken hest som er riktig for deg, men hvis du i det hele tatt nøler så bør du kanskje bruke litt mer tid?!?!?
:)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 15/12/2003 :  17:27:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Enig med Elx, det finnes drøssevis av hester rundtomkring..om du er så usikker så ikke gjør noe overilt..
Nå skal jeg ikke være ekkel her: men husk at du red henne på bane, eier _har_ sagt at hun var sliten...og du syns fortsatt hun dro en del og var sterk!!

Ofte bruker jo slike problemer å løse seg når man blir vant med hverandre..men om du virkelig hadde falt for hesten hadde jeg også hatt større tro på at du ville overkomme problemene (jf det elx skriver). Har vært der: har man først funnet sin "øyesten" så klarer man av det meste etterpå . Men fort når man er usikker så blir man bare lei og syns hest blir en møkkahobby, og det vil man jo helst unngå!!

Men ta med deg noen du virkelig stoler på, gjerne noen du vet rir bedre enn deg, så prøver dere begge to, så får du en førstehåndsmening om hvordan vedkommende oppfatter henne, og hvordan hun tror dere vil gå sammen, og kanskje du også får prøve henne ut på en tur

Guro
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  17:37:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann! hun hørets jo kjemeflott ut :)

Men til navnet hvis hun er norsk kaldblodstraver så heter hun neppe Tequila registert for på travsportsidene står d dette:
"Det som er spesielt hos travere er at ingen hest kan hete det samme; dette av hensyn til spillerne. DNT har også bestemt at alle kaldblodshester skal kun inneha norske navn, fordi det er en norsk hesterase. Det finnes også begrensninger når det gjelder lengden på navn; dette kommer av datatekniske årsaker. "

Så hun heter kanskje noe annet? Lykke til ialfall =)

-sPikE-

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  17:54:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spike: jeg er fullt klar over det, og stusset litt over navnet også. men det kan jo hende hun er engels eller amreikansk, trav er jo ganske stor sport der ogsp (i USA iallefall).

jeg tror ikke jeg tar henne, har tenkt mye på det og det blir uansett ikke helt rett. om sommeren så har jeg alltid hesten på beite døgnet rundt, og hun er nødt til å stå alene på beite. d sier det seg selv at det blir litt stusselig når hun er nøst til å stå alene. og så ble jeg litt satt ut av at hun stoppet såpass mye når hun angivelig elsket sprang...

må nok ringe i morgen å si fra...

Guro: du bor i Trondheim, ikke sant? du vet vel ikke om noen hest til salgs, gjør du vel? må bare spørre

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 15/12/2003 :  18:11:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg bor i Trondheim ja..skal si ifra når jeg kommer over noe
Nå vet jo ikke jeg prisklassen du ønsker hest i da..men det finnes jo folk rundt om i omegn her som selger hester (de tar inn hester for salg..) akkurat nå husker jeg jo ikke hva han karen heter (som svært mange jeg kjenner har kjøpt hest av, med vekslende hell..)

Men det er jo bare å følge med...du kommer sikkert over drømmehesten en dag , lett å si for meg siden jeg ikke er på jakt selv: men jeg tror det er lurt å ta seg tid til å vente på at man finner noe som man syns det stemmer med..det har man alltid tid til å vente på

Guro
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  18:25:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Kristy - du får holde oss oppdatert nå da!
Spent på hva slags hest det blir. Og selvom jeg bor helt på andre kanten av landet skal jeg følge med, og gi beskjed hvis jeg hører om noen fine hester som skal nordover!
Hvis jeg har forstått deg rett så er du helst på jakt etter en kaldblods? "Lett" nivå sprang og dressur, snill og grei på tur, vant med utegang etc for max 30.000?!?!?
Lykke til!
:)
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2003 :  00:16:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Trav med kaldblods er veldig "nordisk", så hun er neppe importert. Men det kan jo være at de bare bruker et navn de liker bedre enn "orginalen" eller at det rett og slett er en annen skrivemåte - event. en forkortelse for noe annet....

Det med magefølelsen ja... har kjøpt hest to ganger, og har bestemt meg på telefon begge gangene også. Har ikke angret... ved første møte syntes jeg begge var så som så, men hadde man bestemt seg så...

Elx... Bærum ikke sant? Første hesten min hadde tilhold på diverse steder i Oslo/ Bærum (vet han startet for Bærum i hvertfall) rundt 1985-88. Var du i Bærum da??? Jeg vet også at den stod på Oslo Ridehus en periode.

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2003 :  00:26:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Vixi: MÅ bare opplyse om at Eldingavkom har liten verdi, for det er så himla mange av dem;)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.