hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fôrdunker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Fôrdunker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Musical Missile

Skrevet - 17/11/2006 :  13:41:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva bruker dere å ha fôret deres i? På stallen der jeg skal stå i vinter har vi oppdaget noen rotter og mus, gift er lagt ut, men jeg er redd for åat de skal "ta" fôret til hesten. Hva bruker dere? Hvor har dere fått tak i fôrdunkene deres?
Meget interessert hvis noen har tips til stooore dunker, type som tar en sekk eller to minst....

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  14:43:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Jeg hadde mitt for i en hjemmespikra kasse, ikke tett, kun pga folk i stallen stjal for (alle har hvert sitt). Måtte derfor ha det nedlåst:/ Hadde en del dekken o.l også i denne kassen da den var ganske stor. En dag ryddet jeg oppi den og fikk meg en ubehagelig overaskelse. Forsekkene var bitt hull i, flere dekken var bitt i stykker og det var muse/rotte-lort overalt

Etter det plasserte jeg alt foret i en helt tett fryseboks med lås på... Sånn! Verken to eller forbente kan ta det da;) Tror musene/rottene ble litt lei seg, hadde jo det paradiset de med masse mat og godt stoff å bygge bol av:p

Så mitt forslag er altså en fryseboks:)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 17/11/2006 :  14:51:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan kjøpe 60-liters dunker på Felleskjøpet, de funker veldig bra! Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  15:07:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Selv har jeg ei stor plast tønne hvor jeg tømmer en sekk ned i, tror den tar 80 liter.. Så har jeg et "fat", altså sann olje tønne i metall som jeg setter de to andre sekkene mine nedi (tror den er 200 liter?)
Var også plaget med rotter i stallen, men etter at alle begynte å ha foret i tønner har de forsvunnet Den fra fk er også bra, de fleste i stallen vår har sann, men man får jo ikke så mye nedi den..

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Lillian82

» VIP

Skrevet - 17/11/2006 :  15:13:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Søppeldunker funker også greit Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  19:47:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Søppeldunk, FK, eller så får man kjøpt sånne små gjennomsiktige - sikkert på IKEA eller noe... Selv så bruker jeg hunde fôr dunker fra Dyreklinikken - veldig fornøyd med dem og fine er dem også Disse kan man forestten få gratis dersom man kjøper stor sekk fôr, finnes kun på dyreklinikken, da veterinærene kun selger dette.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  20:28:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
jeg har føret i en sånn Champion for bøtte fra fk;) funker kjempe bra! rommer 1 sekk;)
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  22:04:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Har alt kraftfor i melkespann vi.
Også har vi to katter i stallen også da.
Har ikke sett en eneste mus eller rotte i stallen siden i fjor en gang
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  22:12:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
^^Vi har omkring 20 katter i stallen, men alikevel kryr det av gnagere:/ Men skal sant sies at de kattene er inavla raringer som gjør de merkeligste ting, og tar så vidt jeg vet ikke musene/rottene... Tar bare store måker!

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 18/11/2006 :  12:28:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker for tips! Tror jeg går for en fryseboks, jeg jobber like ved fyllinga så kan sikkert få ta i noen brukte der. Foreløpig har jeg fôret i en tett trekasse, så krysser fingrene for at ikke gnagerene kommer seg oppi der. Jeg er jo hysterisk når det gjelder slike ting....brukte 10 min på å flytte en sekk her om dagen da jeg oppdaga at det var biti hull i den....kunne jo muligens være en mus eller noe oppi....men jeg overlevde og fikk flytta den til slutt! Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2006 :  17:01:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Jeg bruker også FK (Champion) sin fôrbøtte som rommer en sekk. Kjempefornøyd med den :)
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  09:59:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er prisen for en sånn fryseboks eller fortønne? Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 22/11/2006 :  13:51:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror man nesten må se på finn.no og slike steder etter slike ting, eller som jeg gjorde dro bortom fyllinga påvei hjem og så om noen hadde satt fra seg noe jeg kunne bruke. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  14:08:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Fryseboksen jeg bruker stod på loftet i stallen, og "ingen eide den":)

Men på Fretex feks kan det jo hende de har billige frysebokser...

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Linn/Celine

» VIP

Skrevet - 22/11/2006 :  20:46:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ringte til et firma som selger hvitevarer (for de tar også inn igjen ødelagte varer..) og der fikk jeg en ødelagt fryser helt gratis. De kjørte den til og med hjem til meg
Fryseren er helt tett og det er stor plass nedi den. Jeg ar to fôrsekker, bøtte m vitaminer og saltet nedi der.

Så mitt tips er å ringe din nærmeste hvitevareforhandler

Mvh Linn
Gå til toppen av siden

MJ123

Skrevet - 24/11/2006 :  11:50:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg oppbevarer tørre, rene dekken i en frysboks for å unngå musene. ellers så har jeg kjøpt ifjor svarte digre plasttønner med lokk, i en alt- mulig butikk på nesodden, utenfor oslo som heter moghal trading. underkant av 300,- pr. stk. og tar 1-2 sekker for (hvis jeg rister godt på tønna undrveis.) Mulig det finnes flere av de butikkene rundt omkring Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.