hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vannkar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Vannkar
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 22/11/2006 :  13:01:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har fått vannkar i boksen sin, men har en 20-liters bøtte i tillegg. Men hun bruker det ikke, og det er for lite for henne å kun drikke 20 liter (bøtten). Jeg har prøvd å få henne til å drikke av det med gulrøtter, men det går ikke, selvom hun elsker gulrøtter! Det går eller ikke hvis jeg legger de oppi vannkaret..
Hun hgar brukt vannkar før, og det har gått fint, men ike nå..

Er det noen som har tips for hvordan jeg kan få henne til å drikke av vannkaret?

liwedell

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  13:45:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hun kan drikke fra vannkar ville jeg tatt bort bøtta noen dager. Blir hun tørst så drikker hun. Men hvordan vet du at hun ikke bruker vannkaret? Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  09:04:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hesten velger selvsagt bøtta(det er den mest naturlige måten å drikke på)så om du vil at hun skal drikke av vannkaret er det best å ta bøtta ut,ja.

Er det islandshest du har?Isåfall drikker den sannerlige mye om natten(forutsatt at du har den ute hele dagen med tilgang på vann selvsagt)

Hesten min hadde en 20 liters og en 10 liters bøtte inne på natterstid om sommeren, men han drakk aldri opp allt(han drikker mye ute)
På vinteren er jo ikke behoved på vann like stort..

De bruker vannkar på stallen han står nå, men egentlig fortrekker jeg bruk av bøtte for å kunne sjekke hvor mye hesten drikker itilfelle sykdom osv(de får i seg mer vann av bøttene også)

liwedell:Man ser jo fort om det kommer støv fra flis eller annet på ubrukte vannkar.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 23/11/2006 :  16:02:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, det er ikke islandshest jeg har, men sportsponni. Hun står på en konkurransestall der de kun står ute 5 timer pr dag, om formiddagen, og der er det ikke vann, så hun bør jo drikke en del ute. (de har vann ute om sommeren, men dessverre ikke nå..) Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  21:10:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Uffda,det var ikke mye utegang..
Men da er det jo forståelig at hun trenger mer vann iallefall;)
Om hun ikke rører vannkaret hvis du tar ut bøtta hennes, så er det kansje best om du henger opp en 10 liters bøtte itillegg?Den kan jo henges i et leietau i sprinklene bakerst i boksen eventuellt:)
Da får du jo lett sett hvor mye hun trenger å drikke pr.døgn også.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 23/11/2006 :  22:06:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, kan prøve det;)
Så får jeg se. Jeg kan jo prøve å ta ut bøtta en kveld, og da blir hun nødt til å drikke i løpet av natta, for hun er klar over at vannkaret er der, men bruker det ikke...
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  23:27:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Denne ¨metoden¨ er god å bruke - menn pass på at hesten ikke blir helt dehydrert - iom at hesten ikke drikker inne + ute timene. Prøv å ta deg med hesten bort til vannkaret når den er tørst, trykk litt og la hesten drikke det lille der, trykk igjen, igrunn burde hesten fatte det veldig fort. Også kan du smøre på litt melasse - slikker og plutselig tar hun gjerne litt til og - popp - vann
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2006 :  00:52:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Min hest er omvendt. Drikker først fra karet (som er veldig stritt, så hun tar kun det jeg har fyllt opp) deretter fra bøtten om hun vil ha mer. Som sagt er karet stritt og tungt å fylle opp, derfor gir hun opp etter en stund. Gidder liksom ikke vente på at det skal bli fyllt opp. Derfor har jeg bøtte i tillegg så det skal være enkelt for henne å drikke så mye hun vil;) Alikevel tømmer hun karet først:p Jaja, er jo ikke noe problem det da, bare litt merkelig
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.