hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selskap i stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Selskap i stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Musical Missile

Skrevet - 04/11/2006 :  13:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
I vinter skal jeg flytte fullblodssen min hjem, dvs han skal hjem på ferie fra løpsstallen han står på nå. Han kommer til å stå mye mer ute enn der han er nå, og dette ser jeg og hesten veldig frem til!

Problemet er at stallen er delt opp i to "rom" med hel vegg i mellom to av boksene. Det er to bokser i hvert rom. Der min skal stå må han dessverre stå alene. Og jeg bekymrer meg fælt om han kommer til å føle seg ensom de timene han må stå inne. Han kan høre de andre hestene men ikke se de. Å lage et vindu i veggen går ikke, for da må hele veggen tas ned og ordnes igjen.

Hva gjør jeg? Har lekt litt med tanken på å kjøpe en kanin som han kan ha som selskap. Kaninen hadde da fått et eget bur på utsiden av boksen hans, og mulighet til å hoppe inne i boksen til Raketten om den ønsker dette. Hva synes dere andre? Kanin, eller ikke kanin? Det bor allerede en annen kanin i stallen, så om jeg kjøper en kanin til Raketten kommer ikke denne til å være ensom når hesten er ute... trenger råd og tips! Andre råd mottaas også med stor takk!

Lopke

Norway

Skrevet - 04/11/2006 :  18:10:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
De fleste hester på boks står også adskilt med tremmer. Så jeg tror tryggheten er at de kan høre og lukte hverandre.. Er det en dør som kan stå åpen så han hører de andre??

En kanin er nok ikke noe selskap for en hest.
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 04/11/2006 :  19:13:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Radio kanskje?? Det har vi til kattene våre når vi ikke er hjemme :P
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Venia.

» VIP

Skrevet - 05/11/2006 :  14:22:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil ikke anbefale at du skaffer en kanin med den hensikt å holde hesten din med selskap. Selv om den har sitt eget bur på utsiden, er det likevel stor fare for at den blir tråkket på når hesten går rundt i boksen. Dette har jeg sett skje alt for mange ganger, og jeg synes det er på grensen til dyreplageri for kaninen.

Kanskje du heller kunne låne en selskapsponni? En veldig liten en som ikke spiser så mye men likevel er en hest og dermed et bedre selskap for fullblodsen din.
Gå til toppen av siden

Yrvinter

» VIP

Skrevet - 05/11/2006 :  14:41:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg får kommentere det med kaninen jeg da... Vi fikk en kannin for en stund siden, men vi måtte gi den tilbake for søstra mi var alergisk. Nå står kaninen sammen med en stor dølahest. Kaninen har et bur inne i boksen og kaninen går rundt i boksen sammen med hesten. Når de får mat spiser ikke hesten før kaninen har gått inn i buret sitt(samme gjelder når det er natta) De to er blitt bestevenner :) Så kaniner og hester kan gå utrolig godt sammen

PS: det er en dvergkanin hehe
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 05/11/2006 :  18:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er en dør jeg kan sette opp slik at han kan høre de to andre hestene. i grunnen er de jo bare noen cm unna gjennom veggen, bortsett fra at han ikke ser de. Tror jeg dropper kanin ja, av samme grunn som ei over her har beskrevet...

Jeg skal ordne med døren hans slik at han kan titte ut hele tiden, så har han iallefall noe å holde øye med de timene han skal være inne.
Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 06/11/2006 :  12:22:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville aldri risikert mine kaniners liv ved å la de gå sammen med hestene.
Venner eller ikke, uhell kan jo skje.
Kan ikke se at mine hester er videre interessert i kaninene heller, så jeg har liten tro på de som selskap egentlig.
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  18:45:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er han ikke ute om dagen da? Slik at han ser (har kontakt med) de andre hestene.. I så fall, hvorfor må han se de om natta og??
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 08/11/2006 :  18:00:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig er han ute om dagen, skal stå sammen med de to andre hestene på stallen. Grunnen til at jeg lurte på om jeg måtte ordne noe selskap er fordi nå står han på stall sammen med 14 andre hester og har muligheter til å se disse hele tiden, gjennom sprinkler når han er inne på boks. Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2006 :  20:09:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Det går sikkert helt fint for han en vinterferie! Bare han får leke med kompiser på dagen og høre dem om natta så får han det sikkert supert :)

Hvis det skulle bli helt krise og han slår seg skikkelig vrang så kunne du kansje byttelånt boks med en av de andre i stallen bare for den/de ukene?Forutsetter selvsagt at den eventuelle hesten du bytter med trives separert fra de andre ;)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 10/11/2006 :  17:19:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå er det snakk om en laang ferie på 3-4 mnd...så byttelåne boks så lenge går nok ikke. Satser på at det går fint jeg, så lenge han hører de andre, og det gjør han jo! Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2006 :  18:43:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Oi,deilig med så lang ferie da =)
Det går sikkert fint!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 10/11/2006 :  23:41:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok det går bra, så lenge han har kamerater på dagen.. Uansett, jeg vet om en hest som har stått aleine på stallen sin i flere mnd, som eneste hest på stallen, står alene dag og natt. Den overlever jo, selvom jeg ikke tror den er særlig lykkelig da....

Men det finnes mye rare hestfolk her i verden....

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/11/2006 :  03:39:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vææl - kan komme med en liten kommentar her også:
"Stallkaniner" var topp mote på 80-tallet, og i stallen vår var det en periode mange sådanne. Men etter et par "uhell" med hester som ikke likte å ha "kraslende smådyr" rundt beina, ble det fort slutt på kaninholdet. Da var det bedre med stallkatter, som hadde en sjans til å komme seg unna....

Selv om hester ikke står heeelt inntil hverandre, så vil lukten og lydene av hverandre være mer enn nok til at de føler at de er "sammen", så i en stall med flere rom, så vil hestene likevel ha mer enn god nok "kontakt", og det er mer enn bra nok.

Man behøver derfor ikke slå ned vegger for at hestene skal ha det bra sammen.

Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  21:12:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Hei, stallen min hjemme har jeg to rom hvor det er 3 bokser i det ene rommet og 1 boks og 1 spilt i den andre rommet. Til meg er det ofte at en hest kanskje må stå i det ene rommet alene, de kan høre og lukte hverandre, det har godt veldig bra te og med til de som er skikkelig selskap syk. Mine har kunn hvert litt stresset akkurat de første timene og så har de roet seg ned og alt har bare vært bra for dem. Så regner med at det gå brs for deg også Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.