hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva synes dere om araber hester??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hva synes dere om araber hester??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

twevens

» VIP

Skrevet - 07/12/2003 :  00:14:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har to arabere selv. en hoppe og en vallak. veldig flotte elegante hester. vil vite hva dere synes om gemytt f.eks eller hva som helst.erfaringer med araber?

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  01:00:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes araberne er kjempeflotte hester! har hørt at noen har et litt nervøst gemytt, men at det er blitt bedre nå? er ikke sikker. kjenner 2 arabere og det er kjempeflotte hester =)

-sPikE-

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 08/12/2003 :  22:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei...
Araber er hesterasen som egentlig står nærmets hjertet mitt, selv om jeg aldri har hatt en araber som yndlingshest...

Arabere har på en måte alt: Klokheten, hurtigheten, osv...

Så, jeg liker araber hester VELDIG godt!

Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2003 :  20:40:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
kjempe fine hester............. :)

tihi Gå til toppen av siden

SunnivaB

» VIP

Skrevet - 13/12/2003 :  15:02:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes araberhesten er en showhest. De er sikkert gode å ri på, men det ser ikke så harmonisk ut når man rir på de som på andre hester. Synes jeg da. De er liksom så spinkle... Men uten rytter ser de helt fantastiske ut! Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  17:22:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Syns arabere er en kjempe flott elegant hest. Vet ikke så mye om dem. Tror gemyttet dens er litt nervøst jeg..
=D Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  23:32:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Synes araberen er flott, jeg. Men det er med denne rasen som med alle andre; alle er forskjellige. Noen er nervøse, noen er rolige osv. Det er flere "typer" arabere; noen er mer "show-pregede" og andre er mer kraftige. Selv liker jeg den kraftige typen best, synes de veldig spinkle ser ut til å knekke når som helst... Vi har en litt kraftig araberhoppe, Khanela. Se bilde av henne på vip'en min! Hun blir brukt til alt; turridning, sprang, dressur og kjøring. Hun er ganske "tittete" til tider, men løper aldri ut. Hun er fryktelig sær, men med de som kjenner henne, er hun en skikkelig godjente. Eieren hennes har hatt to andre arabere før, og alle er forskjellige.

Det inntrykket mange har fått (også jeg) er at araberen er veldig klok, lærevillig og gir alt for eieren. Jeg er sikker på at Khanela kunne sprunget helt til hun stupte av utmattelse viss jeg ba henne om det.

Araberen er altså en flott hest!
Gå til toppen av siden

maythE

Skrevet - 15/12/2003 :  02:30:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
araberene er ganske søte de:)
man har lissom hørt hele tia at de er så veldig hete og sånn... det er jo forskjell fra hest til hest da! hadde en araber på helfòr i fjor vinter. han
var helt rolig, kjempesnill!! litt liten da..hehe..og litt fjåsete..:P når det gjelder stega, så synes jeg skrittet og travet var veldig gode gangarter..
galoppen hans var ikke så god, men det var fordi da jeg overtok ham, hadde han dårlig med muskler, og dermed også dårlig balanse, så den var litt klumpete.. men etterhvert fikk jeg trena han opp, så da ble han bedre ja:)

har sett mange flotte arabere, og mange som er overflotte..:P
Gå til toppen av siden

Female

» VIP

Skrevet - 21/12/2003 :  22:23:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker arabere kjempe godt.. Selv har jeg en anglo-araber, men de er jo ganske forskjellige fra fullblods-araberen da.. Men faktisk så skal tempremanget være ganske bra på arabere.. Faktisk i Amerika, så er araber den eneste hesterasen som barn har lov til å "mønstre" stille ut.. De skal også være veldig lærevillige og utholdene..
Selv synes jeg at de er ganske kompakte til å være fullblods..
Ved tanke på at nesten halvparten av de hesterasene som vi kjenner best til i dag, har araber som innflytelse, så må det være en bra rase!
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 21/12/2003 :  23:57:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Nydelige hester,om du finner en som er "vettu" i hodet,eller om ikke annet, KAN bli det. Fine allround hester,som tross sitt edle utseende,faktisk tåler en del.Hadde jeg ikke skulle KUN satset på Reining,hadde jeg nok kjøpt en Araber,istedet for Quarter-hoppa mi..
(Satt faktisk å leste noen annonser på Arabere før jeg bestemte meg...he,he.)
Gå til toppen av siden

imno
» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2003 :  20:20:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes at araberene er kjempeflotte, med eller uten rytter.
har litt kjennskap til arabere. De er kjempe flotte og ri på , men noen av de er litt nervøse. Det er mange som ikke er nervøse i det hele tatt, så vi må ikke tro at alle er av den samme ulla. Hun jeg kjenner som har arabere, har ridd den ene hesten inn selv. Den var blitt mishandlet, og veldig nervøs. Nå har den fått tillit til mennesker, Går MB dressur og hopper 1,30 m i sprang klassene. Hun som red henne inn, sa at hun var veldig lærevillig, som de fleste arabere er. De eneste arabere jeg ikke liker fullt så godt, det er hingster. Det er mange av disse som er enormt fyrige og umedgjørelige.

god jul

~ida marie~ Gå til toppen av siden

hestegård

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2004 :  03:23:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en anglo-araber selv. Verdens stødigste hest, hun er ikke nervøs i det hele tatt. Vi har også kaldbl. og varmbl.på stallen. Vi holder på å ri henne inn, og hun er veldig lærevillig. Veldig morsomt. SUPER HEST!!! Gå til toppen av siden

jawenko

Skrevet - 08/02/2004 :  12:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv en araber som jeg har eid i 4 år. En så snill og vakker skapning har jeg aldri før hvert borti.
Han er ikke store karen, men for noen steg han viser da jeg rir, før han ble dårlig, så spratt han over hindre som var godt over 120 cm og gikk fint LA dressur, så tur er han en fjellgeit, setter aldri en hov feil å¨ulent terreng.
Men som araberene har ett rykte på seg om å være litt nervøse og hissige... hesten min er nok en av de! Han gikk endel galoppløp før, og er ganske hissig av seg, men nervøs? nei! han er ikke redd for noen ting. en så alsidig rase skal man lete lenge etter! jeg har egentlig aldri hatt en så stor interesse over araber før jeg kjøpte Jawenko, men nåp har jeg sett hva en araber har å gi! og det er kun positivt!!
Gå til toppen av siden

~Christine~

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2004 :  15:45:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside~Christine~  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse~Christine~  Svar med kopi av melding
Rir en egyptisk fullblods araber 1-2 ganger i uka og hun er helt suuuper! Bittelitt skvetten, men hvem er vel ikke det??? Står på en stall med 4 andre arabere, jeg har ridd 2 av de...! Kjempeflotte stødige, behagelige og morsomme dyr!
Klem Chrsitine
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/02/2004 :  14:48:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Synes at araber hestene er knallfine!! Lette, grasiøse og fyrige! Slik skal det vere!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Maximillian

Skrevet - 13/03/2004 :  23:13:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
heija folkenz!!!!
øh, araberen har væll bestandi logge nærmest hjærte mitt
og æ har ridd ei fra lakselv.. den va kjæmpenydeli å ri! va litt stræssa mot utgangen, men ellers helt super! men ho va vældi kilen.. æ e ikke så gla i kilne hæsta, fordi dæm liker ikke å bli børsta å når man saler på blir dæm sur for at d kiler
så en dag, så har æ nok en araber sjøl!! men d e mange andre rasa æ liker kjæmpegodt

mvh lille mæ...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.