hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alt om tungdøl:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Alt om tungdøl:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

mamo

» VIP

Skrevet - 06/12/2003 :  20:19:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen! Jeg får snart en tungdøl
på prøve, han heter Kaizer. Er det andre der ute som har tungdøl?
Fortell meg gjerne alt om hesten din! Jeg har også en fjording på
11 år som heter Buster og et muldyr på ca 16 år som heter Mulle.

Marianne

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  20:48:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
sto kaizer på Ler? jeg var å prøvde han for noen uker siden, men fant ut at det ikke var noe for meg... var han stresset når du prøvde han også?? lykke til med han da

akkurat nå har jeg en tungdøl som heter Florence på fôr, men jeg skal sende tilbake henne, det funket ikke mellom oss... er på utkikk etter ny hest da, var blan annet innom Kaizer

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  11:44:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Min første hest var en tungdølsvallakk ved navn Enge Svarten, populært kalt Kurt. Han var en stor kløne når det gjalt ridning, men å dra tuuuunge lass elsket han (ble tidlgere brukt til å dra tømmer i skogen). Skulle egentlig være med på åpningsshowet på Lillehammer-OL (deltok på mange Hest&OL-kjørekurs), men pga at han var livredd raketter, ble det ikke noe av:) Hadde han i 6 år, men måtte til slutt avlive han pga forkalkninger i knærne. Men har ikke sluttet med døl for det, kjøpte så ei kaldblodshoppe som jeg har ennå, og som jeg aldri vil klare å kvitte meg med, uansett hvor mye jeg ønsker meg en stor, flott dressurhest:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

LinnRenathe

Skrevet - 07/12/2003 :  16:35:01  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg hadde en tungdøl som het Odin på for nå i sommer. Vanskeligere og staere hest skal man lete lenge etter! Utroli fin, men ikke noe ridehest han veffal..
*LINN*
Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 07/12/2003 :  22:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei "lille meg". Kaizer står på Ler ja, kommer nordover 16 desember. Jeg bor i Nordland skjønner du, så har ikke prøvd han. Skal ha han på prøve i 2 mnd og så kommer jeg nok til å kjøpe han:) Har en hest med samme personlighet som Kaizer fra før, så er vant med det jeg. Gleder meg til han kommer. Hvorfor skal du sende tilbake hesten da? Hvorfor funket det ikke?

Marianne:)
Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 07/12/2003 :  22:40:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Holter!
Noen kan vel være klønete, mens andre ikke er det. Alle særpreg former personligheten til hesten. Buster, fjordingen min, har mange rare ting han holder på med. Jeg gleder meg iallefall til å få Kaizer:) Dety var synd at Knut fikk forkalkning i knærne:( Ikke morro når man må avlive syke hester. Hvordan går det med kaldblodshoppa di da? Hva heter hun?

Marianne
Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 07/12/2003 :  22:42:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Linn:)

Hehe, noen er sta, det skal være sikkert og visst! Buster er en slik en, så utrolig vrang han kan slå seg, men jeg er alltid vinneren:D De gjelder å sette foten ned og si nei nå skal du høre på meg:) Det funka for meg;) Har du sett eller stelt andre tungdøler?

Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 07/12/2003 :  22:47:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen!

Hvis dere kjenner noen som har tungdøl, så tips dem gjerne om siden. Jeg vil gjerne høre fra så mange som mulig som har har eller har hatt tungdøl før! Jeg synes døl er en fantastisk fin hest, og med trening og kjærlighet kan man skape en aller tiders ride og kjørehest. Vil gjerne ha bilder av hester også, om noen han der?:)

Gå til toppen av siden

LinnRenathe

Skrevet - 08/12/2003 :  01:25:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei marianne!
Nei, Odin er den eneste dølen jeg har hatt på for/stella ;)Han ville bare leke å tulle han..hehe! Og jammen er de sterke dølahestene :P Stritta i mot hver gang jeg hadde på han leietauet. Men når han blei børsta blei han som en liten engel ;)
*LINN*
Gå til toppen av siden

LinnRenathe

Skrevet - 08/12/2003 :  01:27:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte å si at det ligger bilder av han inne på vip`en min
*LINN*
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2003 :  16:09:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
han var en fin hest, ingenting å utsette på det men han var totalt avhengig av den andre hesten som sto der, og ble helt fra seg når han måtte gå fra henne. når jeg red han var det bare stress, og da jeg snudde og skulle tilbake igjen var det ikke i sakte tempo nei... men i ettertid så har jeg fått en liten mistante om at de strammet gjorden for hardt (strikkgord med strikken på den siden hun strammet). jeg gjorde det e gang, og hesten ble helt fra seg... og det var en grei og rolig hest til vanlig...

men, opp i nordland så må han jo greie seg uten hoppa, og du får jo bedre tid til å bli kjent med han... på boken var han kjempekul, manglet ikke på selvtilliten der nei

lykke til med han da, håper det går bra...

jeg skal sende hjem hun jeg har nå fordi hun var for stressa, trippet hele tiden. det orker jeg rett og slett ikke...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2003 :  17:47:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hei igjen mamo:)
Det at Kurt var klønete kom nok av forkalkningene, for han ble etterhvert veldig stiv i beina, og klarte ikke bøye de ordentlig, slk at vi gikk på trynet, fikk likevel beskjed av dyrlege om å bruke han for å holde det i sjakk. Men det ble verre og verre, og etter hvert begynte han også å halte, og da var det ikke mye å gjøre. Disse forkalkningene var nok arvelige, både moren hans og søstra ble avlivet av samme grunn. Men ellers var han en vanskelig hest å håndtere (veldig snill å ri og kjøre, men veldig grinete og sint på boksen), en typisk "mannshest", hadde ikke særlig respekt for oss småjenter, han visste tydelig hvor sterk han var, men jeg klarte etterhvert å håndtere han godt, men det er kjedelig å ha en hest som kun hører på deg når du skal ha den på en stor stall, der du er avhengig av at også andre kan håndtere han. Likevel veldig trist da han drog, fikk heldigvis Holter Jerka med en gang, og snillere hest enn henne tror jeg ikke finnes:) Men bare så det er sagt, jeg vet om mange supre tungdøler, som er fine allroundhester, og at det er en nydelig rase er det ingen som helst tvil om:)

PS Nå har jeg lagt ut bilder av Kurt på vip'en min KOm og se

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 09/03/2004 15:41:00 Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 08/12/2003 :  20:46:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Holter:)

Er ikke så vanskelig å tro at han fikk problemer og ble klønete pga forkalkningene, stakars. Det er ikke gøy med hester som er syke. I dag var jeg faktisk og hjalp naboene med en syk hest. Han hadde trolig kolikk og ville ikke stå på beina. Jeg anbefalte dem å ringe dyrlegen. Hun kom. Hesten fikk en slange inn gjennom nesen som førte rett til magen. Så fikk han rensaparafin og varmt vann i kroppen + beroligende smertestillende. Han ble mye roligere etter det. Måtte dra hjem da, men tror han er på bedringens vei nå:) Er skummelt når de blir syke. Har nettopp vært i stallen. Den hesten min gjør så mye rart hver dag at jeg stadig må le av ham;)

Kos meg:)
Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 08/12/2003 :  21:03:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekket forresten vipen din Holter. Odin var fin han ja:)

Me

Gå til toppen av siden

Hårek

Norway

Skrevet - 09/12/2003 :  18:48:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHårek  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg hadde en tungdøl vallakk som hette Svarten. Han var skjør i hue. (Han hadde hatt 6 eiere på 6 år, bare lært feil. )Eller han ble det iallefall etter hvert. Han kunne ikke være alene. Ble han etter på tur var det stress for alle penga. Omtrent som å sitte på ei bombe. Dro ivei alene med vogn. Ble til slutt så ille at jeg ikke kunne leie han over tunet. Jeg var dritredd hver gang jeg måtte håndtere han. Solgte han til en som hadde masse hest. I dag blir han brukt til handicapriding av alle ting.
Nå har jeg kjøpt meg ei dølehoppe. Hu er halvsøstra til Svarten. Og rake motsetningen. Hu veit nesten ikke hva godt hu kan gjøre for meg. Rusler etter meg på tur, merker ikke at hu er i den andre enden. Kjempegod framdrift på tur alene og sammen med de andre. Renslig, Står med panneluggen sin og lurer på "skal vi på tur".
En kjempehest.
Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 10/12/2003 :  11:44:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Hårek!

Ikke så rart at Svarten ble sånn. Han hadde sikkert opplevd alt for mange forandringer med en ny eier hvert år i 6 år. Ingen gjør jo ting likedan, så Svarten hadde nok lært veldig mange forskjellige ting den tiden. Har du hørt om han fungerer bra nå, i handicapridningen? Kanskje de som har han nå fikk han til:) Bra at du fikk en snill og god hest etterpå da!:) Det er så koselig med hester som er så trivelig eog sosiale og som kan fungere helt fint selv om det ikke er andre hester i nærheten. Jeg får snart Kaizer nå. Skal hente ham om 6 dager:) Jeg tror det vil bli interessant å trene han. Han får iallefall en meget omgjengelig skapning til selskap. Buster er 11 år men jaggu er han leken! Han har en stor blåse i stallen som han sparker på om han vil og biter på alt han ser(akkurat et er ikke så kult da, når han biter sund treværk og slikt:p) Hvor bor du da? Det er koselig å høre at det er andre som har døl:) Kejmpefine hester!!

Hilsen Marianne:)
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.