hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken hingst skal jeg bruke?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvilken hingst skal jeg bruke?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Magette

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  22:35:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Mitt valg ble Høiby Kongen. (egentlig synd at han er etter elding, men det var den jeg falt for..)
Siden den var i nærheten, så ble det jo et godt valg, da.
Har sett noen av avkomma, og de er ikke stygge! De fleste springer jo også såvidt jeg kan se.

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2003 :  16:23:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei---
Veldig bra valg av deg!
Bor du i Rogaland eller?? Bare lurte,siden du sa d var i nerheten, å han skal jo stå i Stavanger omr. i år! (bor i Stavanger selv også)
Høiby Kongen springer jo litt enda også da! Heller ikke så veldig gammel (12), å ikke dyr.. Har jo også ganske mange gode avkom, b.l fjorårets svenske derby vinner Gislum (ca 650.000 innkjørt), å Høiby Jokern (231.000 innkjørt), Silver Lisa (215.000 innkjørt) ++ mange fler! har jo også veldig bra stamme da :)
More hans er mormor til en av norges mest lovende 3.åringer i år! (Spiker e. Spikeld).
GODT VALG DU HAR TATT!!!
Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 12/03/2003 :  22:57:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Ja, jeg bor i Rogaland og har hesten min stående på Kverneland.
Høiby Kongen skal stå på fk-stajonen på klepp dette året.

Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  18:19:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som vet om en(eller fler) QUARTERhingster?
Leter etter en...

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2003 :  21:16:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg syns Sagi Knut er en utrolig flott kaldblods! Nå vet jeg ikke sikkert om han brukes i avl lengre da men, men avkommene har vært flotte!
Sagi Knut er e. Alm svarten og u. Glanstora, han har kjørt inn 2.875.854 kr, og rekorden er 21,2 om jeg ikke tar helt feil!
Men akkurat det er vel kanskje ikke det viktigeste.. Han har et utrolig flott gemytt, jeg har selv ridd og stellt denne hesten før, så jeg har mye kjennskap til han! Han er kald i hodet, og nydelig eksteriør...
Men som sagt er jeg ikke sikker om han brukes i alv lenger, men visst han gjør det, så bør du slå til ;)
www.hesteguiden.com kan du forøvrig søke etter bilder han, og andre kaldblodshingster som har startet travløp :)

Gå til toppen av siden

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 15/03/2003 :  15:33:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Du må finne ut om du vil ha Elding blod eller ikke, jeg ville ikke valgt Elding selv i hvertfall. Kan anbefale Storm Jo, Frigg Mollyn og Askfrigg. Jeg liker veldig godt Ulfrigg avkom de er veldig sterke og fine. Hester etter Atom Vinter føll er også kjempebra!

Lizi (home.no/lizi
Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 15/03/2003 :  21:52:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Ja, det er mange-alt for mange "eldinger". Både elding og mange av sønnene hans står jo til bedekking-blir det snart innavl?
Bak i slekta til hesten min, er det slekt både på mor og far siden. Mye stegg (på begge sider) Men problemet mitt er vel det at jeg ennå ikke har funnet en hest som ikke ligger i slekt med min (viss en ser helt bakerst). Høiby Kongen ligger jo også i slekt, men når jeg ser på mange andre stamtavler har de jo bedekket søsken!

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 19/03/2003 :  10:36:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Nå kjenner jeg både godt til ulfrigg og flere av hans avkom og liker de meget godt, MEN disse er ikke til å spøke med altså. Lundfrigg var heller ingen lett sak som unghest. De er tøffe (som sin far) og krever eier med erfaring. Disse piller du ikke på nesa altså. Men eksteriørmessig er de vakre. Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2003 :  12:10:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Vil bare kommentere annbefalingen av Spikeld. Hans blod/gener ville jeg kunn ha annbefalt dersom hesten din kun skal brukes i løp. Har vert borti en god del av hans avkom og mora hans sitt avkom, og desverre er det ganske så dårlig lynne på disse. Vet ikke om lynne teller like sterkt hos alle, men jeg syns ihvertfall at det er ganske viktig.

Gå til toppen av siden

HelgaV
» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  01:52:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Viggo! nnnnnnnyyyyyyyyyyyyyyyyyydeleg hingst med et svært godt lynne til ein fin fin pris!!! Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  10:52:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spør en erfaren person om hjelp på dette området. Det er vanskelig å finne den "perfekte" hingst, men med hjelp av en litt mer erfaren person som er kjent med hester fra travmiljøet kan det bli lettere for deg. Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  19:33:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet noen om en kjekk fjording-mann i telemarksområdet? En veninne av meg ser etter en mann...

Gå til toppen av siden

storm

Skrevet - 05/05/2003 :  06:48:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en vakker flott hingst etter polar troll og mener at denne hingsten er undervurdert. trollet har avlet mye fint til å ha så få avkom.han er billig å bruke flott å se på og har et fantastisk gemytt.
kan kontaktes på polarstorm1@hotmail com hvis du lurer på noe.
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2003 :  22:40:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra valg!
Høiby kongen er et bra valg!
Som avler gode avkom!
Hvor i Rogaland bor du??
Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 22/05/2003 :  22:59:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Sweety: Jeg bor på Jæren.
Jeg har vært og sett på Høiby Kongen, og jeg ble veeldig skuffet da jeg så de stygge fremhovene. Spesialsko og metallplate, lange hæler... uff.. I tillegg hadde han en barbert "flekk" på det ene kneet som tyder på sprøyting- nei han hadde aldri vært sprøytet. Jeg vet nå ikke jeg, men jeg synest det blir litt feil. Er det lureri?
Jeg synest ikke det er vits i å avle frem problemer.

Jeg tror heller jeg venter til Lex Jon kommer til Rogaland. Alle hestene er jo snart i slekt med Elding. Det er galskap at både Elding + hans "millioner" av sønner står til bedekking- blir det snart innavl=? VI MÅ HA NYTT BLOD!!

Siden Lex Jon er i Sverige dette året, lurer jeg på om jeg skal bedekke hoppa mi med en "stor araber". Noen som vet om den blandingen blir fin? (jeg har hørt mye skryt av det) Jeg bor rett ved en plass der de avler på arabere (tegle), kanskje de har noen fine hingster der? Ikke vet jeg..

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.