hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selge vs Avlive.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Selge vs Avlive.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Lopke

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  15:39:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he he.. jeg må nesten le litt av setninger som "jeg hadde aldri solgt til den og den" og "jeg kjenner mange jeg aldri hadde solgt til.." Halvparten av dere som diskuterer her om hesten skal dø eller selges hadde aldri solgt til hverandre.. fordi vi driver forskjellig hestehold..

..men kan det virkelig stemme (med mindre alle her er totalt overlegne og undervurderer nye eiere av hestene deres) at 50% her ikke er skikket til å ha hest "helt korrekt med rett trening og nok børsting og nok musikk og ikke for mye ridning og vet best og rir best" osv osv??

Om jeg vil selge eller avlive kommer jo helt ann på situasjonen.
Men at jeg ikke skulle være i stand til å finne et nytt hjem til min hest hvor hun ville få det like bra, kanskje bedre? (har dere tenkt på det?? kanskje hestene deres kunne fått det bedre andre steder enn hos dere og??) tviler jeg på.. Selvfølgelig er ikke dere verdensmestre heller.. jeg synes nesten det høres tåpelig ut hvor gode dere er og hvor dårlig alle andre ville stelt med hesten..

Som om hesten gir ikke gir faen i om den blir børsta hver dag.. og hvor mange hester har mål i livet om å bli spranghester?? hvor mange hester lider fordi de "bare" blir ridd på tur og ikke ridd daglig på bane etter noen teite bokstaver..
Dyr er dyr..

Men å være kasteball, det er trist..
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 31/10/2006 :  21:05:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir tidvis gal av det du sier LisaFi!
Jeg kjøpte hest til "gi-bort-pris", og det klikker i huet mitt av at du får deg til å påstå at en som eier en hest verdt det tidobbelte basert på a"verdi" GARANTERT gir et bedre hjem med bedre oppfølging enn noen som har "billig gamp".

Jeg skal si deg det jeg, at MIN hest får gå ute 24 timer i døgnet i flokk med fri tilgang til grovfor på stort område. Han slipper å stå på boks 15 timer i døgnet (nå sier jeg IKKE at din hest gjør det, men MANGE hester får knapt sett dagslys).

Det kunne ikke falt meg inn å behandle en hest til 3000 kr noe dårligere enn en hest til 300 000! Den som gjør en slik forskjell er for meg dårlige hestefolk!

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 31/10/2006 :  21:26:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Fælt så personlig du skal ta alt, da, Rusket..

Nå hevder jeg slett ikke at noen her tar seg dårlig av hestene sine, og jeg ser slett ikke bort ifra at mange her hadde kunne stelt mine hester bedre enn meg selv, også, ingen tvil om det. Synes slett ikke jeg har noen ideelle forhold for hestehold, om dagen jeg. Har til og med sendt bort min egen øyensten til min svoger, så han skal få være på et mer hestevennlig sted!

Men grunnen til at vi velger å holde hest, er vel egentlig ikke for hestens skyld, men for vår egen. Og da mener jeg at det er vår plikt å ta ansvar for at dyret vi elsker, GARANTERT ikke vil lide, selv om vi selv skulle kvitte oss med det.

Nå er det da sånn når en selger en hest at man ALDRI kan være sikker, altså 100% sikker, på hva som kan skje med den om den, for eksempel blir solgt videre.

Om hesten er en meget kostbar hest, er det da SELVFØLGELIG STØRRE sjanse for at denne hesten blir er mer påkostet hest, er det så vanskelig å gjette på, da? Sier ikke noe om at noen med mindre penger har et dårligere "hjerte" for hesten sin, har mindre samvittighet etc, men sjansen er STØRRE for at hesten får det bra, enn om den kommer til noen som tror h*n er ferdig med den største økonomiske bøygen om en har betalt sine 3-5000 for hesten... ?

Det finnes selvfølgelig MASSE hyggelige, flinke hestemennesker i dette landet, og felles for alle som driver med det, tror jeg er at de tror, og ønsker at det de gjør for sine dyr, er det beste de kan få til. Men for enkelte hester, så er ikke alltid "hvermannsens" beste godt nok. Eksempelvis i det tilfelle med den Perceronen Harneshaug nevnte. Det er ikke ALLTID det går så bra å selge. Hva gjør man DA? Sitter på gjerdet og angrer...?

Så jeg sier egentlig ikke at NOE som helst garanterer, verken mye penger eller mye samvittighet, og det er nettopp det at det i endel tilfeller ikke kan gis noen garantier, som gjør at jeg i spesielle situasjoner heller ville valgt å avlive (en av) min(e) hest(er). Ikke alltid avlive altså, men ikke alltid selge heller.

Synes det er litt naivt å tro at å avlive en hest bestandig er slemt. Kanskje kan det være mye slemmere å la den leve videre, om vi ikke vet 110% sikkert hva slags liv den går til.

OT: Jeg vet av TO unge hester (5 og 3 år..) som går til slakt ganske snart, da eierne ikke kan ha dem lenger. Den ene med en liten fysisk skavank som ikke har plaget ham så langt i livet, og den andre med et fryktelig humør som følge av for hard trening som unghest.. Ikke hester for hvermannsen noen av disse, men disse tror jeg kunne blitt fine om noen gadd å prøve.. I alle fall treårshoppa med det fryktlige humøret, for hun er ellers frisk som en fisk.

Send meg en PM om noen har lyst til å prøve, helst litt fort....
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 31/10/2006 :  21:48:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tar ingenting personlig jeg, men må få lov til å provoseres likevel

kort sagt; det å holde hest,uansett kjøpesum er DYRT, en hest trenger for, stall, utstyr, pleie, behandling, hovstell blablablabla, uansett prislapp på hesten.

Selger man hest så kan man jo ikke kreve innsyn i kjøpers økonomi heller, man må stole på at (evnt kvalitetssikkre) at kjøper faktisk forstår kostnaden av det å HOLDE hest. For det er DEN kostnaden som faktisk koster i det lange løp, og det har ingen sammenheng med prislappen på selve hesten.

LisaFi

Skrevet - 31/10/2006 :  22:11:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
.. Ja akkurat, Rusket!

Man må rett og slett bare Stole på at folk har et realistisk syn på hva et (akseptabelt) hestehold faktisk koster! (?)

Med en hest som i utgangspunktet er frisk og rask, og som er godt oppdratt, nervefast, letthåndterlig og velridd, er det da gode sjanser for at den vil få det (relativt) fint uansett hvor den havner. (hester som er alt dette, og til alt overmål i tillegg har en knakende god avstamning, og kanksje noen konkurransemerritter, er også, -tilfeldigvis- oftest de dyreste hestene... )

Men hva med en hest som kanksje er det motsatte av kriteriene nevnt ovenfor?? Da blir valgets kvaler litt større for min del, og det blir mindre lett å stole på at folk faktisk vet hva de begir seg ut på, både økonomisk, emmosjonelt og ikke minst når det kommer til hestehåndtering.

Og så var det den "evige kattepina" da, det at hesten kan bli solgt videre, utenfor din kontroll... Igjen, ikke noe stort problem med en frisk, rask, veloppdragen, nervefast, letthåndterlig... Men så var det den hesten som IKKE er alt dette, da igjen..

?

Redigert av - LisaFi den 31/10/2006 22:32:35 Gå til toppen av siden

gladhest

Skrevet - 31/10/2006 :  23:39:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om hesten er en meget kostbar hest, er det da SELVFØLGELIG STØRRE sjanse for at denne hesten blir er mer påkostet hest, er det så vanskelig å gjette på, da? Sier ikke noe om at noen med mindre penger har et dårligere "hjerte" for hesten sin, har mindre samvittighet etc, men sjansen er STØRRE for at hesten får det bra, enn om den kommer til noen som tror h*n er ferdig med den største økonomiske bøygen om en har betalt sine 3-5000 for hesten... ?
Opprinnelig postet av LisaFi

Det er ofte konkurransehester som er dyrest og disse blir ofte (ikke alltid) redusert til porselenshester... Dessverre. Veldig mange hester får kun se dagens lys 1 eller 2 timer om dagen, resten av tiden står de i en boks og kjeder seg. Når de først kommer seg ut er det med rytter på ryggen, enten på trening på bane eller i skrittemaskin. Er de riktig heldige får de kanskje stå alene i en liten paddock en times tid i tillegg. Dette er hverdagen for mange hester, og jeg tror ikke en hest har det så bra under slike forhold. De kostbare hestene blir skjelden vanskjøttet det er sant. Men siden eierne ofte har betalt mye for dem blir de gjerne overbeskyttet. Man må for all del ikke ødelegge beina på den dyre hesten. Så gud forby om den skulle få fysisk kontakt med en annen hest (den kunne jo skade seg) eller om den skulle galoppere på annet underlag enn gummiblandingen i ridehallen.

Nå sier jeg ikke at dere som har dyre hester behandler dem dårlig. Men dessverre finnes det folk som ser på hesten som et middel, ikke som et individ som ikke er skapt til å stå innesperret i en boks. Jeg har ikke prøvd å være hest, men jeg tror jeg heller ville vært en avdanket traver som fikk stå ute i flokk å spise dårlig eller feil for enn å være en holsteiner som sto innesperret hele dagen.

Redigert av - gladhest den 31/10/2006 23:52:57 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2006 :  01:10:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jamen Rusket! (og Lopke for den saks skyld (-;)
Det er ikke snakk om at vi ikke vil selge til hverandre... hvor mange hesteeiere tror dere det finnes som ikke har VIP her, som ikke skjønner/vet/bryr seg om hva det koster å ha hest og hva den trenger. Det er ikke snakk om at jeg beskylder noen her inne for å være dårlige hesteeiere, folk som bruker timesvis foran dataen for å tilegne seg kunnskap, spørre om utstyr, kosttilskudd, behandlinger, er bekymret for syke hester, vil ha hjelp til ridning osv osv. De er ikke DEM jeg er redde for.
Det er faktisk mange i Norge (og ellers) som eier hester som de ikke aner hvordan de skal ta seg av.
Min kjære One Eyed Girl ble først kjørt fra Drammen til Trondheim til en dame som var SÅ hyggelig på telefonen, voksen var hun også, hørtes så flott ut.
Da de kom dit skulle hun stå i en gammel fraukjeller, uten vindu, uten boks, for hadde hun ikke "fått kjøpt enda, men det ordner seg"....
Helt alene, med syn på bare et øye, i et mørkt ekkelt rom! De lastet henne på hengeren fort som svint og kjørte tilbake til Drammen.
Det er det jeg mener, DA kunne de ta den avgjørelsen for det var DERES hest, nesteman som selger er ikke like nøye og se hvordan det kan gå...
Jeg snakker ikke om børsting, men om alvorlige ting. For MEG er et stresset stallmiljø og lite utgang alvorlige ting, for andre kanskje ikke, men så lenge det er mine hester bestemmer jeg uansett hvor grusomme dere synes jeg er.
Jeg kaster ikke bort min energi eller tid på å kritisere andre hesteiere, den tiden velger jeg heller å bruke på at hestene skal ha det bra ut fra mitt synspunkt og det teller innmari lite når jeg ikke eier de lengre.
Der er selvfølgelig flere bra enn dårlige hesteeiere men tenk om... Det er nok for meg. Jeg sier ikke at jeg aldri hadde solgt en hest og slaktet uansett, jeg prøver bare å få frem at et liv er faktisk ikke et liv uansett og for en hver pris, et liv skal ha en form for kvalitet og jeg tror LisaFi skjønner hva jeg mener (-;
Herregud da når hester blir leid ut på bordeller, står til knærne i møkk, radmagre og jævlige, blir slått og vanskøttet.... nei!
Må man selge så må man selge og da får man gjøre det absolutt beste ut av det, men MÅ er ikke at hesten ikke hopper høyt nok eller at man plutselig fant ut man fikk det for travelt eller ville ha en annen farge... det er derfor alle skiller seg i dag.... uff, DET ble OT og litt usaklig men jeg blir litt lett deprimert her for tiden..

Tror vi tenker litt samme bane her LisaFi og jeg skjønner hva du mener ang. økonomien som nok var mer nyansert enn noen hengte seg opp i? Ikke alltid så lett å forstå hverandre på forum (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 01/11/2006 :  06:26:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda Harneshaug, jeg forstår hvordan du tenker veldig godt. Jeg blir bare engstelig når ting blir svart-hvitt.

Når det gjelder LisaFi så er jeg også helt med på den økonomiske delen i forhold til det å HOLDE hest. Men hun skriver på en sånn måte som får meg til å lese at "dyre hester har større livsverdi". Altså, at "det er ikke så farlig å slakte billig oppsop, og den blir neppe tatt godt så godt vare på som en dyr konkurransehest". Det var slik JEG tolket det. Dessuten så tror jeg det er rake motsatt; en dyr konkurransehest står mesteparten av livet sitt på boks fordi EIEREN er livredd for skader i luftegård osv.

Joda, det er helt sikkert hensiktsmessig for EIER, men neppe noe trivelig for hesten.

Nå må det sies at jeg har nettopp våkna og øya går i kryss, det skal bli spennende å lese dette innlegget etterpå når hodet er klart

LisaFi

Skrevet - 01/11/2006 :  19:20:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Da tolket du meg i alle fall feil, Rusket, for jeg har "billig oppsop" selv, jeg. Tok meg opp lån for å kjøpe min første hest, for å unngå at hun skulle bli slaktet, gjorde jeg også. Og skrev under på avtale om at hun ikke kan selges videre.

JEG mener ikke at noen hesters liv, er mindre verdt enn andre hesters liv, men noen hester har en større sjanse for å få det bra, og så om de blir solgt videre. Thats life.

Om du tror at jeg er "heste-fascist", så tar du i alle fall grundig feil. ;)

(Jeg har faktisk "reddet" mine to hester fra nettopp slaktehuset, jeg, men spesiellt bakgrunnen til den ene av dem gjør at jeg vet med meg selv at det vil bli VELDIG vanskelig å finne en bra/trygg nok plass for den. (Stakkarlilleegentligsnillevenn...)
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 01/11/2006 :  21:29:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Om man skal avlive eller selge må vurderes i hvert enkelt tilfelle. Jeg tror mange hester ville ha bedre av å bli avlivet, enn å bli solgt. Men jeg syns også veldig mange har en tåpelig holdning til det å selge hest. Mange mener at de ALDRI kan selge hesten sin, fordi ingen andre kjenner hesten så godt, vet hva den liker/trenger, tar så godt vare på den som en selv, blir så glad i den, jeg har lovt hesten å aldri selge den, den har blitt mishandlet før osv osv.
Jeg tror at vi alle, uansett hvor godt vi tar vare på hestene våre, kan finne andre hjem hvor hestene får det like bra. Ikke nødvendigvis til mennesker som holder hest akkurat på samme måte som oss selv - men er det nødvendigvis feil? Altfor mange går rundt med skylapper, og tror at dems egen måte å ha hest på er den absolutt beste, og andre som gjør ting anderledes gjør det feil. Blir så oppgitt av slike holdninger....

Gamle hester som er slitne i kroppen er det kanskje best å avlive, for å sikre at de ikke havner i hender på ryttere som freser rundt uten å forstå at hesten har smerter. Med mindre man kan sikre hesten en verdig alderdom. Men yngre dyr fortjener vel en ny sjanse? Selv om man selv oppfatter hesten som gal, "den kan kun håndteres av meg" osv, så er det ofte godt med totalt miljøskifte, og hesten kan få en ny start med nye metoder, nye mennesker.

Jeg ville følt meg langt sikrere på å selge en hest til 200 000 enn til 5 000. Har man råd til å gi 200 000 for en hest, har man også råd til veterinær, hovsmed, det beste av fõr, det beste av stell, trening osv.
Om man knapt har råd til å kjøpe hesten, er det faktisk ganske stor sjanse for at hesten ikke blir skodd så ofte som den skal, at en billigere smed benyttes, billigste fõret, billigste stallplass, ikke har råd til salen som passer best osv. Det betyr ikke at man er mindre glad i hesten, og selvfølgelig får mange billige hester gode hjem. Men sjansen for at den økonomiske situasjonen for eieren går "over styr" og hesten må selges er stor. Spesielt hos yngre kjøpere.

Det beste er vel å bruke god tid, og se ann kjøperne godt.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 02/11/2006 :  13:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Min kjære One Eyed Girl ble først kjørt fra Drammen til Trondheim til en dame som var SÅ hyggelig på telefonen, voksen var hun også, hørtes så flott ut.
Da de kom dit skulle hun stå i en gammel fraukjeller, uten vindu, uten boks, for hadde hun ikke "fått kjøpt enda, men det ordner seg"....

Hva er en "fraukjeller"?

Kopi av melding:
Jeg ville følt meg langt sikrere på å selge en hest til 200 000 enn til 5 000. Har man råd til å gi 200 000 for en hest, har man også råd til veterinær, hovsmed, det beste av fõr, det beste av stell, trening osv.
Om man knapt har råd til å kjøpe hesten, er det faktisk ganske stor sjanse for at hesten ikke blir skodd så ofte som den skal, at en billigere smed benyttes, billigste fõret, billigste stallplass, ikke har råd til salen som passer best osv. Det betyr ikke at man er mindre glad i hesten, og selvfølgelig får mange billige hester gode hjem. Men sjansen for at den økonomiske situasjonen for eieren går "over styr" og hesten må selges er stor. Spesielt hos yngre kjøpere.

Nettopp! syns du fikk poenget veldig godt frem her

Jeg ser også at mange kritiserer det her med konkurransehester og utegang, hvorfor tror dere at en hest som ikke går ute hele dagen er så bunnfrustrert? Jeg snakker her om en hest som går i relativt intensiv trening, ikke en som står og ser i veggen hele dagen og ikke får utløp for sin overskuddsenergi...Min hest kommer ikke ut hver eneste dag, og den er glad og fornøyd, ørene frem hele tiden og sosial og kosete
Jeg ser ikke poenget i at jeg skal hive ham ut i drittvær og når paddocken er så våt at han skal stå i søle til over kodeleddet! jeg må faktisk dytte han i ræva om jeg overhodet skal få han ut der, og gjør jeg det, så står han helt stille til jeg henter ham igjen, selv om det går 2 timer, for han vil ikke gå rundt i søla... og er jeg uheldig har en sko blitt sugd av i forsøket. Mener dere at jeg øker livskvaliteten ved å "tvinge" ham ut under sånne forhold??

jaja, ble litt OT det her, men men...
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  13:39:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
[/quote]Min hest kommer ikke ut hver eneste dag, og den er glad og fornøyd, ørene frem hele tiden og sosial og kosete
Opprinnelig postet av Henriette444

[/quote]

DET syns jeg er trist Rett og slett! Skal ikke si at hesten din er ulykkelig, i og med at jeg ikke kjenner den, men vet at hester som tilsynelatende er lykkelige (kosete, ørene frem osv) kunne vært lykkeligere. Kjenner hester som står inne jeg, de godtar situasjonen, men nekter å tro disse er i "fullkommen lykke", selv om de godtar det og ikke har adferdsproblemer. Når min hest ikke får gå ut en dag, feks stå inne en time etter de andre har gått ut på morgenen, når vi skal på stevner, så "klikker" (stresser, mistrivds, fyrer osv) hun! Det er vel mest pga hun er vant til å gå ut og blir stressa hvis rutinen brytes, men jeg vet at hvis hun ikke hadde fått gå ut noen dager og vært vant til det, så hadde livskvaliteten hennes vært lavere enn det den er nå!

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  13:40:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg ser ikke poenget i at jeg skal hive ham ut i drittvær og når paddocken er så våt at han skal stå i søle til over kodeleddet! jeg må faktisk dytte han i ræva om jeg overhodet skal få han ut der, og gjør jeg det, så står han helt stille til jeg henter ham igjen, selv om det går 2 timer, for han vil ikke gå rundt i søla... og er jeg uheldig har en sko blitt sugd av i forsøket. Mener dere at jeg øker livskvaliteten ved å "tvinge" ham ut under sånne forhold??
Opprinnelig postet av Henriette444

Nei, tvinge han ut i sånne forhold tror jeg ikke er bra og øker livskvaliteten! Men hvorfor sånne forhold?
Tror hesten hadde sprunget ut i glede hvis forholdet var: større område, ikke liten gjørmete paddock, og med andre hester. På beite feks stortrivs hester! Alene i en liten "gjørme-opp-til-knærne" paddock er ikke det jeg kaller utemuligheter! Syns som hesteeier man skal sørge for at hesten får stå ute under forhold den trivs med. Hester trivs med å stå ute! Jeg har enda ikke truffet en hest som under riktige forhold, ikke vil ut i regn!
Syns det blir for enkelt å si at "hesten min vil ikke stå ute". Hester er dyr, hvorfor vil den ikke stå ute? Det er det man må spør seg selv om;)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  13:50:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Altså, om en hest er vant til å komme ut hver morgen og plutselig må stå inne en time ekstra mens kompisene kommer ut, så er det HELT naturlig at hesten blir stresset. Det har ingenting med at hesten heller vil ut, men at rutinene blir brutt.
Jeg er tilhenger av at hestene er mye ute, men man må jo se ann forholdene. På høsten blir det fort ekstremt gjørmete, det regner og blåser og er i bunn og grunn ganske utrivelig. Vi har hatt mange hester på stallen som tross dette været har trives med å være ute, men vi har også hatt andre hester som tydelig mistrives ute i slike forhold.

Man må ikke være så svart/hvitt at utegang er best, uansett forhold og hest, men må tilpasse det til hver enkelt hest. Min nåværende hest liker ikke å være ute når det regner mye. Enkelt og greit. Da er det ganske irriterende når utegangsfanatikere (som jeg mener en del er) mener at min hest alikevel har et bedre liv om jeg tvinger han ut! Ærlig talt... Ikke alle hester drømmer om å være en vill mustang i gamle dager.

Dette ble ganske OT, men jeg bare måtte....

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  13:50:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
for ikke å nevne at det faktisk blir ulovlig å ikke ha hesten ute hver dag.. det er vel en grunn for det..
Hester er utedyr.. ikke mennesker.
Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.