hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selge vs Avlive.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Selge vs Avlive.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Henriette444

» VIP

Skrevet - 30/10/2006 :  18:02:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke sende en frisk hest til slakt! ikke om den hadde spesielle behov engang! Selvfølgelig har ikke en død hest det dårlig, og kan følge tankegangen, og ville ikke solgt hesten til en jeg visste stelte dyra sine dårlig, men om hesten ikke blir børstet hver dag, det blir møkket bare annenhver dag, har hesten det dårlig da?? Lider den, eller gir hesten blaffen?

Jeg syns det blir litt langt ute når man, unnskyld meg, snakker om ting man ikke har den fjerneste anelse om, slik som at hesten liker ikke å høre på musikk, liker ikke at det er mange mennesker i stallen osv. Det er en hest, ikke et pseudomenneske med menneskelige følelser...
Jeg liker også å gjøre ting på en bestemt måte, men tror ikke min måte er avgjørende for hestens velbefinnende! Hester er jo utrolig tilpasningsdyktige.

Og helt seriøst, har det virkelig ikke betydning hva hesten er verdt? Jeg tror ikke LisaFi mente at hesten i seg selv kan slaktes fordi den er verdt lite i kroner og ører, men at det er mere ok å selge en dyr hest, fordi en som kjøper en dyr hest, sannsynligvis tar bedre vare på den. Ikke at de med billige hester passer dem dårlig alså, men dersom en "idiot" kjøper en hest, så er det vel mere sannsynlig at vedkommende kjøper en "nesten gratis - hest"?
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2006 :  18:50:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg syns det blir litt langt ute når man, unnskyld meg, snakker om ting man ikke har den fjerneste anelse om, slik som at hesten liker ikke å høre på musikk, liker ikke at det er mange mennesker i stallen osv. Det er en hest, ikke et pseudomenneske med menneskelige følelser...

Nei da lurer jeg på siden jeg ikke har peiling på noe som helst, siden hesten ikke er et menneske som du påpeker, hvilken glede har den av et stresset stallmiljø? Hvorfor skal den ha en radio stående på i stallen hele tiden, fremmede mennesker som slipper den ut og inn, forer og steller?

DET er jo det nærmeste man kommer et naturlig hesteliv for hester som lever ute i det fri, som er knyttet til sin flokk.. og som spiller musikk...
Jeg spiller selv musikk som selskap i stallen nåe jeg måker (ja.. hver dag) for jeg synes det er koselig, det gjør ikke hestene mine og det repekterer jeg da jeg synes det er mye koseligre å høre fornøyde sukk, prust og tygging. Dessuten er jeg utdannet musiker og har lært mye om hvordan akkurat musikk kan påvirke både mennesker og dyr, positivt og negativt. Det var som sagt ETT eksempel.
Det var for å påpeke hvordan JEG ikke vil mine hester skal ha det, hva du synes er best for dine bestemmer du selv men kom ikke å si at jeg ikke vet!
Jeg har 4 hester som jeg tar meg av helt alene, som jeg prioriterer foran alt annet, de kommer alle med unntak av 1 fra store staller hvor de ikke taklet presset!
De reagerer MEGET negativt på støy, stress, fremmede etc. De blir slett ikke redd men biske og sure, legger ørene og snur hodet inn i boksen.
De har forandret seg utrolig siden de kom, ikke stress lenger, rolig å håndtere, fornøyd med toppa ører hele tiden, lar seg føre i flokk uten noe som helst hjelpemidler som grime, hodelag osv.
Jeg har dessuten vært i så mange større staller hvor hestene står apatiske og sure på boksen, jenter henger rundt og slarver og tygger tyggis.. for all del, sikkert supert for noen men ikke for meg. (neida det er ikke slik alle plasser men har ila siste året vært i 7 forskjellige og i 6 av de hadde jeg aldri satt mine hester)
Nå er dette en gang et diskusjonsforum og du får finne deg i at noen er uenig. Alle har man forskjellige prioriteringer og dette er MINE, men pass deg for å blande inn hva folk VET og ikke. Jeg har holdt på med hest i 26 år og synes det er sneversynt og argumentere med at andre ikke vet selv om de har en annen mening.

Dessuten så har noen av de største "idiotene" jeg vet om vært de som har de dyreste hestene. Jeg forsto Lisa slik at har man betalt 100 000 for en hest vil man jo ha noe igjen for pengene, enn om man betalte bare 5000,- Tapet blir økonomisk mye større selv om følelsene er de samme om en hest koster 5 eller 100 tusen.

Igjen og atter en gang, dette var min mening, sier ikke at mine hester har det bedre eller værre enn andre, det er ikke de som skriver på forumet her. Spørsmålet var hva VI syntes om salg kontra avlivning og den dagen noen med sikkerhet kan påberope seg å snakke for hestene.. vel, blir vel ikke i nærmeste fremtid. Man kan vel få mene noe uten at man dermed ikke har peiling?
Ja, sorry, ble litt fornærmet (-; (går fort over) (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 30/10/2006 :  18:52:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg er uenig, hadde jg ikke hatt mulighet til å ha hesten min så hadde jeg IKKE slaktet den, ok hadde den hatt plager som gir den nedsatt livskvalitet ja selvfølgelig hadde jeg ikke solgt hesten videre til noen, men en frisk hest synes jeg ikke vi skal slakte altså, det blir egoistisk, sett deg selv i hesten sin situasjon, vi rår over hestens liv det er vi som bestemmer når nok skal være nok å når hesten skal dø.... Skremmende tanke.... Garsy skal få slippe å oppleve det å bli splgt, hun er 18 nå, å skal få dø på gården aldri slaktet men avlivet i sine omgivelser.... Det med at hesten har det perfelt til deg er så sin sak, jeg veit jeg kansje ikke er den beste hesteeier, har fullstudium nå, kan gå 2 dager før jeg er å rir, men har ei lillesøster som hjelper til, men i værste fall må hun stå, noe jeg misliker, men hun har mat, vann, ren boks å får stå ute hele dagen om jeg ikke rir, så hun lider ingen nød, hun kunne vel kansje hatt det bedre med riding bli brukt mere*dårlig samvittighet* men hun og jeg hører sammen å kommer aldri til å gi henne fra meg

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 30/10/2006 :  19:47:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok jeg kunne blitt vant med tanken på at noen andre hadde min hest hver dag, og trente den på en annen måte en det jeg gjør idag. Men jeg kunne aldri vent meg til tanken å aldri få se hesten min igjen.

Hadde vel ikke solgt hesten til noen jeg trodde kom til å behandle den dårlig?

Jeg hadde aldri solgt hesten, eller.. dvs. jeg hadde gjort alt for at han som eier henne nå ikke hadde solgt henne til noen andre

Therese
Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 30/10/2006 :  19:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
åhh...rolig nå...

Kopi av melding:
Nå er dette en gang et diskusjonsforum og du får finne deg i at noen er uenig. Alle har man forskjellige prioriteringer og dette er MINE, men pass deg for å blande inn hva folk VET og ikke.

Hva skal man si..ditto? Og fint for deg at du er så allvitende at du kan lese hestens tanker også da! Har du tenkt over at det du skriver, kan virke ganske fornærmende det også?

Dessuten, jeg skriver ikke at hesten har det bedre med bråk og mange mennesker, men at den ikke har det dårlig, det er faktisk forskjell på det..
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2006 :  21:24:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan overhodet ikke lese hestens tanker, det var det jeg prøvde å formidle at ingen kunne? Måten å vite om hesten har det bra på ser man vel ut fra hestens adferd, tegn og oppførsel...
Det var du som skrev "når noen uttaler seg om ting de ikke har den fjerneste anelse om", hva skal det egentlig bety da?
Jeg er vokst opp på gård, har hatt dyr hele livet, de blir født og de dør,der er for meg ikke større verdi i en hest enn en hund, og jeg synes ikke et liv skal opprettholdes for en hver pris. Det er også snakk om livskvalitet.
Misforstå meg rett, jeg er ikke for unødig slakt i det hele tatt, jeg synes enkelte burde ha tenkt seg om mange flere ganger før de anskaffer seg hest, men slik min situasjon er har jeg faktisk slakteavtale på den ene hoppa av spesielle grunner.
Jeg synes dette er et privat valg og at man kan respektere andre sin avgjørelse uten å beskylde noen for å "ikke ha en anelse" eller være ufølsom og stygg selv om man velger å avlive hesten sin. Jeg tror uansett de færreste gjør det med lett hjerte. Man har forskjellige prioriteringer og ulike verdier for hva som er viktig og ikke.
Om jeg var fornærmende beklager jeg, var nok lit spydig men du refererte til mitt innlegg ang. stallmiljø, derfor tok jeg det personlig da jeg fikk vite at jeg ikke hadde "en anelse"....

rusket

Skrevet - 30/10/2006 :  21:52:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor må hesten være helt skadefri for at slakt skal utelukkes fremfor salg? Jeg solgte mitt varmblods "oppsop", blind på et øye etter å ha kranglet med en kvist på beite (husker ikke om jeg skrev det tidligere i debatten).

Men like herlig en livsglad hest som fungerte godt som turhest, elsket å å gå på tur og fungerte godt med syn bare på et øye.

Ikke fanden om jeg hadde sendt den hesten til slakt pga en liten "skavank"

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 30/10/2006 :  22:15:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Beklager at du tok det personlig, det var ikke meningen å kritisere deg personlig. Jeg mener bare, at mange tillegger hesten menneskelige følelser (jeg gjør det selv også) i større eller mindre grad. Og vi kan ikke overføre våres følelser om ting til å bli hestens følelser om ting, og ja, jeg brukte ditt eksempel om musikk, ikke for å rakke ned på at du ikke vil ha radioen surrende, men at vi ikke kan si at jeg liker ikke, ergo liker ikke hesten...forstår du hva jeg mener?
Jeg kan gi deg et eksempel; en jente jeg kjenner, sier at dersom jeg ikke kan gå ute i bare t-skjorte, trenger hesten også dekken! Øhh..?? What?! Ekstremt eksempel. Jeg mener bare at man må ta hesten for en hest, hverken mer eller mindre, den er utrolig tilpasningsdyktig, kan trives under mange forskjellige forhold og at det er naivt å tro at ingen kan passe hesten din like godt som deg. Håper det ble litt klarere nå, tross rotete innlegg
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2006 :  23:25:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jada he he.. er jo greit med friske debatter og man blir litt revet med S-:
Jeg mener slett ikke at ikke andre enn meg kan ta vare på mine hester men som med barn så hester betyr stabilitet så utrolig mye for meg. Ikke sikkert det er like viktig for hesten, sant nok, men jeg velger å tro at ut fra et dyrs synspunkt er det også et greit utgangspunkt.
Ang. T skjorte og dekken, har venninda di mye pels hi hi? (-; Jeg skjønner godt hva du mener egentlig, bare prøver å argumentere for hvorfor noen tross alt kan velge slakt fremfor salg og de er jo i sin fulle rett til det uten å skulle bli kallt dyreplagere (vet du ikke har sagt det!!!) eller at de tror de er enestående eiere.
Det skumleste for meg er ikke selve salget JEG foretar men nestemann, og nestemann og nestemann.. skjønner? Det finnes så utrolig mye skremmende i media om hvor dårlig folk behandler hestene sine og jeg hadde vært livredd for at min hest skulle ende opp slik.. Et eksempel er en Percheron her i fylket som nå er solgt for 5 gangen på 2 år pga. ungjenter som skal ha "stor" hest for det er stilig og kult, de er verdensmestre, har lest en NH-bok og er SÅ mye flinkere enn alle andre..... -de klarer ikke med den, hesten blir vanskeligre og vanskeligre... den lærer seg stygge uvaner, blir truende, går ned folk og jeg kan for mitt bare liv ikke forstå at den er lykkelig når den er slik?
Jeg svartmaler kanskje litt men jeg hadde ikke klart å leve med meg selv om min hest hadde endt opp slik som "kasteball" og da synes jeg faktisk slakt er et alternativ...
Jeg har hatt 5 hester, aldri solgt 1 og kommer ikke til å gjøre det heller. 1 har jeg slaktet men det var pga av alderdom og de 4 jeg har nå er unge og spreke, har planlagt str og gemytt i henhold til meg selv, mannen og barna, de vil passe vårt bruk til evig tid.
Når de blir gamle og er klar for det skal de få avslutte her på gården. Det er vel kanskje litt enklere for meg med stabil økonomi, gård, for osv. DET har jeg full forståelse for, i tillegg til at jeg ikke har de største ambisjoner ang. bruken av hestene til konkurranse ol.
Man prioriterer slik man vil og så får man bare stole på magefølelsen at det blir rett (-:

Kajsa

» VIP

Skrevet - 31/10/2006 :  00:04:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Tenk hvis alle tenkte slik som så mange av dere gjør - da hadde ikke du hatt hesten din, som du er glad i, i dag. Hester MÅ selges for at vi andre skal få kjøpe dem.

Jeg er så ufattelig glad i min hest, og jeg hadde aldri i livet tatt henne av dage bare fordi jeg skulle bestemme over hennes fremtid. Min hest er så nydelig og spesiell og fantastisk og unik osv at jeg hadde solgt henne av nettopp den grunn (som er den samme mange av dere ville slaktet for) - nettopp fordi jeg er sikker på at hun kunne betydd like mye for noen andre som hun betyr for meg.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 31/10/2006 :  01:59:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal ikke begi meg inne i denne debatten mer enn jeg gjorde for en stund siden.

Men altså: Det er ikke så vanskelig å se om en hest trives og har det bra. Den møter deg med spissete ører når den hører at du kommer, et mykt, livlig og "snilt" blikk og gjerne en humring og VISER at den liker deg og det dere gjør sammen.

Grunnen til at jeg måtte selge henne for tre år siden var store problemer i familien med sykdom, bla hadde jeg blitt rullestolbruker og min mann hadde ikke lenge igjen. Da vi henne tilbake etter to år, var min mann borte, og min datter såpass i alder (13 år) at hun kunne ta seg av stellet. Og, selv om jeg går på trygd, så har jeg regnet ut at vi har råd til å ha henne hvis vi snur litt på skillingen ellers. Så nå har vi altså verdens blideste og snilleste hest, som ikke skal forlate stallen før hun er mett av dager.

Men - hvis jeg hadde hatt en hest som legger øra flate, har et "evil eye", snur rompa til, vil sparke og bite, og ellers er utrivelig/farlig å ha med å gjøre, så ville jeg betenkt meg med å selge - HVIS det overhodet hadde vært mulig å få kjøper til en slik hest, da. Og veeel - det finnes noen som vil "redde" en slik hest, og får den billig, og har lest i "Penny/Wendy" + i NH-bøker, at "unge heltinner" klarer å redde og omvende den "farlige og mishandlede" hesten. - Ja, kanskje 2 av 100 klarer det, men som oftest får man via omveier høre at - "DEN hesten! Måtte avlives etter bare to måneder..."

Nå har jeg, som sagt, ikke hatt noen slike selv, men i årenes løp har det vært mye "rart" av hest i stallen - og ditto eiere.....

OG - jeg håper vi får mange gode år med min snille, lille og "godt voksne" hest. Det finnes ikke noen hyggeligere lyd enn en myk humring....
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  10:53:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Hadde definitivt solgt hesten fremfor å slakte den!Hadde aldri hatt samvittighet til å slakte/avlive den bare for at eg ikke hadde taklet at andre hadde den,hadde heller vært nøye med hvem eg hadde solgt til.
Måtte avlive ene gutten min for 10 uker siden pga en røken sene og leddskade,hadde ALDRI klart og tatt den avgjørelsen viss han hadde hatt mulighet for å levd uten å ha smerte.Og hadde heller aldri greid å avlivd en frisk og fin hest.

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  13:30:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Harnesshaug hadde et poeng, Garsy er egentlig ikke noen hest for meg nå, hun og jeg kommer ikke lengre, jeg vil starte konkuranser komme meg videre, men Garsy er gammel, jeg er vel egoistisk, men hun er mitt alt, hun har reddet meg fra å ta livet mitt, vært der for meg hele tiden å hører på meg når jeg har noe som må ut til noen som ikke forteller det videre, hun er spesiell, så den dagen Garsy viser tegn på at hun ikke vil mer skal hun få slippe, men skal få være til meg helt til da, vokst opp sammen å hun er min førstehest. Har hesten uvaner som ikke kan gjøres noe med eller ting man må ta hensyn til så tror jeg jeg ville ha vudert slakt eller strekt meg langt for å ikke selge, men hva om man kommer utfor en ulykke, man blir i værste fall helt lam, eller helt hjelpetrengende, hva da? slakte eller selge? skulle ha vudert dette leeenge før jeg hadde bestemt meg. Har en lillesøster på 14 som elsker hester, hun tar Garsy for meg flere dager i uka, så jeg kan jo gi hesten til søssen, å mamma står ved det at Garsy har kommet for å bli, samme sier samboeren, så da forblr det slik.

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  13:40:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
litt rotete fra min sin side her, leser ikke alt, s skriver jeg, men det VÆRSTE jeg veit er folk som hører på musikk i stallen, når hestene er inne, somskrur opp lyden å digger. Unger som springer hit og dit+++++. Der jeg har hesten nå er det masse råk, traktor, gravemaskin, men ser ikke ut til at det plager henne, hun følger med å er roligere rundt traktorer å durende ting(var livredd alt dett før) men stalleieren er nøye med at hestene får ro, noe jeg setter stor pris på

LisaFi

Skrevet - 31/10/2006 :  15:04:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
[quote
Og slakteprisen på en hest er ? 1500,-? i dag... Kanskje eieren prøver å forsikre seg om at den som kjøper skal ha økonomi til å HA hesten?
Har du ikke råd å kjøpe en hest dyrere enn si 3000,- da er det min påstand at da har du heller ikke råd å ha hest!
Opprinnelig postet av Harneshaug

Meget enig. Selger man hesten sin, f.eks en travhest til 200.000, havner denne mer eller mindre GARANTERT hos noen som har de største interesser av å gjøre det aller beste for hesten... Nettopp fordi den er en verdisak, rett og slett. Som er ment å tjene penger.. Og en hest som koster 3000 i innkjøp, den koster sannsynligvis 3000 kroner hver eneste måned. Og skulle den ha behov for dyrlege, bør det vel finnes penger il slikt også? Jeg blir generelt skeptisk til folk som vil ha "billigst mulig" hest, selv om det mest sannsynlig er urettferdig av meg å bli det...

Kopi av melding:
Men - hvis jeg hadde hatt en hest som legger øra flate, har et "evil eye", snur rompa til, vil sparke og bite, og ellers er utrivelig/farlig å ha med å gjøre, så ville jeg betenkt meg med å selge - HVIS det overhodet hadde vært mulig å få kjøper til en slik hest, da. Og veeel - det finnes noen som vil "redde" en slik hest, og får den billig, og har lest i "Penny/Wendy" + i NH-bøker, at "unge heltinner" klarer å redde og omvende den "farlige og mishandlede" hesten. - Ja, kanskje 2 av 100 klarer det, men som oftest får man via omveier høre at - "DEN hesten! Måtte avlives etter bare to måneder..."

Også meget enig. Den "perfekte" hesteeier er det dessverre alt for langt imellom. Og om du finner en i første omgang, hvem vet hvor hesten havner etter første salg???

Kopi av melding:
Det skumleste for meg er ikke selve salget JEG foretar men nestemann, og nestemann og nestemann.. skjønner? Det finnes så utrolig mye skremmende i media om hvor dårlig folk behandler hestene sine og jeg hadde vært livredd for at min hest skulle ende opp slik.. Et eksempel er en Percheron her i fylket som nå er solgt for 5 gangen på 2 år pga. ungjenter som skal ha "stor" hest for det er stilig og kult, de er verdensmestre, har lest en NH-bok og er SÅ mye flinkere enn alle andre..... -de klarer ikke med den, hesten blir vanskeligre og vanskeligre... den lærer seg stygge uvaner, blir truende, går ned folk og jeg kan for mitt bare liv ikke forstå at den er lykkelig når den er slik?
Jeg svartmaler kanskje litt men jeg hadde ikke klart å leve med meg selv om min hest hadde endt opp slik som "kasteball" og da synes jeg faktisk slakt er et alternativ...
[/quote]

Exactly my point.

ER hvilket som helst liv, et verdig liv? Bare den lever, har du god samvittighet?

Hva med bikkja di, om du f.eks fikk et barn som var hyperallergisk mot pelsdyr, og omplassering innen familei/kjente var uaktuelt? Om den ble omplassert, og du i etterkant fant ut at dyret hadde havnet på et sted hvor det er mer juling å få , enn mat, hadde du ikke ANGRET da?

Jeg er av det bestemte syn at det å ha dyr innebærer et meget seriøst ansvar, også det å si stopp når det er stopp.

Dvs jeg mener ikke at en skal avlive for enhver pris, men at avliving er en seriøs mulighet om hesten f.eks begynner å li på åra, og har levd et langt, godt liv, eller har meget spesielle behov for å kunne fungere skikkelig. ER jeg i tvil om at DEN hesten kommer til å få det bra, er jeg i tvil om at DE kjøperene overholder avtalen om å kontakte meg før hesten evt selges igjen, er jeg i TVIL om at jeg har en reell mulighet til å hente hesten hjem igjen om ting ikke fungerer, ja, da velger jeg heller å være SIKKER på at den ikke blir nødt til å avslutte livet sitt som "kasteball", som flere nevner over her.

Folk som Harneshaug vokser ikke på trær, nemlig...

Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.