hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frisyrer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Frisyrer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 14/10/2006 :  17:03:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvilke frisyrer har dere¨på hestene??
hadde vært kult og sett hvordan frisyrer det er i landet=P
Spesielt fjordingman er kult:D

her er frisyren til stegg vertfall:P

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  18:21:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Roxanne sin er klippet av moah... Ikke akkurat så pent alltid, men dere skal få lov til å kikke litt på frysirene hun har hatt

Rufsete og ustelt :P

Dolter xP

Litt skeiv ja xP

Flettet:P

Midtskill

Vanlig :P

Halvkort

Stygg klipp, før jeg fikk henne

Tjukk kort en

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 14/10/2006 :  18:30:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv har jeg laget fletter med fine gule blomster i (siden jeg har en blodrød hest) men ellers liker jeg å ha den store manen hennes fri og løs. Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  19:33:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Noen til frysirer

Nyklippet og nappet. Sinnsykt kort!

Lang og tjukk!

Jeg har klippet manen 3 ganger etter jeg fikk henne og to av gangene lot jeg den bli sinnsykt lang før jeg klipte den xP Over der ser dere de to gangene!

<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  23:43:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Mannen

Blitt gjerne litt lengre, bildet tatt for noen få dager siden

Den lange panneluggen Blir fint ved innridningen, 'flyvende' pannelug, enkelte hesten kler det veldig godt syns jeg.

Idag ble mannen nappet, gjør den helt ferdig imorgen sikkert, begynner å bli rettere i kroppen så kler den korte nok nå, hater lang mann jeg

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  00:42:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Min hest har snaue 10 cm lang man, vanlig ridehestman (vel, noen har enda kortere);) Klipper henne oftest før stevner, i sommer feks gled det litt ut og den ble lengre. Syns det er greit å ha den litt lengre om sommeren, som beskyttelse mot fluer feks. Får dårlig samvittighet når jeg klipper om sommeren x)

Har ingen flettebilder dessverre, hun er veldig pen med fletter:p Sjeldent jeg fletter egentlig, har aldri tid til det før stevner:p Dynker heller manen i glansspray

Cheri med krøller Flettet henne pga feil&stil-bed. og da jeg tok ut flettene etterpå ble det sånn! Se så søt hun ble=)

Fakset man i sommerbeitetiden Gjett om jeg klødde i fingrene etter å hente saksen, hater faks:p

Mye bedre, kort og fin=)

Diamonds frisyre. Litt lengre enn Cheris... Han hadde man som gikk nedforbi halsen da jeg kjøpte han:o (har ikke bilde fra "gamle-dager" dessverre). Typisk sånn traverman. Hadde ikke samvittighet til å ta av ALT, men reduserte den ganske kraftig da, selv om den er lengre enn de fleste ridehesters...

Med rose i håret (sjekk det flaue uttrykker, han var tross alt sjefs"hingsten", sooo cool og tøff. Stakkars han, med rosaglad og dulle-eier:p)

Diamond piffer opp frisyren med skaut Babyen miiin;)

Edit pga fiksing av strl, bildene mine blir alltid så himla store x)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3

Redigert av - Svalgårds-Cheri den 15/10/2006 00:45:33 Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  17:03:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, ej klarer ikkje venne mej til hestar med klippt man, ej synes skjelden det ser bra ut.
Unntaket er fjordingen som i dei fleste tilfeller ikkje kler å ha lang man.

Det aller styggaste ej ser er hestar som har fått luggen sin klippt rett av... Huff!

Gla ej har araber ej, der skal ein IKKJE klippe noko som helst nokonsinne... ein liten stuss av halen om den tek i bakken går greit, men då skal den klippes slik at ein ikkje ser at den er klipt.

Tynning av manen er heller ikkje noko issue da araberar generellt har tynnare man enn ønskeleg.

Ej har desverre ingen man-bileter av Kairo for øyeblikket, han har no "ridehestklipp" utført av sultne åringshingstar på sommerbeitet og ser forferdelig ut...!

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 15/10/2006 :  17:46:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
oij..
Har i aldri hørt før
Syns hester med klippt man ser så søt og mer konkurannse hester:)
Men hester med lang man er jo nusseli det og, men jeg klarer ikke og ri med det.. får ikke strammet noe tøyler før man har hele manen i handa
syns stegg er ganske søt og fin sånn han er no jeg:)
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  20:02:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Ridehest man syns jeg er finest og jeg gjør jo alt får at Roxanne skal se så lite kraftig ut som mulig så her må alt klippes og nappes ofte. Hale, skjegg, hovskjegg, hovhår (sånn som vokser nedover), lugg og man
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 15/10/2006 :  20:52:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva bruker dere til å nappe mana? hesten min hater at jeg røsker ut hår,så bruker frisørkniven min jeg Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  22:28:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Lukas har laang man Synes kaldblodser skal ha litt ordentlig med man & hovskjegg jeg. Men på stevner pleier jeg å flette andalusierflette/ardennerflette, en på hver side. Og så fletter jeg panneluggen på samme måte som halen, og syr den opp i en "dott" og putter den under panneluggen

her er Lukas til vanlig:

på stevne, her har jeg også sydd de to flettene opp mot hverandre.

(er det en liten Briar vi ser?)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  00:48:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff, ej klarer ikkje venne mej til hestar med klippt man, ej synes skjelden det ser bra ut.
Unntaket er fjordingen som i dei fleste tilfeller ikkje kler å ha lang man.

Det aller styggaste ej ser er hestar som har fått luggen sin klippt rett av... Huff!

Opprinnelig postet av CarpeNox

Det med luggen klippt rett av er jeg enig med deg i, det er stygt!
Bare lurer på en ting siden du sier du ikke liker hester med klippt man: Syns du ridehester hadde vært finere med fakseman? Bare spør

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  00:50:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hva bruker dere til å nappe mana? hesten min hater at jeg røsker ut hår,så bruker frisørkniven min jeg

Opprinnelig postet av crusabell

Bruker saks jeg;) Orker ikke nappe, hesten min har nemlig ganske kraftig man:p
Det er mamma (nesten frisør vil jeg si) som klipper henne, hun er flinkere til å klippe enn meg;) Med saks kan det bli stygt og skjevt/hakkete, men det kan også bli bra;)

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  17:42:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lukas har laang man Synes kaldblodser skal ha litt ordentlig med man & hovskjegg jeg. Men på stevner pleier jeg å flette andalusierflette/ardennerflette, en på hver side. Og så fletter jeg panneluggen på samme måte som halen, og syr den opp i en "dott" og putter den under panneluggen

her er Lukas til vanlig:

på stevne, her har jeg også sydd de to flettene opp mot hverandre.

(er det en liten Briar vi ser?)

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Lukas hadde jo ein nydelig man da!

Ej synes at lang man er finast ja, den kan godt vere litt klipt/stussa for å å holde den naturleg, eller tynna for å få penare man, men generellt synes ej at manen skal få vere mest mogleg i fred for saksa...
Ej teke litt på slik bolleklipp fra begynelsen av 90-tallet når ej ser den der standard ridehestklippen..
Men fletta hestar ser veldi flott ut, spesielt om dei som flettar har brukt litt tid på å lage andre fletter enn dei vi alltid ser..

Ej kan forøvrig ikkje seie at manen nokonsinne har vore i vegen for meg under ridning på nokon av dei hestane ej har ridd oppigjennom åra..
Korkjen kallblods, varmblods, fjording eller araber.

Det e lov å tenke sej litt om til tider.
Redigert av - CarpeNox den 16/10/2006 17:49:23 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  20:31:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
hva bruker dere til å nappe mana? hesten min hater at jeg røsker ut hår,så bruker frisørkniven min jeg

Opprinnelig postet av crusabell

Bruker saks jeg;) Orker ikke nappe, hesten min har nemlig ganske kraftig man:p
Det er mamma (nesten frisør vil jeg si) som klipper henne, hun er flinkere til å klippe enn meg;) Med saks kan det bli stygt og skjevt/hakkete, men det kan også bli bra;)

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Det har Roxanne også så jeg bruker en nappekam jeg kjøpte på www.minhestebutikk.no. Dyrt syns jeg, men det funker bra ^^

<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/10/2006 :  21:23:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om hesten er fin med kort eller lang man kommer alt an på rasen synes jeg. Hadde feks ALDRI I LIVET samlet til lang man på min Hollanske Varmblods, da hadde hun lignet på en varmblodstraver i mine øyne. Skiller litt slik, at ridehester skal ha kort og jevn man, travere skal ha lang man, gjerne med 5 cm som er klippet kort bak hodelaget. Samme med arabere. Friesere skal ha alt langt, og Fjordinger skal ha kort. Ponnyer får derimot lov å ha manen slik de vil =)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.