hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sleiping på stallen....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Sleiping på stallen....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 06/12/2003 :  23:45:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Jeg er veldig opptatt av at man skal få korrigert hesten så raskt som mulig,men er den ikke frisk må det utsettes desverre. Hester som har vondt,vil selvfølgelig ha en negativ holdning til det meste,og da bør man ikke utsette den for mer.(En korrigering kan ta tid og være både fysisk og psykisk hardt for hesten.)

Helt ærlig,bør vel også kanskje denne hesteeieren se seg om etter en mer letthåndterlig hest.Kanskje best for alle parter,da kjemien faktisk ikke stemmer med enhver eier og hest.Vi har forskjellige personligheter,og det har jo hestene også.Rett person på rett hest....
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  11:17:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Joda, hadde man bare klart å overbevise eieren om det så
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

ElleM

Skrevet - 07/12/2003 :  19:28:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde det vært min hest, hadde jeg nok sporenstreks sendt hesten til en equiterapeut for å få utredet den fysiske situasjonen. Om hesten ikke måtte avlives, ville jeg deretter sendt den til en av de beste Horsemanship-menneskene for noen måneder. Til slutt skulle jeg selv dratt til NH-treneren, og fått opplæring å håndtere hesten.

Om problemet ennå ikke var løst, ville jeg gitt den en kule. But hey, that´s just me...
Har selv ikke ork til sånne dritthester.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 07/12/2003 :  19:57:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Sorry, vixi jeg som husket feil, den lå under generell ridning/trening (eller hva forumet heter)
"Oppgjør med frekk hest?" .

Nå vil jeg bare understreke at jeg har aldri prøvd ut det som står der, men det er jo mulig dere kan hente noen tips eller noe.
Er i grunnen enig med de andre som har sagt ting her, sjekk nå iallfall at han er frisk, og send han til noen som kan løse problemet, ikke bare ri han til!!

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  22:28:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Vel... - nå har den vært på dressurtrening i helgen. Visstnok oppført seg som en engel. Rolig og avslappet, gjort (eller prøvd å gjøre) som den fikk beskjed om, skrittet på lang tøyle tur/ retur.
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Hanne&Happy=)

» VIP

Skrevet - 01/01/2004 :  23:17:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
har hatt en hest som høres ut som denne her! desverre er hun slaktet nå! men det betyr ikke nødvendighvis at man trenger å gjøre det med denne. min hest var gal,snill, rar, umulig, hun var alt annet en medgjørlig når jeg satt oppo. denne lille damen steilet rundt, bokket, tullet og nektet å gå når jeg brukte skjenkler og ikke sete. nesten annenhver dag fikk jeg nakken hennes opp i nesen og begynte å blø, jeg datt, trillet og satt meg opp igjen. jeg var helt sikker på at det kom en dag hvor alt ville bli bedere hvis jeg bare prøvde, men den dag kom treigt. vi kunne ikke hoppe for da steilet hun seg veien opp fra utebanen så ridelæreren min måtte komme å hente meg så jeg kunne hoppe siste hinder før vi gå oss. etter et lite besøk av vetrinæren fortso vi alle hvordan alt hang sammen, hun hadde nemelig betente gaffelbånd, ødlagte sener og alt var gærent med forbeina hennes. jeg gråt og gråt for jeg viste hva som kom til å skje med henne, men hun hadde det vondt og jeg måtte la henne gå, stakkars hest og jeg som ikke skjønte noe i det hele tatt.

kanskje det er noe gærent med beina hans eller kanskje han har låsninger i ryggen eller nakken! det er godt mulig dette kommer av smerter han har.
mvh Hanne
Gå til toppen av siden

juliej91
» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2004 :  13:11:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidejuliej91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejuliej91  Svar med kopi av melding
For meg virker det som om denne hesten trenger en lang treningsperiode for og bli mulig og styre, jeg er ingen erfaren person, men kan fortelle deg om treningsmetoden jeg altid foreslår.

Jobb mye med hesten, spesielt i longe. Longer den først rolig, i skritt og rolig trav, dersom hesten begynner og løpe, så la den løpe, bare følg med rolig og vent til den gir seg, så fortsetter du, dette kommer til og gjenta seg mangen ganger, ros den hver gang, så snart den roer seg, og går fint, pass på at du roser den MYE! Pass på og gi deg når han gjør det bra, dette må skje over tid... Etterhvert som hesten roer seg og går fint i skritt og trav, be den om og øke, så er det det samme igen... Når den opfører seg der, så begynner du med gallop, samme greia der, og så ber du den øke, og gjentar øvelsen der, da har den forhåpentligvis fått litt mer respekt, det bør også kontroleres om hesten har helseproblemer, eller smerter. Håper tipset mitt kan vere til hjelp!

Julie
www.me-you.moo.no
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.