hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Boots.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Boots.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

rusket

Skrevet - 20/10/2006 :  09:42:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynner å bli frustrert over boots, TRE ganger på 1 uke har vaier røket. Er det virkelig så dårlig kvalitet på dem? JA, jeg setter på bootsene/vaier riktig, og ja, det er riktig størrelse.

Noen tips for å styrke vaieren? neglelakk, tape osv?

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 11/11/2006 :  20:35:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når det gjelder pris i Norge kontra Sverige, så er det ikke så mye billigere å handle i Sverige. Momsen er ikke inkl i prisen som opplyser i Sverige, ergo man må betale toll og 25% moms i tillegg til prisen man ser (f.eks hos naturligehovar.se). Men et par hundrelapper sparer man jo!

Sparkling

Norway

Skrevet - 16/11/2006 :  18:24:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSparkling  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSparkling  Svar med kopi av melding
Jeg har selv Boa til min hest. Ble brukt lite, bare et par ganger, for jeg fikk sko på hesten ikke lenge etter bootsene kom i posten. For et par dager siden hev jeg på en av dem pga manglende sko på ene bakhoven. Red meg en liten tur og vips så var ene bootsen av. Da hadde altså vaieren røket. Synes dette er dårlig med tanke på at bootsene nesten ikke er brukt! Sendte en mail til TOF's hvor jeg har kjøpt dem, men det var ikke så mye vits i da det viste seg at dette tydeligvis ikke var et sjeldent tilfelle. Menmen.. Så nå prøver jeg å bestemme meg for om jeg skal spante på meg en sånn her "vaier-pakke" eller ikke.. Har enda en som funker, men kan jo være grett om jeg en dag trenger begge to. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 16/11/2006 :  19:05:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hæ, fikk du ikke nye vaiere? Man har 90 dager garanti på vaierne faktisk, jeg fikk nye vaiere tilsendt samme dag jeg ringte Tofs.

Men bruker du gaiters til bootsene? For hvis bootsstr er riktig og du har på gaiters så skal vel ikke bootsen bare falle av selv om vaieren ryker.

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  11:02:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
HAr så langt vært heldig med mine boots :)

Kjøpte BOA bootsene.

Eneste som jeg synes er irriterende er de "kapslene" som man skrur av/på de man skrur til skoene med... Disse er så harde...
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2006 :  02:47:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eh... vaier og gaiters på boa? Misforstår jeg helt eller er det Easyboots du mener? Er ikke Boa en høy boots med denne knappen Bhomme referer til...
Jeg har selv både Epic og Bare, er fornøyde med begge men Bare er best!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  12:03:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jeg passe irriterte på mine boots.
Tok fram det siste nye paret mandag, Easyboot bare, pigget de og satte de på.
I dag, etter 2 dager med vel 14 timers utegang hver dag, er de røket...
Festet på den ene reima framme er røket tvert av.
Og sånn jeg ser et, er det ikke engang stort "trykk" på den engang...

Siden jeg kjøpte de i juli, får jeg vel neppe noe på garantien...
Har kontaktet Tof, så vi får se.
Bruker boots kun nå r det er glatt, derfor har jeg ikke prøvd disse før.
Kjøpte 2 par, og de andre prøvered vi med 3-4 ganger i sommer.
Men dette er drit irriterende.

Mine gamle boots, vanlige epic, brukte jeg en hel vinter, og det var mye is, så de ble en del brukt.
I tillegg ble de brukt av en venninne av meg daglig i flere uker i sommer, før første delen røk.

Anette Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  14:35:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eh... vaier og gaiters på boa? Misforstår jeg helt eller er det Easyboots du mener? Er ikke Boa en høy boots med denne knappen Bhomme referer til...

Opprinnelig postet av Harneshaug

Kjøpte nettopp et par boa-boots, og den knappen der framme brukes til å stramme en vaier De selger også gaiters til boa.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  23:55:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja jeg bruker boots på hestene når de går ute.
Kan med hånden på hjertet si at dette ikke er hester som løper og raser mye akkurat, så de får ikke rare belastningen kontra en ridetur.
Mest rolig tøfling rundt stallen for spising, og opp i skogen for å se på folk og biler på veien, gnage på trær og sløve.

Brukte vanlig "epic" i fjor vinter, uten problemer.
Og "bare" skal jo være så mye bedre, så jeg satset på de etter at en venninne måtte kjøpe mine gamle pga full krise med hestens hover.
At "popnaglen" som holder den ene reima ryker etter 2 dager er for dårlig, uansett bruk.
Dette er boots som i følge produsenten er nøye testet over lange strekninger i all slags føre.
Distanseritt på opptil 25 mil.
Altså tøffe forhold.
Så da stiller jeg spørsmål til hvordan de kan ryke på hardt underlag, under lav belastning.

Bruker kun boots når det er glatt, og nå er det desverre skikkelig uggent ute.
Merker på araberen at han spenner seg, og ikke tør gå normalt.
I går vegra han seg for å gå ut av stallen, jeg hadde bestemt meg for å slippe han ut uten boots for å se han an.
Men etter et par rundervar han fortsatt grusomt spent i kroppen.
Så da var det bare p smekke på bootsa.
Ser nesten ut som meg selv på isen...hehe... jeg kan lett forveksles med ei bestemor på 80, men et hoftebrudd bak seg.
Ønsker ikke å lage spenninger i muskler som kan gi slitasjo og ubehag for gullet mitt.
Han sklir rett og slett.
Dette til tross for naturtrimma hover, som fungerer supert på alt utenom holkeføre.
I tillegg har vi store områder for hestene nå på vinteren, men da må de tusle opp en bakke før å komme til skogs.

Så jeg må fortsette å bruke boots til det blir bedre føre.
Og som sagt, i fjor gikk jo det helt fint, til tross for mye holke gjennom hele vinteren.
Er jo egentlig grunnen til at jeg har boots, for at hestene skal kunne gå ute uansett føre hele året.

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  23:59:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte forresten en ting.
Tof ville ikke erstatte siden de bare gir 90 dagers garanti fra man kjøper varen.
Er ikke helt sikker på at et firma bare kan lage seg en egen garantiordning i følge Norsk lov.
Men samma d.
Orker ikke lage noen sak ut av det.

Har en handy sambo, så han satte bare på en ny popnagel, og vips så kan jeg ta på bootsa i morra.
Glem at jeg bruker 45 kr for å få en popnagel med easyboot logo...

rusket

Skrevet - 28/11/2006 :  22:12:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Arg, jeg blir gaaaal av boots, det er alltid et eller annet som ryker, vaier, spenne, dippedutt. IIIIIIIIIIIIIIIKKKK. =)=)(&&€%€#%€&(/&%€#

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  00:05:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Fler som blir gale av boots innimellom, argh! Har vært fornøyd lenge nå, men å skryte av det, det var dumt. Siste turen jeg var ut, mista jeg boot 4 ganger!!!!!!!!! 2 gang på venstre framfot og 2 gang på høyre framfot. Da holdt jeg seriøst på å klikke, buhu! Etter å ha sett litt på bootsa, fant jeg ut at vaieren hadde kilt seg, så den var stram bare på en side. Så jeg får håpe det var grunnen
Noen ganger er boots ett ork og ett slit. MEN er stort sett fornøyd, og har ikke vært borti at vaieren ryker.

Hvilke boots har du Rusket?

Beate & Alger Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/11/2006 :  07:24:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oj, jeg har aldri mistet boots før, bortsett fra da Oden var uheldig å sette fast foten i et gjørmehull og nesten ikke fikk opp foten igjen.

Jeg har easyboot epic, den nye modellen. "Jeg" har røket..hm....5-6 vaiere siden september. Spennene har blitt rundet i kantene sånn at vaieren ikke gnager, og jeg strammer for harde livet. Men likevel så ryker de altså.

I går så skulle jeg skifte vaier (derav mitt utbrudd *knis*), og da gikk 2 vaiere åt skogen. Det som er, er at vaierene er "løse" i tuppen, sånn at når man skal putte vaieren inn i trange hull på bootsen, så fliser de seg opp i tuppene. Og det skal ikke mye oppflising til før tuppene ikke får plass i duppedingsen som skal holde endene tilsammen under spenna.

Jeg har nå veldig lyst på easyboot bare, men mr barfottrimmer mener Oden ikke har riktig form på hoven enda.

Har du også epics? Jeg hører den gamle modellen skal være mye bedre enn den nye?

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  08:36:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Da var to av mine boots allerede ødelagte...

Den lille plast tingen der vaieren sitter har revnet fra sømmen, heldigvis får jeg nye siden de ikke er over 90 dager, men ble ganske skuffet nå...
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/11/2006 :  09:13:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
æsj så kjedelig Bhomme. Men trøst deg med at du er ikke alene om å være boots-fortvilet

Jeg forstår ikke hvorfor ting ryker så lett, de koster jo skjorta. Men andre jeg kjenner som har boots har aldri hatt noen problemer, så jeg tror det er litt uflaks og.

Er du fornøyd med Boa bortsett fra uhellet nå?

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.