hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Boots.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Boots.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2006 :  15:05:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Hei hei...

Jeg har nå med masse om og men bestemt meg for å ta av skoa på hesten min å gjøre han om til barfothest. Skoen detter av hele tiden, så har begynt å bruke boots - derfor jeg også ville ha han barfot...

Men vil bruke boots på han også, noen som har noe å anbefale?
Har prøvd de fra Hööks, de funker greitt, men vil ha litt flere muligheter...
Så i dag at en internettbutikk som heter TOF hesteutstyr solgte boots som man også kunne sette brodder i - noe som jeg mener er veldig praktisk...

Forslag og erfaringer med forskjellige boots??

-Korak-

Norway

Skrevet - 02/10/2006 :  16:05:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Swiss Boots anbefales på det sterkeste.
Men må bestilles fra Tyskland eller noe..Søk på nettet på swiss boots
De er veldig greie men litt tunge å få av og på , men er de varme så er det ikke noe problem.
Brodder kan også settet i.
Det beste med bootsene er at hvis de er for korte i tåa så kan det lages et hull slik at tåa kan stikke ut, sånn har jeg i alle fall gjort.

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2006 :  21:14:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Har funnet noen som heter Boa Boots, som er i butikken til TOF hesteutstyr... (På nettet)....

Noen som har erfaring med disse??
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 02/10/2006 :  21:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker easyboot epic fra Tofs. I følge barfottrimmeren min så var ikke fasongen på hesten min "ferdig", så han anbefalte å vente med å kjøpe f.eks boa til neste år.

Er fornøyd med easybootsene, men syns vaieren var noe dårlig. Disse kan man og skru brodder i.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

:o)

Skrevet - 02/10/2006 :  21:52:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker easyboots(gamle modellen) med 4 brodder i, funker som fjell for oss

Litt å få på i starten men alt er enkelt når man får teket på ting
Varm de i varmt vann så smetter de på lettere.
Gå til toppen av siden

Maju
» VIP

Skrevet - 02/10/2006 :  21:57:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker Easyboot Bare! Trasige å få på i starten, men nå har de formet seg etter hoven og er veldig lette å få på. Sitter som støpt på all slags underlag
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 02/10/2006 :  22:08:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg har brukt Boa boots. Jeg kjøpte dem på www.naturligahover.se og fikk dem tilsendt fra sverige. Det var billigere enn å kjøpe dem fra Tof.
De er greie å ta på og av, men høvene på hesten min har endret seg litt og jeg tror de er litt store, så hvis jeg traver eller galloperer hender det at den ene faller av. Det er på samme benet jeg mister hver gang og denne hoven vokser litt steilt så jeg tror det er mye derfor. Jeg kjøpte Comfort Pads til å ha inni dem og det tror jeg er veldig lurt. Bedre stimulering av hele undersiden av hoven når hesten beveger seg.
Man blir advart mot gnag over hårlinjen når man bruker Boa-boots men det har jeg aldri hatt problemer med. Det er nok viktig at de passer godt og strammes passe mye.
Jeg anbefaler deg å lese mer på http://www.easycareinc.com/
Der har de videoer som viser hvordan skoene settes på og taes av, og masse annen nyttig informasjon og sammenligning av forskjellige sko.
Jeg tror jeg skal prøve Easyboot Bare nå snart. Men, de er jo litt vanskeligere å få på, så kanskje det er greit å ha litt erfaring fra en annen type sko først. Det er kanskje også lurt å kjøpe to sko først, for mange hester er det nok å ha sko på forbena, så lenge det ikke er is.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/10/2006 :  22:15:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Swiss Boots anbefales på det sterkeste.
Men må bestilles fra Tyskland eller noe..Søk på nettet på swiss boots
De er veldig greie men litt tunge å få av og på , men er de varme så er det ikke noe problem.
Brodder kan også settet i.
Det beste med bootsene er at hvis de er for korte i tåa så kan det lages et hull slik at tåa kan stikke ut, sånn har jeg i alle fall gjort.

Opprinnelig postet av -Korak-

Jaime Jackson anbefaler disse bootsene i boksen sin "Hesteeierens håndbok i naturlig hovrøkt". Det står også noe om at man bør få en bootstilpasser til å tilpasse den hovene til hesten. Finnes slikt i Norge? Jeg har ikke mye tro på at "alle" gjør dette korrekt.

Swiss Horseboots

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 03/10/2006 :  00:32:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har nå skjedd mye på boots-fronten siden Jamie Jackson skrev sin bok. På nettsiden sin anbefaler Pete Ramey Easyboots. Det viktigste er ofte å få god tilpasning, og hvis dette er vanskelig å få til i Norge med Swiss Boots er det kanskje bedre å velge en boot som er lettere å tilpasse.
Jeg vil ofte ha det nyeste på markedet. De lærer vel av sine feil og utvikler boots som er stadig bedre enn de gamle. :-)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  01:17:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det har nå skjedd mye på boots-fronten siden Jamie Jackson skrev sin bok. På nettsiden sin anbefaler Pete Ramey Easyboots. Det viktigste er ofte å få god tilpasning, og hvis dette er vanskelig å få til i Norge med Swiss Boots er det kanskje bedre å velge en boot som er lettere å tilpasse.
Jeg vil ofte ha det nyeste på markedet. De lærer vel av sine feil og utvikler boots som er stadig bedre enn de gamle. :-)

Opprinnelig postet av frkelin

Ja, men kan man tilpasse bootsene perfekt selv, eller blir det som med saler; man kan gjøre det nogenlunde selv, men trenger en saltilpasser for det perfekte resultat?

Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 03/10/2006 :  10:58:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har Boa til begge våre hester, og er kjempefornøyd med dem. Enkle å ta av og på, og har aldri mistet dem.
Men så har jeg jo ikke prøvd noen andre da, så jeg har jo ikke noe å sammenligne med.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  10:59:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Hva mener dere så om bootsene til Hööks??

De fleste hestene på min stall bruker disse...!
Synes det er enkle å få på og gode.... Men selv synes jeg de er i dyreste laget...
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 03/10/2006 :  11:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
selger Høøks boots? har endevendt sidene og kan ikke se noe som ligner på boots slik jeg ser for meg at boots skal være?
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  18:55:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
selger Høøks boots? har endevendt sidene og kan ikke se noe som ligner på boots slik jeg ser for meg at boots skal være?

Opprinnelig postet av rusket

De fører Old Mac's.

Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  22:44:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Dette er vel linken til Old Mac's bootsene i Hööks:

http://www.hooks.no/butik/default.asp
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  22:47:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Prøvde å legge ved en link til hööks sin side over old mac s bootsa...
Men den ville ikke åpne den siden.. Kom bare til hovedsiden...

Men de ligger ihvertfall under "til hesten", så "benbeskyttere"....
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.