hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - deres hest og fòrplan
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 deres hest og fòrplan
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

gardskjerringa

Skrevet - 26/09/2006 :  19:30:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan jeg få be noen om å skrive ned sine fòrplaner og hva slags hest dere har, evt bruk og vekt?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  19:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en 5 åring KWPN (med litt "typisk" holsteiner preg, bare litt mindre utgave). Hun er ca 165 høy, vekta er jeg usikker på. Trener henne middels, da hun er ung. Hun går som regel 2 dager tur (kondisjon/styrketrening), 1 dag fri, 2 dager dressur og 2 dager sprang/markarb. (+ varierer litt med longering, løshopping). Rolig til å være unghest, men absolutt "fres" i henne, masse arbeidslyst og motor:)

Hun får 7 kg høy (av og til 8 kg, alt etter holdet), 3 liter energi og 1 liter havre. I tilegg gir jeg salt og e-amino.
Hun fungerer kjempe fint på denne forplanen. Var litt "slapp" en periode, men det var pga vekst.

Hege Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  20:05:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ei 5 år gammel fullblodshoppe som veier ca 480-500 kg. 158 cm høy. Går ca 3 dager dressur på banen og 2-3 dager tur i uka, evt lett sprangtrening innimellom.

Hun får 8-10 kg høy av god kvalitet, 1,5 liter Energi morgen og kveld + havre etter hvor mye hun blir brukt. Alt fra 0,5 til 2 liter om dagen. I tillegg får hun ca 50 gram salt om dagen + 4 -6 lykkegulrøtter

Har som regel gitt Speedi Beet i tillegg men ikke akkurat nå da jeg sliter med å få tak i det....
Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  21:10:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
har ei 12 år gammel fjordinghoppe som blir brukt ca hver dag. hun er fra 1.36-1.40høy (er ikke helt sikker) hun veier ca 464kg. hun får 3kg høy morgen, middag og kveld og på kvelden får hun også 5dl komplett, multi tilskudd, hvitløk og olje
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 26/09/2006 :  21:44:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en 5 år gammel kaldblodstraver som veier rundt 350 kg. Han er liten av vekst, 1,42 høy, hingst, legger på seg lett. Er aktiv løpshest.

Han får ca 7,5 kg høy til dagen, + 2,5 liter Champion ekstrem + 1,5 liter Champion Gull fordelt på 3 kraftformåltider.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  23:46:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Har en 11 år gammel dv, 165-170 cm høy, ganske kraftig. Blir ridd 1,5-2 timer ganske hardt hver dag, konk. hest sprang. Vekt vet jeg ikke.
Får fri tilgang på høy (kvelds -> neste morgen), halve året spiser hun gress på beitet hele dagen. Regner med det går ca 7-10 kg høy pr dag. Får 3-4 l champion energi, 3-4 l havre, 0,5 l betfor (+ gulrøtter, brød, vit. pulver osv) fordelt på morgen og kveldsfor.
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  00:08:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en ti år gammel danskfødt vallak. 164 cm høy. Blir brukt til dressur (4-5 dager i uken) og resten turridning evnt. en dag sprang. Går moderat, og hardt i perioder.

Får 2 + 2+ 2 kg høy, i tillegg til gress. Kommer til å gå på 3 + 2 + 3 kg høy når når han tas av gresset.

Ellers får han 2 kg (ca. 2 liter) Struktur Equichamp (Fra Eggersmann), 2 kg (2 liter) mais og Speedi Bet (0,5 l ferdig oppbløtt) fordelt på tre måltider. Pleier også å gi han litt Cool Mix fra Eggersmann i perioder hvor han går litt roligere.
Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 27/09/2006 :  00:34:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en 13 år gammel belgisk varmblods på 168. Han minner nok litt mer om en svensk halvblods (alle tror han er det) Han veier vel 600 kg eller noe..

Han får 3 liter komplett om dagen (går middels hardt siden vi er i en opptreningsfase)

Til frokost får han 3 kg, middag 4 kg og kvelden 5 kg. Ikke alltid middag da han går ute og det fortsatt er gress der.

Jeg liker å fore med mye høy, han blir jo ikke tykk av det. Ellers er han veldig blank og fin i pelsen og passe sprek.

Før ga jeg han 1 liter bygg og 2 liter komplett, han la fint på seg etter 3 uker så da kuttet jeg bygget.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  02:42:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Fôrlplanen min er annbefalt etter forhandler av Spillers, etter ha sett på hold samt. mål.
1 1/2 åring av varmblodstype. Rundt 155 i mnk, vokser utrolig mye på høyden i det siste.
2.0 - 2,5 kg kraftfôr til dagen, dvs. ca. 2 liter (+ ved største vekstperiodene) viktig å hele tiden se ann på vekstperiodene og øke når det trengs. Ved at vi ikke gjør dette legger hesten seg veldig mye ut i minste vekstperiodene, og blir ¨skranglete¨ ved for lite kraftfôrmengder ved di største vekstperiodene.
Fôrer med oppdretts/unghestfôr: Stud & Youngstock Mix (musli)
Stallen vi står oppstallet på nå, fôrer kun 2 ganger daglig, så rundt 1l hvert måltid (+) - fri tilgang på høy.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 27/09/2006 :  08:41:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en 17 år gml kaldblods, ca 150 høy. Vekt er jeg usikker på.
Han er normalt i aktiv bruk, med 2-3 timers turer i skogen med klatring og noe løping ca 6 dager i uken, og en dressurtime i uken hvor han gjerne er på en god oppvarmingsrunde først med noe klatring.

Han får 1 liter champion energi, 0,25 betfor, fri tilgang på grovfor om dagen, og 3 kg høy om kvelden.

Akkurat nå er vi salløse, så da er det litt kortere turer. Ca 1-2 times turer, ca 1 dag i uken med longering og en dag med barbak i ridehuset i ca 45 min.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  09:15:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har ei 14 år gamme fjordhoppe, drektig men litt for tykk da hun ikke har vært trimmet i sommer. Så vi er så vidt i gang med opptrening.
Skritte/traveturer hver dag, enten ridning, tømmekjøring eller leietur. Mye bøy og tøy, og rene joggeturer noen dager i uka. Mye klatring og "lek" (triks) også. Hittil bare 1/2 time - times turer.

Hun får:

2 kg + 2 kg + 3 kg høy hver dag, og fri tilgang på gress fra 08.00-20.00 (ca.).
Multitilskudd, hvitløk, ølgjær, eple og litt gull for å ha noe å blande med.

Hun blir slankere, men fokuserer mest på muskler, kondis og å styrke foten hun har hatt skade i.

På vinterstid får hun 2 kg + 1,5 kg + 1,5 kg + 3 kg høy.

Therese
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  09:50:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter (18 år gammel kaldbllodshoppe) får nå 7 kg høy (men skal over til fri tilgang på ensilage fra neste uke), 3 l champion komplett, 0,25 l betfor, samt vitaminer, yea-sacc og soyaolje.

Hun ris/kjøres 1-2 timer hver dag, går på bane 4-5 dager i uka og tur resten, middels arbeid.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2006 :  19:05:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Fjordingvallaken min er 8 år, blir brukt daglig. Nærmere 150 høy. Ganske sprek og slank type.

Får ca 2-3 kg høy 3 ganger til dagen.

1 liter Kraftfôr (Champion Sport)
5 dl havre
1 skje hvitløkspulver
2 små målebeger biotin
1/2 stort målebeger med mutivitaminer
1 stort målebeger med ølgjær
ca 0,5 dl Speedi Beet/betefôr (ferdig blandet...)

Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 02/10/2006 :  21:18:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Har en svær KWPN vallak på 11 år,veier ca.600kg vil jeg tro.
Han blir ganske hardt brukt.to dager tur,en dag sprangog resten bakkearbeid/bomarbeid.

Han har fri tillgang til høy,men vil tro han spiser ca.10-12 kg høy om dagen.
av kraftfor får han:
Morgen: 2 1/2 l komplett
Lunsj: 2 1/2 l komplett
Kveld:2 1/2 l champion gull,3/4 l betfor,1dl soya olje,1 kopp mineral tilskudd,salt og 30ml cortaflex glucosaminer

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2006 :  21:54:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ei SWB hoppe på 16 år, veier vel en 450/500 kg - 159 cm høy. Går 7 dager i uka med variert trening, sprang, dressur, bakkearbeid og som regel en rolig turdag. Hest med masse energi og motor.

Morgen;
3 kg Golden Grass
1 kg Spillers Condition Cubes

Middag;
3 kg Golden Grass

Kveld;
5 kg Golden Grass
1 kg Spillers Senior Mix
0,5kg Spillers Condition Cubes
Hvitløk
Glucoflex

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  07:17:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hesten min er en dansk varmblodsvallak på 7 år, ca 173 cm, vekt vet jeg ikke. Han blir trent ganske hardt dressur 5-6 dager i uka, en dag lett/tur og en dag fri. Av og til har han "joggeuker", men får samme rasjon mat.

Han får 3 + 3 + 3 kg høy, og 3 liter Eggersmann Classic Mix og 3 liter knust bygg fordelt på tre måltider. I tillegg får han nå en neve Spillers Happy Chaff til hvert måltid, men jeg regner med at jeg går over til betfor eller Speedi-Beet til vinteren. Da vil han få 1/2 liter bløtt til kvelds.

+ vitaminer, elektrolytter og salt

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.