hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - deres hest og fòrplan
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 deres hest og fòrplan
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  10:36:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej har ein to år gammel shagyaaraber-hingst.
Han veg ca 400kg og er rundt 145-147cm høg.
Han blir trent tre-fire dagar i uka med ulike småting, miljøtrening på leietur i skog, mark og trafikk.
"Leik" på bana i form av trening på ettergift og ulike komandoar-generellt alt det eg tykkjer han treng å vite før innridning/innkjøring.
Innkjørina er såvidt begynt på.

Morgon: 2kg høy, 0.5L betfor, 0.5Lchampion oppdrett.
Dette får han ete opp før utslipp.

Middag: fri tillgang på silo. dette gjeld forøvrig frå ca kl 9-ca kl 21/22

Kveld: 5kg høy, 0.5L betfôr, 0.5L champion oppdrett, ca 30gram salt, 0.5dl soyaolje, halv måleskei champion multitilskudd.

Det e lov å tenke sej litt om til tider.
Redigert av - CarpeNox den 03/10/2006 16:00:02 Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  11:05:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Har en 4 år gammel shettis på halvfor. Hun blir ridd fast tre dager i uka av meg, ikke noe galopp, bare trav og skritt. En dag i uka eller noe sånt av en fire år gammel jente, som bare skritter tror jeg, og noen ganger rir jeg henne i helgene også. Hun får ca 4 kg høy til hvert måltid (tror det er tre ganger dagen), og litt mindre enn en neve havre etter jeg har ridd.
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 03/10/2006 :  11:22:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har en 4 år gammel shettis på halvfor. Hun blir ridd fast tre dager i uka av meg, ikke noe galopp, bare trav og skritt. En dag i uka eller noe sånt av en fire år gammel jente, som bare skritter tror jeg, og noen ganger rir jeg henne i helgene også. Hun får ca 4 kg høy til hvert måltid (tror det er tre ganger dagen), og litt mindre enn en neve havre etter jeg har ridd.

Opprinnelig postet av Gnyr2

Gnyr: 4 kg høy til hvert måltid??? Til en Shetlandsponny??? Ingen av de andre store hestene her engang får så mye!!! Om du leser de andre svarene her pleier de å ligge på 2 og 3 kg, ikke 4-4-4!!! Sikker på at det ikke er 4 kg pr dag du mener da? Det er nemlig nok for en så liten ponny (for å blande inn en annen debatt; kanskje hun hadde blitt litt sprekere også da, om hun fikk litt mindre mat?)

Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  11:56:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Husker ikke om det var om dagen eller til hvert måltid, men eier sa hvertfall 4 kg. Og tykk er hun, så hun hadde ikke akkuratt vondt av litt mindre mat, nei :)
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Cas_ico

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  12:55:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCas_ico  Svar med kopi av melding
Rissico er en 12 år gammel varmblodstraver. Blir brukt som ridehest,
- dressur og turer. Er ikke sikker på vekt.

Frokost:
3kg høy
1,5 l. komplett med olje

Middag:
2kg høy

Kvelds:
3kg høy
1 l. komplett
Multivitaminer
1 l. betfiber med en ss. salt og en ss. hvitløk

+ litt epler og gulrøtter!

"Øvelse gjør ikke mester.
Perfekt øvelse gjør mester!"

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  09:05:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
har en welsh C på fòr, som blir trent ganske hardt hver dag...klatreturer i helgene eventuelt bane...etterhvert blir det endel stevner i helgene og...hun er ca 148 høy, og veier i underkant av 500 kg, med andre ord er hun litt tjukk enda=)

Morgen: 2 kg høy
0,5 kg Energi
0,5 kg Havre

Middag: 2 kg Rundball/silo

Kvelds: 4 kg Rundball/silo
1 kg Energi
1 kg Havre

fri tilgang på rød saltstein...

har satt opp forplanen min med fòrplan som ligger på pcen, og ifølge den gir jeg hesten min altfor lite mat egentlig...skal øke til nærmere 11 kg silo etterhvert, høyet skal vekk...

Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  10:48:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
Jeg har en russisk varmblods/araber som står mye for tiden pga. sykdom.. går bare et par leieturer for dagen... Han har tapt seg en del, men står nå på forplan som vet. har satt opp, og har beg. å legge på seg igjen... Han får:
1 l kli
0,5 l betfor (FØR vanning)
3/4l komplett
1/4 byggpellets
2 dl olje

tre ganger for dagen, og fri tilgang til silo...
Gå til toppen av siden

stinej_87

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  22:15:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
har en 11 år gammel svensk halvblods hoppe, som jobbes 1-2 timer om dagen. står ute fem timer om dagen.

hun får 15 kg høy om dagen (4-5-6), og 1 L bygg til frokost, 1 L bygg og en halv L hvetekli til lunsj og en L bygg, en L gull, en dl olje og en halv L hvetekli til kvelden. hun får også B-vitaminer og elektrolytter.
Gå til toppen av siden

Hege20.

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2006 :  20:24:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHege20.  Svar med kopi av melding

Siton er en kalblodsvallak på 15 år, 155 cm og blir brukt lett/middels.

Morgen: 5 dl Bygg
5 dl Havre
2 kg Rundball

Middag: 2 kg Rundball

Kvelds: 5 dl Bygg
5 dl Champion Energi
3,5 kg Høy

Natt: 1 kg høy
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 11/10/2006 :  13:59:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en 8 år gammel kaldblodshoppe, 146 høy og veier ca 400 kg. Hun går 7 dager i uka. Dressur, sprang og kjøring ca 4 dager i uka og ca 3 med tur. Går aktivt som konkurransekjørehest.

Morgen:
2 kg Golden Grass
0,5 liter cool (et type blandingsfôr fra Åsbro)
1 liter tørr betfôr
maismel i perioder
salt+vitaminer

Midt:
2+1 kg høy fordelt på to måltider

Kveld:
3 kg høy
0,5 liter cool
1 liter tørt betfôr
1 liter havre
salt+vitaminer
Gå til toppen av siden

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 05/11/2006 :  22:41:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en 17år gammel kaldblods hoppe på 153 cm, vekt er jeg ikke sikker på men hun er overvektig, driver med slanking.....
Blir brukt 6 dager i uken, mininum to turer er hardt arbeid.

Hun får ca 6-7 kg høy pr dag, fordelt på fire fòringer. Erstattet en periode med med litt halm....(1-2kg)

Morgen og kveld
200 gr champion energi
50 gr multivitaminer
1 ss Salt
en måleskje hvitløk
litt olje

Planen er att jeg skal gå over til champion diett men har vert umulig å få tak på en periode.

Gå til toppen av siden

Skogstrollet

Norway

Skrevet - 05/11/2006 :  22:56:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkogstrollet  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkogstrollet  Svar med kopi av melding
Jeg har en Kaldblodsvallak på 6 år, ca 155-160 høy. er ikke sikker på vekten. Men han får:

Morgen:
3 kg høy
1 L Energi
1 L Havre
Middag:
2 Kg Høy
1 L havre

Kvelds:
3 Kg høy
1 L Energi
1 L Havre
1 L kli

havSalt

Dette fungerer han supert på.

Han blir brukt hardt, Dressur 4 dager i uken, sprang\kavaletter 1-2 dager i uken, og resten tur.
Men pleier og ri tur før\etter vi har trent i banen, men da bare i skritt.

Catharina & Svarten.
Redigert av - Skogstrollet den 12/11/2006 20:42:07 Gå til toppen av siden

-Toril-

» VIP

Skrevet - 06/11/2006 :  11:37:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
har en fullblods på 10 år, har prøvd mye forskjellig forplaner da han heletiden er litt for tynn... fortiden står han på:

frokost: 5kg rundball
0,5 liter champion energi
1,5 liter havre

middag: samme som frokost

kveld: 3kg høy
0,5 liter champion energi
1,5 liter havre

han blir ridd stortsett hver dag, å om han står en dag får han halv foring kraftfor.
går 2-3 ridetimer i uka der vi rir både sprang og dressur ellers går han på tur.
Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  14:06:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Polsk fullblodsaraber, 7 år,for tiden ikke i bruk:
Morgen: 1/2 liter bygg, 1/2 liter valset havre.
Kveld: 1/2 liter bygg, 1/2 liter vaøset havre og 1,1/2 kg høy.
Står ute 12-14 timer om dagen med fri tilgang til rundball.

Varmblodstraver 16 år,lett mosjonering:
Får samme som hesten over!

Tidligere hadde araberen en periode han slet med vekta,da var jeg oppe i fri tilgang på rundball,4 kg høy til kvelds, og bygg/betfor tilsammen 4 liter daglig.

Mine hester fungerer best på fri tilgang til grovfor.

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  14:27:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Har en fullblods på 14 år, 160 høy, kraftig bygd. Har lett for å enten bli for tynn eller for feit.. Han er for tiden ikke i hardtrening og blir ridd mest på tur, men bane og klatring av og til.

Morgen:
3 1/2-4 kg høy
1 liter bygg
1/2 liter energi
Vitamin og biotin

Middag:
2-3 kg høy
1/2 liter betfor
3 dl olje

Kvelds:
3 1/2-4 kg høy
1 liter bygg
Biotin

Dropper energien hvis han står flere dager uten å bli ridd og hvis han blir ridd hardt får han litt mer energi
Har frem til nå gitt 4-2-4 med høy, men nå som han kommer tidligere inn om dagene får han 3 1/2 -3- 3 1/2.
Han fungerer bedre på mye høy enn mye kr.for

<3 Western <3

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.