hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - horsemanship kurs med Vogel
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 horsemanship kurs med Vogel
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

rusket

Skrevet - 25/09/2006 :  21:42:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, sant nok Oleo, men det er sant som det er sagt; det er faktisk forbudt å sverte folk via offentlige forum som f.eks internet med navn. Hadde Vogel lest det som har blitt skrevet så kunne han fint anmeldt det hvis han ønsket.

Innholdet i kritikken kan sikkert være berettiget, for all del. Når man er offentlig person så er man vel mer utsatt, men likevel, det er noe som heter personvern og ære osv osv.

Send heller PM i stedet for å henge ut folk i offentlig forum.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  23:17:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ingen her som har hengt han ut så vidt jeg kan se.... Det må være lov å si hva man mener.....det er det dette forumet er til for. Dersom han som offentlig person ikke har vært forberedt eller kan takle det så må det enten være noe i det som blir skrevet eller så må han revurdere sin virksomhet. Han gir ut filmer og bøker og kan stå for det han gjør så da ser jeg overhodet ikke problemet... Hadde det derimot blitt skrevet noe usant så kan jeg forstå da det faktisk er en menneskertt å få hevde enten sin uskyld eller få si sin mening. Derimot så bør det være MIX selv som setter normen for hvor langt en diskusjon kan gå over sin bredder og så langt kan jeg ikke se at denne debatten har nådd det punkt....

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  00:12:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Nå tenkte jeg på historier og slike ting som er skrevet andre steder enn her på debatten.

Og bare for å minne på at man ikke skal henge ut noen på nett

Therese
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  09:50:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Som profesjonell trener må man forvente at folk diskuterer metodene som brukes..

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 26/09/2006 :  10:18:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, det å navngi en person og si han gir hester juling på kursene sine høres veldig ut som uthenging i mine ører.

Men ja, han er kjent trener og er sikkert vant med at treningsmåtene hans diskuteres. Men å si at Vogel ikke har blitt hengt ut negativt i dette forum blir vel ikke helt riktig

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  11:32:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Var ikke fornøyd med kurset hans...

Han skulle få hoppa mi på henger, men ble heller værre etter på...
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  22:42:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Ang. uthenging på nettet..
I Norge har vi ytringsfrihet. Den har jeg benyttet meg av.
I teksten jeg skrev om Peer stiller jeg meg upartisk til det som skjedde helt til konklusjonen nederst hvor jeg sier at jeg personlig synes han er for brutal. Jeg har skrevet nøyaktig det som skjedde, både det positive (som at teorien var bra og den ene hesten gikk tilslutt på hengeren uten noe tull og tegn til redsel selvom Peer hadde brukt pisken flittig på denne hesten) og det negative (trenger kanskje ikke gjenforklare det?)

Når ble det ulovlig å gi referater fra kurs?

Dette er slik jeg opplevde det, jeg jeg vil gjerne formidle det til andre.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  22:45:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men ja, han er kjent trener og er sikkert vant med at treningsmåtene hans diskuteres. Men å si at Vogel ikke har blitt hengt ut negativt i dette forum blir vel ikke helt riktig

Opprinnelig postet av rusket

Det sant det at Vogel ikke har blitt stilt i et positivt lys på denne debatten. Men hvorfor? Kan det ha noe med metodene han bruker?
Når så mange sier det samme kan det ikke bare være noen som er int. i å slenge dritt om noen. Har selv vært på kurs med han, og det var overhodet ingen positiv opplevelse (bortsett fra teorien da, den var utrolig bra!)

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 27/09/2006 :  23:16:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen kommenterte at han ikke hadde blitt hengt ut i dette forum, så det var i grunn bare den kommentaren jeg svarte på

oleo

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  23:37:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mener at han ikke er blitt hengt ut..... folk forteller hva de har opplevd og sett...
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  15:54:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tja, det å navngi en person og si han gir hester juling på kursene sine høres veldig ut som uthenging i mine ører.

Vi hadde jo ikke kunnet diskutert et menneske uten å vite navnet da.
Kan jo ikke sitte her å gjette til seg alt bare p.g.a at vi skal ta hensyn til ditt og datt hele tiden.

Nei for min del er det veldig greit å få vite hvordan andre opplever disse "proffene". Da sparer jeg de pengene hvertfall.
Vi diskuterer jo andre mennesker som er kjente innen forskjellige ting som vi prater positivt om, men da er det ingen som sier: Husk ikke navgi offentlig"
Nei syns det det er fint at vi kan kan diskutere positivt og negativt for å gi andre råd.

Heidi

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/09/2006 :  17:38:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei Heidi, det kunne dere ikke, og ja, det ER noe som heter ytringsfrihet her i landet. Men det er også noe som heter personvern, og HVIS den personen som ble diskutert følte seg krenket, så kunne h*n gått videre med det. Det er det eneste jeg sier

alexax

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  18:06:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Les forumregler, folkens ;)
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/09/2006 :  18:18:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nettopp Alexandra

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  18:20:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Vi hadde jo ikke kunnet diskutert et menneske uten å vite navnet da
Kan jo ikke sitte her å gjette til seg alt bare p.g.a at vi skal ta hensyn til ditt og datt hele tiden.

Nei for min del er det veldig greit å få vite hvordan andre opplever disse "proffene". Da sparer jeg de pengene hvertfall.
Vi diskuterer jo andre mennesker som er kjente innen forskjellige ting som vi prater positivt om, men da er det ingen som sier: Husk ikke navgi offentlig"
Nei syns det det er fint at vi kan kan diskutere positivt og negativt for å gi andre råd.

Opprinnelig postet av Heidi70

Vi diskuterer jo ikke han som person heller da, det er jo treningsmetodene
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.