hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - horsemanship kurs med Vogel
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 horsemanship kurs med Vogel
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

tebj0

Skrevet - 23/09/2006 :  11:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også denne boka og syns den er kjempe-bra og ikke minst lettlest.
En av dei bedre NH-bøkene jeg har lest til nå
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  19:10:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har også vært på kurs med Vogel, og det var ingen hyggelig opplevelse. Hold deg unna han sier jeg bare.
(du kan lese litt om hvordan det var nederst på VIPen min.. Beklager "skrivemåten" min, det er 3-4 år siden jeg skrev det, hehe)

Opprinnelig postet av missixty

Seriøst??
Var han så brutal??
*sjokkert*

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

kirakira

Skrevet - 23/09/2006 :  21:00:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt mye rart jeg også,men ser på det som rykter mye av det. Har selv vært på kurs med Vogel og er kjempefornøyd.Var ikke en pisk i nærheten,ikke noe brutalt og bare fine måter å jobbe på. Fikk det han ønsket,uten å bruke vold. Og jeg er da voksen og føler jeg ser relativt åpent på ting. Han jobbet veldig bra med alle hester den helgen,og alle fikk vi god hjelp med våre "problemer" og vansker.
Han var også på Hest 2002( ?) og jobbet med hest der.Vi jobbet der og hadde stand med en butikk.Vi sto rett ved siden av hele helgen,og så ikke en eneste stygg episode. Han jobbet med forskjellige hester hele helgen,og alt foregikk uten pisk(vold) (Men,det er klart at jeg så ikke på hele tiden da) Og dette var jo etter ulykken hans.
Nå skal jeg også fortelle at dette er noen år siden,og det er dessverre mange som sier han har forandret seg etter ulykken. Har ikke tålmodighet lenger liksom.
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 23/09/2006 :  23:11:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har hørt mye rart jeg også,men ser på det som rykter mye av det. Har selv vært på kurs med Vogel og er kjempefornøyd.Var ikke en pisk i nærheten,ikke noe brutalt og bare fine måter å jobbe på. Fikk det han ønsket,uten å bruke vold. Og jeg er da voksen og føler jeg ser relativt åpent på ting. Han jobbet veldig bra med alle hester den helgen,og alle fikk vi god hjelp med våre "problemer" og vansker.
Han var også på Hest 2002( ?) og jobbet med hest der.Vi jobbet der og hadde stand med en butikk.Vi sto rett ved siden av hele helgen,og så ikke en eneste stygg episode. Han jobbet med forskjellige hester hele helgen,og alt foregikk uten pisk(vold) (Men,det er klart at jeg så ikke på hele tiden da) Og dette var jo etter ulykken hans.
Nå skal jeg også fortelle at dette er noen år siden,og det er dessverre mange som sier han har forandret seg etter ulykken. Har ikke tålmodighet lenger liksom.

Opprinnelig postet av kirakira

Hei!
Ulykke? ka skjedde???

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  00:31:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri møtt han, aldri lest boka, aldri sett hestene hans, dvs aldri vært borti han på noen som helst måte. Men, jeg har hørt om flere som har hatt hjelp av han til å få hester på hengere, og det har visst vært veldig vellykket. Annet enn det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har null niks peiling
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  00:39:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Har også vært på kurs med Vogel, og det var ingen hyggelig opplevelse. Hold deg unna han sier jeg bare.
(du kan lese litt om hvordan det var nederst på VIPen min.. Beklager "skrivemåten" min, det er 3-4 år siden jeg skrev det, hehe)

Opprinnelig postet av missixty

Seriøst??
Var han så brutal??
*sjokkert*

Opprinnelig postet av Azzesnuppa

Ja, han var desverre så brutal. Jeg hadde lest boka hans og satt meg godt inn i tankegangen hans før dette kurset (altså før jeg visste at jeg skulle på kurs med han). Og som sagt, teoridelen hans var super og jeg fikk virkelig øynene opp for det han stod for og mente. Men det var en ordentlig nedtur da han "jobbet" med hestene. Det gikk egentlig mest på å jage dem rundt med både pisk og lasso. Alle som var på kurset var missfornøyde, og kunne ikke skjønne hvordan en så respektert mann med tankegangen hans kunne finne på å gjøre noe slik. I boka skriver han at han tar avstand til pisk, og han sa det senest på teori-delen at pisk er ikke noe man bør bruke. Og det første han gjør er å ta fram pisken og denge løs (satt litt på kanten dette her da, men det var 2 hester han virkelig banket opp!)

Det blir ikke noe samsvar mellom teorien hans og det han gjør i praksis.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  17:57:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Trist at han er sånn da. Har lest litt av boka, men plutselig kom den bort.(Azze=rotehue) Hvirker jo som en fornuftig person av det lille jeg fikk lese.

Men, en ulykke?
Kan noen fortelle mer?

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  18:04:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
ulykken skjedde på en rideferie tror jeg.. red med sånne westerntøyler.. et eller annet skjedde.. hesten tråkka på tøylen og hesten med rytter datt av. Slo hodet sitt. Lå vist i koma lenge og. Husker ikke helt. Mulig jeg tar feil nå. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 24/09/2006 :  19:42:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Les her

http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=213

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  20:21:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Shit!

var ikke smågreiene heller da.

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  21:27:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Les her

http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=213

Opprinnelig postet av rusket

Det er sånn man ser på cowboy filmer
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  22:45:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej og har vore på kurs med han to ganger og var nesten bare fornøyd. han var ihvertfall både snill og høffleg med både hestar og eigarar. Det blei litt mykje show, men han trakk ivertfall publikum og fikk folk engasjerte på ein plass der dei fleste den gangen knappt hadde høyrt om HM eller liknande litt meir "alternative" måter å drive hest på.

Det mest "voldelige" ej opplevde begge dei gangane var at når han skulle få opp tempoet på ein hest inne i ringen so bukka den og lina hans hekta sej litt fast i halen på gampen som bukka eit par ganger før lina vart fri igjenn.

Det er riktignok nokre år siden ej var på kursa, og folk seier at han var totalt anneledes sist dei var på kurs med han etter overnevnte ulykke.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  11:19:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
missixty: Tror ikke det er så lurt å legge ut slike historier åpent på nett.
Therese
Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  14:23:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Nei, ikke er det lov heller. Du kan få en kraftig smell for å legge ut slike historier på nettet, hadde vært ok om ingen navn var nevnt... Uthenging på offentlig nettsted.
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  20:33:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei, ikke er det lov heller. Du kan få en kraftig smell for å legge ut slike historier på nettet, hadde vært ok om ingen navn var nevnt... Uthenging på offentlig nettsted.

Opprinnelig postet av alexax

Hvordan skal man kunne værne hester og folk mot slikt dersom man ikke kan fortelle om slike opplevelser?? Vi henger ut både Monty, Strasser trimm, ridelærere osv osv.. Dette er snak om hesters sjebne....og er av en ganske viktig karakter. Synes det er meget viktig at folk bli opplyst og selektive...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.