hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - horsemanship kurs med Vogel
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 horsemanship kurs med Vogel
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  20:36:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Om Vogel hadde lest dette og følt seg krenket burde han kanskje stoppet opp og tenkt litt. Jeg kan ikke få rost TEORIEN hans nok, men praksisen burde han holde seg langt unna. Så lenge det vi sier er sant så vil ikke personvern-loven eller hva det er trår inn..

Bare se på de "store" kjendisene der ute, hva er det ikke aviser og ulkeblader skriver om dem?

Og som Sassy69 sa, vi diskuterer ikke Vogel som person, men metodene han benytter seg av..

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/09/2006 :  20:54:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
han blir negativt omtalt, selv om det er berettiget eller ikke, så ble han det. Det er en viss forskjell på det å si "jeg likte ikke metoden hans" en å si " han ga hestene juling". Jeg sier ikke at jeg tviler på at det er sant, jeg motsier bare utsagnet "Vogel har ikke blitt negativt omtalt i denne debatten".

Tviler på at noen som har lest denne debatten kommer til å melde seg på kurs

eks, jeg skulle gjerne advart hele verden mot en hestehandler som er godt kjent, men det å henge ut han ved navn via et offentlig forum som internet? Nei, det er faktisk ikke lov, og kunne det spores tilbake til meg, så kunne jeg fått en smekk. DET er realiteten.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 29/09/2006 :  21:36:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Syns det er fint at folk sier meningene sine om hva de mener om enkeltes metoder, så andre kan velge om de vil prøve seg eller ikke med sin egen hest. Og folk har vel ikke gått på han personlig i den forstand, men kritisert hvordan han gjør ting.
http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2006 :  00:56:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
han blir negativt omtalt, selv om det er berettiget eller ikke, så ble han det. Det er en viss forskjell på det å si "jeg likte ikke metoden hans" en å si " han ga hestene juling". Jeg sier ikke at jeg tviler på at det er sant, jeg motsier bare utsagnet "Vogel har ikke blitt negativt omtalt i denne debatten".

Tviler på at noen som har lest denne debatten kommer til å melde seg på kurs

eks, jeg skulle gjerne advart hele verden mot en hestehandler som er godt kjent, men det å henge ut han ved navn via et offentlig forum som internet? Nei, det er faktisk ikke lov, og kunne det spores tilbake til meg, så kunne jeg fått en smekk. DET er realiteten.

Opprinnelig postet av rusket

Jeg forstår hva du mener, men det blir jo litt annerledes det da. Klart du ikke kan henge ut det menneske selv om det er fristende på den måten.
Føler allikevel at det blir annerledes med "kjentfolk" Syns det er kjempekjekt å dele erfaringer der alså! da kan vi diskutere positivt og negativt om det vi har opplevd. Når det gjelder han Vogel, så har han gjort dette foran mange mennesker som vitner. Hadde vel vært litt annerledes om han hadde gjort en ting i "privaten "som noen hadde sett, og hengt ham ut på den måten. Hvis du skjønner?

Heidi

Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  07:22:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Loven om offentlig uthengig har hverken jeg eller noen andre på forumet lagd. Ingen vits i å lage debatt om det er lov eller ikke, det er ikke lov. LES FORUMREGLER! Dere kan mene hva dere vil om den, men den blir nok ikke endret.
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  14:03:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Hei hei kaster meg på debatten her jeg.
Jeg hadde en kaldblodstraver som var hos vogel for å få bukt med sin hengersrekk,han hadde både klaus og ville ikke på. Jeg var også litt overrasket over hvordan han brukte tauet og at han var litt mer voldelig enn hva jeg hadde trodd. MEN jeg har også sett han med andre hester som han har henger trent hvor andre metoder er blitt brukt. Kaldblodsen min var litt redd, og nervøs og han syntes det var trangt. Vogel brukte da en metode for å få han inn hvor han "slepte" og " dasket" han ganske voldsomt på bakbena MEN ikke bli skremt av dette. På min kaldblods fungerte dette kjempe fint, han har funnet ut at det er trygt og godt og stå på hengeren, ingen som maser og ingen skader, jeg føler ofte at skrekkopplevelsene blir værre utenfor hengeren fordi man står og pusher og maser, lokker,kjefter,godsnakker og prøver alt man kan. Noen ganger så tror jeg det må litt mer til, eller andre ting til. Min kaldblods hadde heldigvis vanvittig god respekt for folk på bakken, han var var og prøvde å gjøre sitt beste. I motsetning til anglo araberen som jeg har hatt som presterte og legge seg ned og nekte og bevege seg. Ulike hester trenger ulike metoder, noe fungerer for noen mens andre ganger ikke!

sooove ja takk Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  19:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vogel er en TRENER og da må hans METODER kunne diskuteres. Det er ingen kommentarer her på Vogel som person. Ergo er det heller ingen uthenging. Vogel holder kurs og tjener penger på dette, selvsagt må folk da få lov til å diskutere metodene han bruker. Uhengning går på usannheter og personlige annliggende, og det finnes ikke i denne debatten. Kun observasjoner gjort på hans kurs, og det er fult ut lovlig! Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.